Do czego służy „Lista aplikacji” w panelu administracyjnym home.pl?

Poniższy artykuł dotyczy obsługi i konfiguracji Autoinstalatora aplikacji na poprzedniej platformie home.pl. Zobacz jak zainstalować i obsługiwać popularne aplikacje w nowym Panelu klienta.

Po każdorazowym skorzystaniu z Autoinstalatora aplikacji, na adres e-mail wskazany jako adres administratora, otrzymujesz wiadomość z podsumowaniem przeprowadzonej instalacji.

Przykładowa wiadomość e-mail z podsumowaniem przeprowadzonej instalacji po skorzystaniu z Autoinstalatora aplikacji

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej czym jest Autoinstalator aplikacji oraz jak z niego korzystać.

W wiadomości znajdziesz informacje nt. danych dostepowych do nowej aplikacji CMS zainstalowanej na serwerze, informacje o bazie danych oraz lokalizacji instalacji.

W panelu administracyjnym, każdorazowe skorzystanie z Autoinstalatora aplikacji, powoduje utworzenie nowej bazy danych, która w opisie posiada ścieżkę dostępu do katalogu, w którym znajduje się aplikacja z niej korzystająca. Takie rozwiązanie ułatwia identyfikację poszczególnych części składowych, np. strony WWW.

Panel klienta - Usługi - Lista usług - Poszukaj utworzonej bazy danych

Analogicznie w panelu administracyjnym, otrzymujesz także dostęp do listy aplikacji, stron WWW, które zostały uruchomione na serwerze (za pomocą Autoinstalatora aplikacji). W ten sposób jesteś w stanie szybko zidentyfikować:

  • rodzaj zainstalowanej aplikacji, np. WordPress, Joomla!, Pligg, itp.,
  • katalog instalacji, np. /autoinstalator/wordpress,
  • adres strony WWW, pod którym aktualnie jest ona wyświetlana, np. www.mojadomena.pl,
  • adres panelu administracyjnego, pod którym możesz zalogować się do zaplecza strony WWW, np. www.mojadomena.pl/wp-admin,
  • datę instalacji.
WAŻNE! Wyżej opisana lista, ma charakter informacyjny. Pozwala na zarządzanie zainstalowanymi aplikacjami poprzez ich szybką identyfikację. Jest to szczególnie przydatne w sytuacji, kiedy zmieniamy adres strony WWW, chcąc zapamiętać jej lokalizację na serwerze FTP.

Lista aplikacji

  1. Po zalogowaniu do panelu administracyjnego serwera, po lewej stronie ekranu kliknij Usługi.
    Panel klienta - Kliknij opcję menu Usługi
  2. Na liście dostępnych usług, kliknij w identyfikator serwera, a następnie Konfiguracja usługi.
  3. Na górze ekranu kliknij ikonę Lista aplikacji.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Lista aplikacji
  4. Skorzystaj z przycisków:
    • Cofnij: aby powrócić do poprzedniego widoku panelu,
    • Dodaj: aby uruchomić Autoinstalator aplikacji i zainstalować nową aplikację WWW,
    • Edycja: aby edytować wcześniej wybraną pozycję. Edycja powoduje dostęp do możliwości zmiany adresu strony WWW oraz adresu panelu administracyjnego,
    • Usuń: aby usunąć wybraną pozycję z listy.
      Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Lista aplikacji - Skorzystaj z górnych przycisków z paska Akcji
    WAŻNE! Edycja adresu strony WWW oraz panelu administracyjnego strony WWW, powoduje jedynie zmianę widoczną w panelu administracyjnym. Adresy te mają charakter informacyjny. Jeśli chcesz dokonać fizycznej zmiany adresu strony WWW i jej panelu, przejdź do konfiguracji wybranej strony WWW, np. logując się do jej zaplecza.
  • Kliknij przycisk Edytuj, aby przejść do edycji informacji o stronie WWW. Zmień adres strony WWW i adres panelu administracyjnego tej strony, na aktualnie aktywne. Zapisz zmiany.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa serwera - Konfiguracja usługi - Lista aplikacji - Edytuj - Ustawienia aplikacji - Zmień adres strony WWW i adres panelu administracyjnego tej strony, na aktualnie aktywne
  • Kliknij przycisk Usuń aby usunąć aplikację z listy.
WAŻNE! Usunięcie aplikacji z listy, nie powoduje jej fizycznego usunięcia z serwera. W tym celu konieczne jest usunięcie bazy danych strony WWW, np. bazy MySQL oraz zawartości serwera FTP, np. folderu z plikami strony WWW.
Kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu i zarządzaniu bazami danych.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o dostępie do serwera FTP.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Dedykowane wsparcie IT i megarabaty!

Pomoc Premium dedykujemy najbardziej wymagającym Klientom home.pl. Powiedz, co możemy dla Ciebie zrobić i oszczędzaj czas.

Poznaj Pomoc Premium Sprawdź ofertę