Jak potwierdzić zamówienie certyfikatu SSL?

Wprowadzenie

Niniejszy artykuł opisuje procedurę potwierdzenia zamówienia certyfikatu SSL klasy „Domain Validation” czyli HomeSSL, HomeSSL Wildcard, RapidSSL, RapidSSL Wildcard.

WAŻNE! Podczas procesu wystawiania certyfikatu SSL na adres e-mail: „admin@certyfikowana_domena” wysyłane jest potwierdzenie złożenia zamówienia.
Przykład: Jeśli ubiegasz się o wystawienie certyfikatu dla domeny np. „twojadomena.pl”, to potwierdzenie złożenia zamówienia zostanie wysłane na adres e-mail „admin@twojadomena.pl”.

Pamiętaj, aby utworzyć skrzynkę o takim adresie na Twoim serwerze!

Procedura potwierdzenia zamówienia certyfikatu homeSSL

Aby potwierdzić zamówienie certyfikatu homeSSL, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Po dokonaniu zamówienia certyfikatu SSL (opis jak zamówić certyfikat znajduje się tutaj) oraz po uzupełnieniu dodatkowych informacji o certyfikacie SSL, otrzymasz wiadomość e-mail na adres „admin@certyfikowana_domena”.
  2. W treści wiadomości e-mail znajduje się link, który należy kliknąć, aby potwierdzić złożenie zamówienia. Jeśli certyfikat SSL wystawiany jest dla subdomeny (np. „sklep.twojadomena.pl”) wówczas potwierdzenie zamówienia certyfikatu wysyłane jest na adres e-mail w domenie głównej, czyli „admin@twojadomena.pl”.
  3. Gdy klikniesz w link, zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę WWW, gdzie można sfinalizować potwierdzenie zamówienia certyfikatu SSL.
  4. Na stronie tej, wyświetlone zostaną informacje o certyfikacie SSL, o który wnioskujesz. Sprawdź czy wszystkie dane są poprawne. Sprawdź uważnie dla jakiej domeny zostanie wystawiony certyfikat SSL. Jeśli wszystkie dane są poprawne, kliknij przycisk „Potwierdź”. W przypadku wątpliwości, błędnie wyświetlonych informacji lub innych niedogodności pamiętaj, że możesz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta home.pl

Jak wygląda wiadomość potwierdzająca zamówienie certyfikatu homeSSL??

potwierdzenie-ssl1Rys. Kliknij zaznaczony link, aby potwierdzić zamówienie na Twój certyfikat SSL.
Po kliknięciu wskazanego linku, zostaniesz przekierowany na stronę WWW, na której należy kliknąć przycisk „Potwierdź”. Kliknięcie tego przycisku będzie równoznaczne z potwierdzeniem zamówienia na wybrany certyfikat SSL.

Procedura potwierdzenia zamówienia certyfikatu RapidSSL

Aby potwierdzić zamówienie certyfikatu RapidSSL, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Po dokonaniu zamówienia certyfikatu SSL (opis jak zamówić certyfikat znajduje się tutaj) oraz po uzupełnieniu dodatkowych informacji o certyfikacie SSL, otrzymasz wiadomość e-mail na adres „admin@certyfikowana_domena”.
  2. W treści wiadomości e-mail znajduje się link, który należy kliknąć, aby potwierdzić złożenie zamówienia. Jeśli certyfikat SSL wystawiany jest dla subdomeny (np. „sklep.twojadomena.pl”) wówczas potwierdzenie zamówienia certyfikatu wysyłane jest na adres e-mail w domenie głównej, czyli „admin@twojadomena.pl”.
  3. Gdy klikniesz w link, zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę WWW, gdzie można sfinalizować potwierdzenie zamówienia certyfikatu SSL.
  4. Na stronie tej, wyświetlone zostaną informacje o certyfikacie SSL, o który wnioskujesz. Sprawdź czy wszystkie dane są poprawne. Sprawdź uważnie dla jakiej domeny zostanie wystawiony certyfikat SSL. Jeśli wszystkie dane są poprawne, kliknij przycisk „I Aprove”. W przypadku wątpliwości, błędnie wyświetlonych informacji lub innych niedogodności pamiętaj, że możesz skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta home.pl

Jak wygląda wiadomość potwierdzająca zamówienie certyfikatu RapidSSL?

list2.png
Rys. Kliknij zaznaczony link, aby potwierdzić zamówienie na Twój certyfikat SSL.
W pierwszym akapicie wiadomości e-mail wyświetlana jest nazwa domeny, która będzie objęta szyfrowaniem SSL.

Jak wygląda strona, gdzie należy sfinalizować potwierdzenie certyfikatu RapidSSL?

Po kliknięciu odnośnika znajdującego się w wiadomości e-mail, zostaniesz przekierowany na stronę WWW, na której należy kliknąć przycisk „I Approve”. Wykonanie tej operacji będzie równoznaczne z potwierdzeniem zamówienia certyfikatu SSL.

 

ssl.jpg
Rys. Kliknięcie przycisku „I APPROVE” będzie równoznaczne z potwierdzeniem zamówienia certyfikatu SSL.

Co zrobić po potwierdzeniu zamówienia certyfikatu SSL?

Po potwierdzeniu zamówienia, należy cierpliwie poczekać na wydanie zamówionego ceryfikatu SSL. Po wydaniu certyfikatu SSL przez instytucję certyfikującą, należy zainstalować go na Twoim serwerze:

  • Jeżeli strona WWW, która ma być objęta szyfrowaniem SSL opublikowana jest na serwerze w home.pl, to instalacja certyfikatu SSL wykonywana jest automatycznie oraz bezpłatnie (nie dotyczy serwerów dedykowanych oraz serwerów VPS). Oznacza to, że instalacja certyfikatu SSL ogranicza się do zalogowania się do Panelu home.pl i kliknięcia odpowiedniego przycisku, który służy do instalacji certyfikatu SSL.
    Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zainstalować wydany certyfikat SSL na serwerze w home.pl.
  • Jeżeli strona WWW, która ma być objęta szyfrowaniem SSL opublikowana jest na serwerze zewnętrznym (inny niż home.pl), to certyfikat SSL możesz pobrać samodzielnie po zalogowaniu się do Panelu home.pl.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl