Jak uruchomić certyfikat SSL w sklepie Shoper?

Certyfikat SSL w sklepie to szybki i tani sposób na podniesienie wiarygodności sklepu internetowego oraz zwiększenie bezpieczeństwa jego obsługi, w tym przepływu danych między klientami a bazą danych. Uruchomienie połączenia HTTPS, a tym samym aktywacja certyfikatu, składa się z dwóch prostych kroków.

SPIS TREŚCI

Pamiętaj, aby przed przystąpieniem do uruchamiania certyfikatu w sklepie Shoper, aktywować lub odnowić licencje certyfikatu SSL.
Twój sklep internetowy nie jest przypisany do żadnej domeny? Skontaktuj się z naszą infolinią.

Instalacja certyfikatu SSL w sklepie z poziomu panelu administracyjnego home.pl

Jeśli posiadasz usługę sklep Shoper wraz z własną domeną (np. „twojadomena.pl”), to aby bezpieczne połączenie SSL mogło działać, konieczne jest wykonanie dwóch czynności: zainstalowanie certyfikatu SSL na usłudze sklepu oraz uruchomienie zainstalowanego certyfikatu z poziomu panelu administracyjnego sklepu Shoper.

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl. 
  2. Przejdź do sekcji Sklep Shoper.Certyfikat SSL w Panelu klienta home.pl - SSL sklep internetowy
  3. Kliknij Więcej Zarządzaj domenamiInstalacja certyfikatu SSL w sklepie internetowym home.pl
  4. W nowym widoku zobaczysz listę domen przypisanych do sklepu. Kliknij Zainstaluj.
    WAŻNE! Mechanizm Panelu klienta automatycznie wykryje obecność certyfikatu SSL dla Twojej domeny, jeśli ten jest dostępny w ramach Twojego konta. W przypadku braku certyfikatu SSL możliwego do instalacji, otrzymasz komunikat błędu. Zapoznaj się z jego treścią, następnie aktywuj certyfikat lub zarejestruj nowy.
    Instalacja certyfikatu SSL w sklepie internetowym home.pl
  5. W kolejnym kroku zapoznaj się z dostępnym certyfikatem. Zawarte tu informacje dotyczą jego aktywności oraz ważności, a także adresu domeny, dla której został wydany. Kliknij Zainstaluj certyfikatInstalacja certyfikatu SSL w sklepie internetowym home.pl
  6. Certyfikat został zainstalowany na usłudze sklepu. Przejdź do kolejnego kroku, jakim jest jego aktywacja w panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Podstawową procedurę odnowienia certyfikatu SSL znajdziesz w artykule Jak odnowić/przedłużyć certyfikat SSL w home.pl.
UWAGA: Co w przypadku, gdy zakupiłeś certyfikat jednak po wejściu w zakładkę Sklep Shoper wyświetla się komunikat Brak wolnej domeny, którą można przypisać do sklepu?

Certyfikat SSL dla sklepu shoper

Powodem tego jest nieprawidłowa kolejność podpięcia domeny, która powinna być w pierwszej kolejności przypisana do sklepu internetowego, a następnie do serwera lub innych usług (np. poczta prywatna).

W takiej sytuacji należy dokonać konfiguracji w zarządzaniu domenami – tymczasowo odpiąć domenę od serwera i przypiąć ją do sklepu a następnie do serwera. Aby dokonać konfiguracji możesz skontaktować się z infolinią lub zrobić to samodzielnie.

Nie udało Ci się zainstalować certyfikatu SSL samodzielnie? Skontaktuj się z naszą infolinią. 

Uruchomienie certyfikatu SSL w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

Po zainstalowaniu certyfikatu SSL w ramach usługi sklepu internetowego Shoper, należy przejść do ustawień sklepu, aby dopasować konfigurację.

  1. Przejdź do Panelu sklepu.
  2. Przejdź do sekcji menu: Ustawienia → Zaawansowane → Bezpieczeństwo 
    aktualizacja-domena-certyfikat ssl
  3. Rozwiń sekcje Obsługa HTTPS i ustaw:
    • wszędzie – połączenie z serwerem będzie zawsze szyfrowane (kłódka potwierdzająca bezpieczeństwo będzie pokazywać się w pasku adresu na każdej podstronie sklepu).
  4. Kliknij przycisk Zapisz.
  5. Przejdź do sekcji UstawieniaOgólneDomeny
    W tym oknie znajdziesz informacje o wszystkich podłączonych do sklepu domenach.eSklep-domeny-panel
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Zabezpiecz stronę WWW certyfikatem SSL

Chroń dane formularzy i transakcji z zieloną kłódką przy adresie.