Dlaczego skrzynka e-mail ma ustawiony status usługi „nieaktywna”?

Wprowadzenie

Podczas obsługi skrzynki e-mail w home.pl masz dostępnych wiele opcji konfiguracyjnych, które pozwalają na profesjonalne zarządzanie Twoją pocztą e-mail.

Skrzynka e-mail utworzona w ramach wybranej domeny (np. „kowalski@twojadomena.pl”) wymaga poprawnej konfiguracji, aby domena mogła zostać powiązana z danym kontem pocztowym.

Możliwe, że przypadkiem zmienisz ustawienia domeny na nieodpowiednie. Może to spowodować sytuację, w której Twoja skrzynka e-mail nie będzie funkcjonować prawidłowo. W takim przypadku na liście usług (w kolumnie „Status usługi”) zostanie wyświetlony status „nieaktywna”.

Panel klienta - Usługi - Lista skrzynek e-mail - Przykładowa skrzynka e-mail ze statusem nieaktywna
Rys. Przykładowa skrzynka e-mail ze statusem „nieaktywna”.

Dlaczego moja skrzynka e-mail ma na liście usług status „nieaktywna”?

Jeśli Twoja skrzynka e-mail posiada status usługi „nieaktywna”, to jest to najprawdopodobniej spowodowane jedną z poniższych sytuacji, która jest związana z nieodpowiednią konfiguracją Twojej domeny:

  • podczas konfiguracji domeny (np. „twojadomena.pl”) ustawiłeś przekierowanie poczty,
    Panel klienta - Konfiguracja domeny - Funkcje dostarczania poczty - Ustaw Przekierowanie poczty(host/e-mail)
    • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji domeny w sekcji „Funkcje dostarczania poczty”.
      WAŻNE! Pole „Przekierowanie poczty (host/e-mail)” powinno być puste. W przeciwnym wypadku status skrzynki e-mail utworzonej w adresie domeny (np. „kowalski@domena.pl”) będzie ustawiony na „nieaktywna”.
  • podczas konfiguracji domeny odłączyłeś domenę od serwera, na którym skrzynka e-mail jest utworzona,
    Panel klienta - Konfiguracja domeny - Ustawienia serwerów DNS w home.pl - Zaznaczona opcja Zaparkuj domenę na serwerach DNS home.pl
    • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o przypisywaniu domeny do serwera w home.pl (domena jest opłacana w home.pl),
    • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o przypisywaniu domeny do serwera w home.pl (domena jest wydelegowana na serwery DNS home.pl).
      WAŻNE! Domena zastosowana do utworzenia Twojej skrzynki e-mail, powinna zostać przypisana do serwera, na którym utworzyleś daną skrzynkę e-mail. W przeciwnym wypadku status skrzynki e-mail utworzonej w adresie konkretnej domeny (np. „kowalski@domena.pl”) będzie ustawiony na „nieaktywna”.
  • podczas konfiguracji domeny ustawiłeś przekierowanie na inny host. Jest to równoznaczne ze zmianą wartości rekordu CNAME dla Twojej domeny (np. „twojadomena.pl”). Ustawienie takiego przekierowania spowoduje, że Twoja skrzynka e-mail będzie nieaktywna.
    Panel klienta - Konfiguracja domeny - Przekierowanie ruchu w domenie - Zaznaczona opcja Włącz przekierowanie na IP/host/URL
    • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji domeny w sekcji „Przekierowanie ruchu w domenie”.

Czy zostanę ostrzeżony przed zapisaniem nieodpowiedniej konfiguracji domeny?

W niektórych przypadkach zostaniesz ostrzeżony przed zapisaniem nieodpowiednich zmian w konfiguracji domeny. Przykładowo, podczas próby przekierowania domeny na inny host zostanie wyświetlone następujące ostrzeżenie:

Panel klienta - Konfiguracja domeny - Ostrzeżenie - Podczas próby przekierowania domeny na inny host zostanie wyświetlone następujące ostrzeżenie
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.