Autoodbiór transakcji czyli automatyczne akceptowanie płatności w PayU

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

W ramach panelu PayU masz możliwość konfiguracji dwóch automatycznych mechanizmów, które w zależności od zastosowania, pomogą Ci usprawnić proces realizacji zamówień i przepływu środków pieniężnych.

  • Autoodbiór to opcja która umożliwia automatyczne zaakceptowanie płatności (przyjęcie) w systemie PayU.
  • Autowypłata to opcja, która umożliwia automatyczne przekazanie zgromadzonych środków do przelewu z systemu PayU na Twoje konto bankowe.

Autoodbiór transakcji

Korzystając z PayU możesz zlecić systemowi automatyczne przyjmowanie środków od klientów. Na tym etapie, każda płatność zrealizowana po stronie klienta Twojego sklepu, możesz zostać przez Ciebie przyjęta – np. jesteś gotowy do skompletowania i wysyłki zamówienia, lub odrzucona – np. nie możesz dokończyć sprzedaży, w wyniku braku produktu.

Jeśli zdecydujesz się na automatyczny odbiór wpłat, gdy tylko PayU odnotuje wpływ środków, każda transakcja automatycznie zmieni status na zakończona. Otrzymane środki pojawią się na saldzie Twojego konta. To rozwiązanie jest wygodne, jeśli chcesz maksymalnie uprościć proces realizacji zamówień, szczególnie gdy poza panelem PayU masz także do kontroli inne panele administracyjne, np. panel sklepu.

Jeśli zdecydujesz się na ręczny odbiór wpłat, gdy tylko PayU odnotuje wpływ środków, każda transakcja otrzyma status do odbioru. Po wejściu w jej szczegóły, otrzymasz możliwość wyboru jednej z dwóch opcji: odbierz lub anuluj. Odbiór środków, spowoduje zmianę statusu transakcji na zakończona, a środki zostaną przekazane na saldo Twojego konta. Anulowanie odbioru wpłaty spowoduje zlecenie zwrotu środków na rachunek lub kartę klienta. To rozwiązanie pozwala zachować większą kontrolę nad tworzonymi transakcjami, ale wymaga także każdorazowego logowania do panelu PayU i akceptację nowych wpłat.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej na temat statusów transakcji i ich znaczenia.

Jak włączyć lub wyłączyć autoodbiór transakcji?

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego PayU.
  2. Przejdź do zakładki Płatności elektroniczne, a następnie Moje sklepy.
    Panel PayU - Płatności elektroniczne - Wybierz opcję Moje sklepy
  3. Kliknij w przycisk Punkty płatności widoczny obok nazwy sklepu.
    Panel PayU - Płatności elektroniczne - Moje sklepy - Kliknij w przycisk Punkty płatności
  4. Wybierz punkt płatności dla Twojego sklepu, który chcesz skonfigurować.
    Panel PayU - Płatności elektroniczne - Moje sklepy - Punkty płatności - Wybierz punkt płatności dla Twojego sklepu
  5. Na dole strony odszukaj pole Autoodbiór. Włącz lub wyłącz opcję, klikając w przycisk dostępny w tabeli.
    Panel PayU - Płatności elektroniczne - Moje sklepy - Punkty płatności - Punkt płatności - Autoodbiór - Włącz lub wyłącz opcję, klikając w przycisk dostępny w tabeli

Więcej rozwiązań

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Płatności elektroniczne PayU

Szybkie i bezpieczne płatności online. Dla Klientów home.pl prowizja tylko 1,29% i pierwszy miesiąc bez prowizji.