Jak włączyć ActiveSync (push e-mail), jeśli posiadam licencję Xchange?

WAŻNE! Poniższa instrukcja skierowana jest do użytkowników, którzy posiadają licencję Xchange. Pamiętaj, że po połączeniu serwera z licencją Xchange, należy następnie przypisać zakupioną licencję Xchange do konkretnych skrzynek e-mail. Więcej informacji na temat licencji Xchange znajdziesz pod tym adresem.

ActiveSync jest typową funkcjonalnością dla urządzeń mobilnych (np. telefonów komórkowych oraz tabletów), która pozwala na natychmiastowe przesłanie wiadomości e-mail, kontaktu, wydarzenia lub utworzonego zadania z serwera pocztowego do programu obsługującego pocztę.

activesync9.png

Jak to działa oraz do czego służy ActiveSync?

Użytkownik korzystający z ActiveSync otrzyma wiadomość e-mail natychmiast po pojawieniu się jej na serwerze pocztowym – dzięki funkcjonalności Push e-mail, która zaimplementowana jest w ActiveSync.

Dzieje się tak, ponieważ serwer sam “wypycha” (stąd “push”) nową wiadomość e-mail do odbiorcy. Posiadacz programu pocztowego obsługującego funkcję Push e-mail, odbiera wiadomości e-mail w zasadzie w tym samym momencie, gdy tylko pojawią się one na serwerze.

WAŻNE! Pamiętaj, że funkcja Push e-mail jest typową funkcjonalnością dla urządzeń mobilnych.

Funkcjonalność Push e-mail korzysta z protokołu ActiveSync, który umożliwia synchronizacje poczty e-mail, kontaktów, kalendarzy oraz zadań pomiędzy serwerem pocztowym, a urządzeniami, które odbierają pocztę (np. urządzenia funkcjonujące w oparciu o systemy iOS, Android, Windows, Nokia i wiele innych). Włączenie tej funkcjonalności umożliwia użytkownikowi synchronizacje powyższych elementów pomiędzy urządzeniami mobilnymi, przy tym zachowując spójność danych.

excahnge.png
WAŻNE! Pamiętaj, że ActiveSync dostępny w home.pl wspiera synchronizację wszystkich tych elementów (o ile posiadasz zakupioną licencję Xchange), czyli poczty e-mail, kontaktów, kalendarzy oraz zadań (tzw. przypomnień)!

Jakie są wymagania sprzętowe dla ActiveSync oraz funkcji Push e-mail?

Urządzenie mobilne musi wspierać protokół ActiveSync, aby móc skorzystać z funkcji Push e-mail.

Kompatybilne systemy operacyjne (dla urządzeń mobilnych)
iOS (Mac), Android, Windows Mobile, Blackberry, Symbian*.
* W chwili obecnej wspierana jest synchronizacja wiadomości oraz funkcja push e-mail.
WAŻNE! Pamiętaj, że w przypadku włączonej funkcji Push e-mail urządzenie mobilne w trybie ciągłym ma nawiązane połączenie internetowe z serwerem. Może to znacząco wpłynąć na wysokość rachunku za usługę transmisji danych u Państwa operatora (np. T-Mobile, Orange).

Jak skonfigurować funkcję ActiveSync (push e-mail) w moim programie pocztowym?

Jeśli Twoje urządzenie mobilne pozwala na wybór typu konta pocztowego, to należy je skonfigurować jako skrzynkę Microsoft Exchange (ActiveSync jest protokołem autorstwa firmy Microsoft).

push002.jpg

W większości urządzeń mobilnych wystarczy podać następujące dane:

  • Adres serwera pocztowego w postaci poczta.home.pl
    WAŻNE! Każdy użytkownik Poczty home.pl powinien wpisać w tym polu: poczta.home.pl
  • Nazwę użytkownika oraz hasło.
    WAŻNE! Poprawną nazwę użytkownika, z której należy skorzystać podczas konfiguracji ActiveSync, znajdziesz po zalogowaniu się do danej skrzynki e-mail w zakładce “Portal” (lewy górny róg ekranu).

    zamazane.png

    WAŻNE! Aby móc skorzystać z funkcjonalności ActiveSync na swoim smartfonie lub innym urządzeniu mobilnym, wymagane jest przynajmniej jedno zalogowanie do skrzynki e-mail za pośrednictwem adresu https://poczta.home.pl. W przeciwnym wypadku połączenie pomiędzy urządzeniem mobilnym, a skrzynką e-mail nie będzie mogło być poprawnie zrealizowane.
    WAŻNE! W innych urządzeniach mobilnych możesz nie mieć możliwości wyboru typu konta. Najczęściej w takich sytuacjach wystarczy zaznaczyć odpowiednią funkcję jako włączoną, np. “E-mail w trybie Push: Włączone”.
Jeśli próby skonfigurowania urządzenia mobilnego są nieudane (połączenie nie jest nawiązywane), to skontaktuj się z producentem oprogramowania, z którego korzystasz. Powinieneś uzyskać pomoc w poprawnym skonfigurowaniu programu do obsługi poczty.

Czy podczas konfiguracji mogę podać nazwę użytkownika w innej formie?

Tak, możesz również podać nazwę użytkownika w innej formie – aby to wyjaśnić posłużymy się przykładem:

Przykład: Posiadasz serwer o nazwie “serwer123456”, na którym utworzona została skrzynka e-mail o nazwie “kowalski”. W celu skonfigurowania funkcji ActiveSync dla takiej skrzynki e-mail, należy podać nazwę użytkownika w postaci: kowalski.serwer123456@serwer123456.home.pl
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl