Aplikacja: Heureka

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Za pomocą aplikacji Heureka możesz generować konfigurowalny plik XML z produktami z Twojego sklepu.

Aplikacja Heureka umożliwia zaawansowane filtrowanie produktów, które mają znaleźć się w pliku oraz rozbudowaną konfigurację samego feeda. Dzięki niej masz pełną kontrolę jakie produkty i w jaki sposób znajdują się w pliku, dzięki Twoje działania marketingowe będą skuteczniejsze i bardziej efektywne.

Zastosowanie aplikacji: Heureka

Z pomocą aplikacji możesz:

  • ustawić aby wybrane magazynowe warianty stały się osobnymi produktami w pliku,
  • dokonać mapowania wymaganych atrybutów.

W dodatku możesz skonfigurować, które produkty mają się znaleźć w pliku, ze względu na: producentów, kategorie, cenę, stan magazynowy, priorytet. Możesz także wykluczyć bądź uwzględnić produkty: z ceną promocyjną, będące nowościami, będące bestsellerami, będące zestawami.

Oczywiście poza stosowaniem powyższych filtrów możesz ręcznie wybrać produkty, które mają być uwzględnione lub wykluczone (za pomocą masowych akcji).

Konfiguracja aplikacji: Heureka w eSklepie

Po instalacji aplikacji: Heureka, należy przejść do zainstalowanej aplikacji i następnie kliknąć zakładkę Konfiguracja, która znajduje się po lewej stronie ekranu.

Przejdź do aplikacji: Heureka i kliknij zakładkę: Konfiguracja, która znajduje się po lewej stronie ekranu.

Po przejściu do zakładki: Konfiguracja, należy skonfigurować podstawowe ustawienia takie jak:

  • adres URL sklepu, który pojawi się w linkach do produktów i zdjęć,
  • czy warianty magazynowe mają występować w pliku jako osobne produkty, czyli jeśli na wariantach mamy kolory spódnic, to każdy kolor pojawi się w pliku jako osobny produkt z nazwą: „Spódnica (czerwona)”,
  • zmapowanie wymaganych terminów wysyłki z tymi ustawionymi w sklepie.

Natomiast w kolejnej zakładce o nazwie: Filtrowanie ustawiamy, które produkty mają znaleźć się w pliku (domyślnie w pliku pojawiają się wszystkie produkty, ale można to ograniczyć odpowiednimi filtrami):

Aplikacja: Heureka - filtruj produkty ze względu na - ustawienia filtrowania produktów.

Po ustawieniu odpowiednich opcji, możemy jeszcze dodać wybrane produkty lub je wykluczyć (także za pomocą masowych akcji w module Asortyment).

Następnie należy wrócić do zakładki: Feed produktowy oraz poczekać aż pobiorą się wszystkie produkty i wygeneruje się plik – pokaże się wtedy link do pliku (link do pliku jest niezmienny, zawsze już będzie dostępny pod tym adresem dla danego sklepu):

Ustawienia feedu produktowego w aplikacji Heureka. Data pobrania produktów oraz wygenerowania pliku.

Najczęściej pojawiające się pytania odnośnie aplikacji: Heureka

Sprawdź poniżej odpowiedzi na najczęstsze pytania dotyczące aplikacji: Heureka

Co zrobić, gdy produkt powinien, a nie pojawia się w pliku?

Gdy w wygenerowanym pliku nie ma produktu, który powinien się znaleźć w nim warto sprawdzić:

  • czy produkt jest aktywny i był aktywny/dostępny przed datą pobrania produktów?
  • czy któreś z filtrów lub ustawień konfiguracji nie wpływa na to, że produkt nie powinien się znaleźć w pliku?
  • czy produkt posiada wszystkie wymagane pola (rozpiska wymagań znajduje się w kolejnym punkcie FAQ)?
  • na koniec warto zapoznać się z tabelą i liczbami dot. produktów i wariantów, co pozwoli odpowiedzieć na pytanie dlaczego produktu nie ma w feedzie.

Statystyki dotyczące produktów w aplikacji Heureka.

Jakie są wymagania, aby produkt znalazł się w feedzie?

Poniżej znajdziesz informacje jakie pola muszą być uzupełnione w sklepie (poza tymi, które są wymagane przez eSklep).

Czy warianty niemagazynowe mogą pojawić się w pliku?

