Jak uruchomić funkcje Xchange w MS Outlook?

Informujemy, że wspieramy konfigurację CardDAV w oficjalnym oprogramowaniu do obsługi
poczty dla urządzeń Apple oraz dla wtyczki OXTender dla oprogramowania MS Outlook. 
W przypadku niedogodności występujących podczas konfiguracji CardDAV w innych
aplikacjach, prosimy o kontaktowanie się z autorem tego oprogramowania.

Wprowadzenie

Posiadając skrzynkę e-mail, która przypisana jest do licencji Cloud Email Xchange, możesz uruchomić jej obsługę w programie Microsoft Outlook. Oznacza to, że za pośrednictwem programu do obsługi poczty, będziesz mógł korzystać z mechanizmu obiegu i udostępniania dokumentów, który polega m.in. na wymianie kontaktów, zadań oraz danych z kalendarzy pomiędzy użytkownikami skrzynek e-mail.

W niektórych sytuacjach po przypisaniu skrzynek e-mail do licencji Xchange, może być wymagane odczekanie na odświeżenie serwerów konfiguracyjnych, co może trwać najwyżej 24h. Dopiero po tym czasie może być możliwe skonfigurowanie funkcji Xchange w MS Outlook.

Wymagania systemowe

  • Obsługiwane systemy operacyjne: najnowsze wersje systemu Windows 7 (32 lub 64 bit). Najnowsze wersje systemu Windows 10. Brak obsługi klientów systemu Mac OS X z emulatorami oraz Windows RT.
  • Obsługiwane wersje programu Outlook: najnowsze wersje programów Microsoft  Outlook 2010, Outlook 2013 oraz Office 2016 (32/64 bit) (brak wsparcia dla “Office 2010 Click-to-Run” oraz “Office Home and Business 2010 Testversion”).

Jak uruchomić Cloud Email Xchange w programie MS Outlook?

  1. Zaloguj się do swojej skrzynki e-mail, która połączona jest z licencją Cloud Email Xchange.
  2. Przejdź do ustawień skrzynki e-mail. Kliknij w tym celu ikonę koła zębatego, która znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.
    utawienia-ox3.png
  3. Kliknij opcję menu “Elementy pobierane”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.

    elementy-pobierane22.png

    Jeśli nie widzisz opcji menu “Elementy pobierane”, zaznacz funkcję “Ustawienia zaawansowane”, która znajduje się w lewym dolnym rogu ekranu. Po włączeniu funkcji “Ustawienia zaawansowane”, na ekranie wyświetlą się dodatkowe opcje, np. “Elementy pobierane”.
    ust-zaw.png
  4. Na wyświetlonym ekranie kliknij link “Pobierz plik instalacyjny (dla systemu Windows)”, aby pobrać odpowiednią wtyczkę do programu MS Outlook.
    elementy-pobierane3.png
  5. Pobierz plik “OXConnector.exe” na Twój komputer lokalny i go zainstaluj.
  6. Po uruchomieniu instalacji, postępuj zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie.
    ox-otwieranie33.png
  7. Po zakończeniu instalacji, kliknij przycisk “Zakończ”. Po zainstalowaniu aplikacji Open Xchange Updater, uruchom ją i sprawdź czy są dostępne aktualizacje dla tego programu.

    ox-zamknij22.png

    WAŻNE! Po zainstalowaniu aplikacji, powinien wyświetlić się komunikat o znalezieniu aktualizacji dla programu – koniecznie je zainstaluj! W przeciwnym wypadku uruchomienie skrzynki Cloud Email Xchange w programie MS Outlook będzie niemożliwe!
    WAŻNE! Program podczas poszukiwania aktualizacji lub podczas jej instalowania, może poprosić o podanie nazwy użytkownika oraz hasła. Poprawną nazwę użytkownika, z której należy skorzystać, znajdziesz po zalogowaniu się do danej skrzynki e-mail w zakładce “Portal” (lewy górny róg ekranu). Hasłem dostępu jest to samo hasło, z którego korzystasz, aby zalogować się do tej skrzynki e-mail.
    zalogowany-jako.png
  8. Podczas instalacji niezbędnej wtyczki OXtender 2 zaznacz opcje “Akceptuję warunki Umowy licencyjnej” oraz “Utwórz profil pocztowy”.
    WAŻNE! Jeśli nie chcesz tworzyć nowego profilu pocztowego, patrz instrukcje poniżej.
    oxtender2.png
  9. W następnym kroku instalacji wtyczki podaj hasło dostępu do Twojej skrzynki e-mail, którą chcesz uruchomić w programie MS Outlook i kliknij przycisk “Zainstaluj”.
  10. Po zakończonej instalacji, w programie Microsoft Outlook zostanie utworzony dodatkowy profil, który będzie już obsługiwał Twoją skrzynkę e-mail oraz funkcje związane z Cloud Email Xchange.

Jak uruchomić Cloud Email Xchange, jeśli usunąłem poprzednio skonfigurowany profil lub gdy chcę korzystać z Cloud Email Xchange na obecnie skonfigurowanym profilu (nie chcę tworzyć nowego)?

Skorzystaj z poniższej instrukcji, jeśli:

  • usunąłeś poprzednio skonfigurowany profil w programie MS Outlook,
  • w programie MS Outlook chcesz dodać obsługę skrzynki na obecnie dodanym profilu (nie chcesz tworzyć osobnego profilu),
  • automatyczna konfiguracja profilu (występująca po zainstalowaniu wtyczki) nie umożliwia obsługi skrzynki e-mail w MS Outlook.
  1. Wejdź do panelu sterowania i kliknij opcję “Poczta”, która znajduje się w kategorii “Konta użytkowników”.
    panel-sterowania2.png
  2. W wyświetlonym oknie kliknij przycisk “Pokaż profile”.
    pokaz-profile.png
  3. W wyświetlonym oknie zaznacz domyślny profil i kliknij przycisk “Właściwości”.
    outlokk-wlasciwosci.png
  4. W wyświetlonym oknie kliknij przycisk “Konta e-mail…”.
    konta-email22.png
  5. Na wyświetlonym ekranie kliknij przycisk “Nowy”. Następnie zaznacz opcję “Inne” i wybierz “OXTENDER2”.
    oxtender5.png
  6. W wyświetlonym oknie wpisz nazwę użytkownika oraz hasło dostępu do Twojej skrzynki e-mail. Nie zmieniaj wyświetlonego adresu “USM URL” (pozostaje bez zmian!). Kliknij tutaj, jeśli nie wiesz jaką wpisać nazwę użytkownika.

  7. Po kliknięciu przycisku “OK”, połączenie z Twoją skrzynką e-mail zostanie nawiązane. Może być wymagane ponowne uruchomienie programu MS Outlook.
WAŻNE! Pamiętaj, że na jednym profilu możesz utworzyć jedno konto, które będzie obsługiwać funkcje Cloud Email Xchange. Jeśli chcesz skonfigurować więcej skrzynek Cloud Email Xchange w programie MS Outlook, wymagane będzie utworzenie dodatkowych profili (jeden profil dla każdego takiego konta).

Współdzielenie plików, zadań i kalendarzy Poprzedni Jak współdzielić kontakty znajdujące się w mojej książce adresowej? Następny
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl