Co oznaczają poszczególne statusy transakcji w systemie płatności PayU?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Konfigurując wybrane punkty płatności w ustawieniach wybranego sklepu (sekcja Płatności elektroniczne → Moje sklepy), masz możliwość m.in. ustawić autoodbiór oraz auto wypłatę.

Panel PayU - Płatności elektroniczne - Transakcje - Sprawdź historię sprzedaży na liście transakcji

  • Autoodbiór to opcja która umożliwia automatyczne zaakceptowanie płatności (przyjęcie) w systemie PayU.
  • Autowypłata to opcja, która umożliwia automatyczne przekazanie zgromadzonych środków do przelewu z systemu PayU na Twoje konto bankowe.

Wyłączenie autoodbioru, spowoduje, że każda transakcja zarejestrowana w PayU będzie wymagała ręcznej obsługi i wygeneruje dodatkowy status transakcji, opisany poniżej.

Statusy transakcji PayU

  • Nowa: transakcja w statusie Nowa oznacza wygenerowanie przez klienta nowej płatności. Płatność pojawia się z chwilą wyboru kanału płatności, po wybraniu metody płatności. Na tym etapie transakcja nie dostarcza jeszcze informacji, czy wpłata została sfinalizowana,
  • Oczekuje na odbiór: w tym statusie transakcja została wykonana już po stronie klienta Twojego sklepu, a środki dotarły na Twoje konto PayU. Status ten oznacza, że w danym punkcie płatności masz wyłączony autoodbiór wpłat i powinieneś ręcznie zaakceptować wpłatę lub ją odrzucić – anulować, co spowoduje zwrot środków na rachunek nadawcy. W przypadku braku reakcji z Twojej strony, po 5 dniach nastąpi automatyczny zwrot środków do Klienta,
  • Anulowana: status ten może pojawić się zarówno w wyniku Twojej ingerencji w złożone zamówienie, jak i działań klienta. W pierwszej sytuacji transakcja otrzymuje status anulowana, jeśli nadasz jej go ręcznie, np. nie możesz zrealizować zamówienia. W takiej sytuacji w chwili, gdy do wcześniej anulowanego przez Ciebie zamówienia wpłyną środki, transakcja zmieni status na odrzucona z opcjami odbierz i anuluj. Będziesz mógł podjąć decyzję co do dalszego losu wpłaty – tak, jak w przypadku transakcji o statusie oczekuje na odbiór, opisanej powyżej. Transakcja otrzyma automatyczny status anulowana, np. jeśli po stronie banku klienta nastąpi odmowa autoryzacji przelewu.
    Jeśli do transakcji, w której metodą płatności jest przelew, nie wpłyną środki w ciągu dziesięciu dni, zostanie ona automatycznie anulowana. W przypadku transakcji kartowych czas oczekiwania na wpłatę wynosi pięć dni.
    W przypadku płatności przelewem możliwe jest, aby środki wpłynęły do danej transakcji po upływie dziesięciu dni – wtedy zmieni ona status na 'odrzucona’ z opcjami 'odbierz’ i 'anuluj’.
  • Zwrócona: status ten aktywuje się po anulowaniu transakcji. W praktyce oznacza to, że zlecono zwrot środków na rachunek lub kartę płatniczą klienta.
  • Odrzucona: status ten aktywuje się w sytuacji, w której do wcześniej anulowanej transakcji wpłyną środki. Dla transakcji w tym statusie, po wejściu w szczegóły, będziesz miał możliwość wyboru dwóch opcji: odbierz lub anuluj. Po wybraniu opcji odbierz, transakcja zmieni status na zakończona a środki pojawia się na saldzie Twojego sklepu (panelu PayU). Po wybraniu opcji anuluj, transakcja otrzyma nowy status zwrócona, a otrzymane środki wrócą do nadawcy.
Więcej rozwiązań
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Płatności elektroniczne PayU

Szybkie i bezpieczne płatności online. Dla Klientów home.pl prowizja tylko 1,29% i pierwszy miesiąc bez prowizji.