Niestety, ale tylko warianty magazynowe mogą występować w pliku produktowym (jako osobne produkty). Wynika to z tego, że tylko taki wariant posiada swój indywidualny kod i jest fizycznym produktem.

Jeśli masz w sklepie np. ubrania w rozmiarach, to rozmiary – zgodnie ze sztuką i logiką – po prostu powinny być wariantami magazynowymi. Także, aby znalazły się w pliku produktowym, należy poprawić konfigurację produktów/wariantów w sklepie.

Ile razy i w jakich godzinach generowane są pliki?

Poniższa tabela przedstawia aktualne godziny generowania plików.

Aplikacja Godziny rozpoczęcia generowania plików
Ceneo 1:00, 10:00
Skąpiec 1:00, 10:00
Favi 1:00, 10:00
Domodi 1:00, 10:00
Moneteasy 1:00, 10:00

Nie oznacza to, że plik zostanie wygenerowany równo o tej godzinie, a jedynie, że zostanie zlecone jego wygenerowanie, co może potrwać nawet kilka godzin. To, kiedy dokładnie został wygenerowany plik można sprawdzić na głównej zakładce aplikacji (feed produktowy).

Jak dokładnie działa tworzenie pliku?

Tworzenie pliku produktowego składa się z dwóch niezależnych etapów:

  • pobranie produktów – podczas tego etapu następuje pobranie wszystkich informacji o produktach, a także producentach, kategoriach, atrybutach, wariantach i innych danych powiązanych z produktami,
  • wygenerowanie pliku produktowego na podstawie pobranych informacji o produktach.

Dokładne daty przeprowadzenia tych dwóch operacji możesz sprawdzić w zakładce Feed produktowy:

Data pobrania produktów i data wygenerowania pliku w aplikacji Heureka.

Ile trwa pobieranie produktów i tworzenie pliku produktowego?

Pobieranie produktów to proces, w którym pobieramy nie tylko produkty, ale i wszystkie dane dotyczące produktów, które są potrzebne do wygenerowania feedu, a więc np. producenci, kategorie, atrybuty. W zależności od liczby produktów w sklepie i sklepów czekających na pobranie produktów, proces ten może potrwać od kilku minut do nawet kilku godzin.

Czy mogę ręcznie wymusić pobranie produktów?

Na tę chwilę nie oferujemy ręcznego zlecania ponownego pobrania produktów, gdyż mogłoby to nadmiernie obciążać sklep oraz nasze serwery. Trzeba poczekać do kolejnego pobierania produktów, które zostanie zlecone w danym dniu. Warto pamiętać, że po zmianie ustawień filtrowania czy konfiguracji nie ma potrzeby pobierania produktów jeszcze raz, zmiany w feedzie mogą zostać uwzględnione natychmiast, wystarczy kliknąć przycisk: Wygeneruj ponownie.

Ile produktów może znaleźć się w pliku?

Nie ma limitu produktów, które mogą znaleźć się w pliku. To ile produktów znajdzie się docelowo w pliku zależeć będzie od ustawień konfiguracji i filtrowania produktów w aplikacji: Heureka.

Czy aplikacja obsługuje wielojęzykowość?

Tak, aplikacja może generować feedy w wielu językach, jednak generuje je tylko dla integracji, dla których jest sens generować pliki w danych językach. Ustawienia filtrowania i konfiguracji są odrębne dla każdego języka, język możesz zmienić w stopce panelu administracyjnego.

Czy aplikacja Heureka obsługuje wiele języków?

Jak ustawić walutę?

W pliku produktowym dla każdego języka używamy domyślnej waluty jaka jest przypisana do tego języka, nie trzeba więc nic dodatkowo konfigurować w aplikacji.

Interesuje mnie inny format pliku, co zrobić?

Możemy przygotować dowolny format pliku w zasadzie z dowolnymi zmianami, wystarczy, że skontaktujesz się z nami określając szczegółowo swoje potrzeby. Jakie informacje należy przygotować do wyceny?

  • W jakim formacie (np. CSV, XML) powinien być przygotowany plik i jaką mieć strukturę?
  • Ile produktów i wariantów jest w sklepie?
  • Jak często powinien być generowany plik?

Chcę, aby moje pliki generowały się częściej, co zrobić?

Możemy przygotować wycenę na dowolnie częste generowanie pliku, w celu uzyskania wyceny napisz do nas podając dane z poprzedniego punktu.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie