ActiveSync jest typową funkcjonalnością dla urządzeń mobilnych (np. telefonów komórkowych oraz tabletów), która pozwala na natychmiastowe przesłanie wiadomości e-mail, kontaktu, wydarzenia lub utworzonego zadania z serwera pocztowego do programu obsługującego pocztę.

Jak to działa oraz do czego służy ActiveSync?
Użytkownik korzystający z ActiveSync otrzyma wiadomość e-mail natychmiast po pojawieniu się jej na serwerze pocztowym – dzięki funkcjonalności Push e-mail, która zaimplementowana jest w ActiveSync.
Dzieje się tak, ponieważ serwer sam “wypycha” (stąd “push”) nową wiadomość e-mail do odbiorcy. Posiadacz programu pocztowego obsługującego funkcję Push e-mail, odbiera wiadomości e-mail w zasadzie w tym samym momencie, gdy tylko pojawią się one na serwerze.
Funkcjonalność Push e-mail korzysta z protokołu ActiveSync, który umożliwia synchronizacje poczty e-mail, kontaktów, kalendarzy oraz zadań pomiędzy serwerem pocztowym, a urządzeniami, które odbierają pocztę (np. urządzenia funkcjonujące w oparciu o systemy iOS, Android, Windows, Nokia i wiele innych). Włączenie tej funkcjonalności umożliwia użytkownikowi synchronizacje powyższych elementów pomiędzy urządzeniami mobilnymi, przy tym zachowując spójność danych.
Jakie są wymagania sprzętowe dla ActiveSync oraz funkcji Push e-mail?
Urządzenie mobilne musi wspierać protokół ActiveSync, aby móc skorzystać z funkcji Push e-mail.
Kompatybilne systemy operacyjne (dla urządzeń mobilnych) |
---|
iOS (Mac), Android, Windows Mobile, Blackberry, Symbian*. |
* W chwili obecnej wspierana jest synchronizacja wiadomości oraz funkcja push e-mail. |
Jak skonfigurować funkcję ActiveSync (push e-mail) w moim programie pocztowym?
Jeśli Twoje urządzenie mobilne pozwala na wybór typu konta pocztowego, to należy je skonfigurować jako skrzynkę Microsoft Exchange (ActiveSync jest protokołem autorstwa firmy Microsoft).
W większości urządzeń mobilnych wystarczy podać następujące dane:
- Adres serwera pocztowego w postaci poczta.home.pl
WAŻNE! Każdy użytkownik Poczty home.pl powinien wpisać w tym polu: poczta.home.pl
- Nazwę użytkownika oraz hasło.
WAŻNE! Poprawną nazwę użytkownika, z której należy skorzystać podczas konfiguracji ActiveSync, znajdziesz po zalogowaniu się do danej skrzynki e-mail w zakładce “Portal” (lewy górny róg ekranu).WAŻNE! Aby móc skorzystać z funkcjonalności ActiveSync na swoim smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym, wymagane jest przynajmniej jedno zalogowanie do skrzynki e-mail za pośrednictwem adresu https://poczta.home.pl. W przeciwnym wypadku połączenie pomiędzy urządzeniem mobilnym, a skrzynką e-mail nie będzie mogło być poprawnie zrealizowane.WAŻNE! W innych urządzeniach mobilnych możesz nie mieć możliwości wyboru typu konta. Najczęściej w takich sytuacjach wystarczy zaznaczyć odpowiednią funkcję jako włączoną, np. “E-mail w trybie Push: Włączone”.