Konfiguracja wymiany punktów w programie lojalnościowym

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Program lojalnościowy umożliwia klientom Twojego sklepu zdobycie punktów które następnie będą mogli wymienić na produkty lub inne nagrody. Program lojalnościowy to dobre rozwiązanie aby budować lojalność Twoich klientów i przywiązać ich do sklepu internetowego.

SPIS TREŚCI

Jak uruchomić program lojalnościowy?

Aby uruchomić program lojalnościowy w sklepie Shoper:

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu Shoper.
  2. Przejdź do opcji menu Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy
  3. Zaznacz opcję (checkbox) Włącz program lojalnościowy i zapisz zmiany.
    W panelu sklepu możesz skonfigurować program lojalnościowy który pomoże Ci utrzymać klientów przy sobie

Przyznawanie punktów

Na etapie konfiguracji przyznawania punktów definiujesz, ile punktów otrzyma klient sklepu za spełnienie wskazanych warunków, np. za każde wydane X zł, klient może otrzymać Y punktów. W podstawowej konfiguracji programu lojalnościowego punkty przyznawane mogą być za:

  • dokonane zakupy,
    Realizowane jest wg. schematu X wydanych złotych = Y punktów. Ustawiając wymianę punktów za wykonane zakupy, np. 5 pkt. za każde wydane 10 zł, klient dokonujący zakupu produktów za łączną kwotę 50 zł, otrzyma 25 punktów w programie lojalnościowym.
  • zapisanie się do newslettera,
    Zarejestrowany klient sklepu nie musi być subskrybentem newslettera, analogicznie jak subskrybent newslettera nie musi być klientem sklepu. W przypadku, kiedy klient sklepu zapisze się do newslettera podając ten sam adres e-mail, jaki podał podczas rejestracji konta, otrzyma dodatkowe punkty programu lojalnościowego.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o działaniu newslettera.
  • dodanie opinii o produkcie,
    Każdy klient ma możliwość dodania opinii o produkcie, który zakupił. Aby zabezpieczyć się przed niechcianymi komentarzami, możesz moderować dodawane opinie. W ten sposób punkty zostaną przydzielone tylko za opinie, które zostały zaakceptowane przez administratora sklepu. Opinie mogą wpłynąć pozytywnie na wizerunek i pozycjonowanie sklepu.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o opiniach i recenzjach produktów.

W ustawieniach programu lojalnościowego ustaw za co i kiedy klient otrzyma punkty

Wskazana konfiguracja przyznawania punktów jest przykładowa. Aby program spełniał swoje zadanie oraz był korzystny zarówno dla klienta sklepu, jak i sprzedającego, sugerujemy skonfigurowanie zasad przyznawania punktów zgodnie z własnymi oczekiwaniami i możliwościami.

Podczas konfiguracji programu możesz nie tylko określić, za co klienci sklepu będą otrzymywali punkty, ale także moment ich przyznania do konta użytkownika. Dotyczy to konfiguracji przydzielanych punktów dokonane zakupy w sklepie.
Określ kiedy mają być przyznawane punkty za dokonane zakupy

  • Punkty przydzielone w momencie składania zamówienia – wybrane tej opcji spowoduje przydzielenie punktów na etapie składania zamówienia. Punkty zostaną dodane do konta, niezależnie od tego, czy klient sklepu dokona płatności i sfinalizuje zamówienie, czy też nie.
  • Punkty przydzielone w momencie zmiany statusu na – wybranie tej opcji spowoduje przydzielenie punktów z chwilą, gdy realizacja zamówienia osiągnie właściwy status, np. gotowe do wysłania lub wysłane. Punkty zostaną dodane do konta po spełnieniu określonych warunków.
Sugerujemy konfigurację programu lojalnościowego w taki sposób, aby punkty przydzielane były w momencie zmiany statusu zamówienia. W ten sposób będziesz miał większą kontrolę nad przydzielanymi punktami. Warunkiem ich otrzymania może być uregulowana płatność lub przesłanie towaru do klienta. W przypadku przydzielenia punktów w momencie składania zamówienia, klient otrzyma punkty, które będzie mógł, np. wymienić na produkty, pomimo, że nie sfinalizuje wcześniej złożonego zamówienia.
Dostępne opcje i warianty konfiguracji, pozwalają na dowolne ustawienia programu lojalnościowego. W zależności od jego przeznaczenia, dostępnych produktów wymiennych za punkty, itp., wybierz konfigurację dopasowaną do swoich potrzeb.

Wymiana punktów

W sekcji Wymiana punktów możesz zdefiniować, w jaki sposób klienci sklepu będą mogli wydać zgromadzone punkty. Sklep oferuje 3 warianty:

  • wymiana nieaktywna – wybierz, jeśli wymiana punktów na produkty ma być wyłączona. Wybranie tej opcji spowoduje, że klienci sklepu nie będą mogli wymieniać zgromadzonych punktów. Punkty nie przepadają, jeśli zdecydujesz się w późniejszym czasie na włączenie tej funkcji, będziesz mógł powrócić do ustawień i dokonać zmiany wariantu wymiany punktów.
    Określ tryb funkcjonowania programu lojalnościowego tj. co klient może zrobić z punktami
  • wymiana punktów na produkty – wybór tej opcji, umożliwi klientom sklepu wymianę zgromadzonych punktów na produkty. W programie lojalnościowym możesz wskazać do wymiany wszystkie produkty lub wybrane, a także ograniczyć wybór do produktów danego producenta lub dostępnych tylko w danej kategorii.
    Określ tryb funkcjonowania programu lojalnościowego tj. co klient może zrobić z punktami
  • stały rabat po uzyskaniu określonej liczby punktów – rabat zostanie uruchomiony, kiedy na koncie klienta zostanie zebrana określona liczba punktów. W przeciwieństwie do rabatów ustalanych indywidualnie dla klientów sklepu, rabat za punkty zostanie dodany trwale i może ulec późniejszej automatycznej zmianie bez ingerencji administratora (wraz z przybywaniem kolejnej ilości punktów).
    Określ tryb funkcjonowania programu lojalnościowego tj. co klient może zrobić z punktami
Konfigurując program lojalnościowy, możesz ustawić tylko jeden wariant wymiany punktów. W dowolnym momencie możesz go zmienić na inny (zapisując zmiany, które nie będą kolidowały z zebranymi do tej pory punktami).

Program lojalnościowy bez punktów i wymiany

  • Program bez zdobywania punktów – jeśli aktywujesz program lojalnościowy, ale nie dasz klientom możliwości zdobywania punktów za spełnienie określonych warunków, np. dokonania zakupu lub pisania opinii o produktach, zawsze możesz nadawać klientom punkty ręcznie. Takie rozwiązanie może być stosowane, np. gdy przydzielanie punktów będzie realizowane przez administratora wg. schematu innego, niż proponowany w programie lojalnościowym.

  • Program bez możliwości wymiany produktów – jeśli aktywujesz program lojalnościowy, ale nie dasz klientom możliwości wymiany punktów, będą one gromadzone na ich koncie do czasu wyłączenia programu lojalnościowego lub zmiany w konfiguracji. Takie rozwiązanie może być stosowne, np. gdy program jest w fazie testowania, reklamowania lub kiedy nie masz pomysłu na jego realizację, ale nie chcesz pozbawiać klientów możliwości zdobywania punktów, które będą mogli następnie wydać w przyszłości.

WAŻNE! Pamiętaj, że program lojalnościowy konfiguruje się „dwuetapowo”. Oznacza to, że osobno ustalasz, ile punktów klient otrzyma za wybrane zadanie lub wartość zakupu oraz następnie ustalasz, ile będą warte punkty, które klient będzie chciał zamienić na produkt lub rabat. Modyfikując jeden z w/w parametrów, możesz zwiększać lub zmniejszać wartość punktów.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie