Jak współdzielić zaplanowane zadania z innymi skrzynkami?

Wprowadzenie

Nowa poczta home.pl to funkcjonalność, nowoczesność i styl. Zarządzaj swoimi wiadomościami, kontaktami, kalendarzem oraz listą zadań – szybciej i łatwiej, niż kiedykolwiek.

W ramach Poczty home.pl możesz korzystać z zaawansowanego organizera internetowego, dzięki któremu łatwo i szybko zaplanujesz zadania do zrealizowania. Będziesz mógł stworzyć listę spraw do realizacji, którą będziesz mógł współdzielić ze swoimi współpracownikami.

Dzięki wprowadzonej integracji z innymi użytkownikami skrzynek e-mail, możesz współdzielić tworzone listy zadań z innymi skrzynkami e-mail, które objęte są licencją Xchange. Po zaplanowaniu listy zadań, możesz określić, które skrzynki e-mail będą miały do niej dostęp.

Możliwość współdzielenia listy zadań otrzymuje każda skrzynka e-mail, która połączona jest z licencją Xchange. Jeśli Twoja skrzynka e-mail nie została przypisana do licencji Xchange, nie będziesz mógł skorzystać z funkcji współdzielenia listy zadań.

Dzięki funkcji współdzielenia listy zadań organizacja pracy w Twojej firmie zostanie ułatwiona. Możesz zaplanować zadania do wykonania dla Ciebie, Twoich współpracowników lub też całych komórek organizacyjnych. System organizacji zadań pozwala wyznaczyć czas realizacji i śledzić postępy. W ten sposób wreszcie będziesz mieć kontrolę nad tym, co się dzieje w Twojej firmie, jak radzą sobie Twoi pracownicy i komu trzeba pomóc, aby zdążył na czas z powierzonym z zadaniem.

Zadania OX - Ikona listy zadań

Jak dodawać nowe zadania?

Po zalogowaniu do skrzynki e-mail możesz dodawać nowe zadania za pośrednictwem zakładki „Zadania”, która znajduje się w górnej części ekranu.

Poczta home.pl - Wybierz opcję menu Zadania

Po wybraniu zakładki „Zadania”, zostanie wyświetlona domyślna lista zadań, do której możesz dodawać zadania. Za pomocą opcji „Nowe” (górna część ekranu) możesz rozpocząć dodawanie nowych zadań.

Poczta home.pl - Zadania - Kliknij przycisk Nowe

Po kliknięciu przycisku „plusa”, zostanie wyświetlone nowe okno, które pozwala określić szczegóły tworzonego zadania. Po zdefiniowaniu szczegółów nowego zadania i kliknięciu przycisku „Utwórz”, tworzone zadanie zostanie dodane do systemu.
Poczta home.pl - Zadania - Nowe - Uzupełnij formularz i kliknij link Rozwiń formularz, aby dodać szczegółowe informację
Rys. Tworzenie nowego zadania. Kliknij link „Rozwiń formularz”, aby dodać więcej informacji o zadaniu.
WAŻNE! Kliknij link „Rozwiń formularz”, aby dodać szczegółowych informacji o tworzonym zadaniu, np. termin realizacji, przypomnienie, postęp, uczestnicy itp.

Czy mogę tworzyć kolejne podfoldery do segregacji zadań?

Tak, oczywiście. W zakładce „Zadania” (po lewej stronie ekranu), możesz przejść do tworzenia nowego folderu publicznego lub prywatnego (czyli nowej listy zadań), do którego będziesz mógł dodawać zadania.

Poczta home.pl - Zadania - Wybierz link Nowy folder prywatny lub Nowy folder publiczny

Jak udostępnić zaplanowane zadania innym użytkownikom?

Po utworzeniu listy zadań, możesz odpowiednio zmienić uprawnienia, aby udostępnić zawarte w nich zadania innym użytkownikom skrzynek e-mail, które również objęte są Twoją licencją Xchange.

Poczta home.pl - Zadania - Ikona koła zębatego - Wybierz opcję Uprawnienia

Aby zmienić uprawnienia do listy zadań, należy kliknąć ikonę „koła zębatego”, znajdującą się przy wybranej liście i następnie wybrać opcję „Uprawnienia”. Na ekranie zostanie wyświetlone nowe okno, w którym będziesz mógł określić uprawnienia do listy zadań.

Poczta home.pl - Zadania - Ikona koła zębatego - Uprawnienia - Określ uprawnienia do listy zadań
Rys. Przykład okna służącego do definiowania uprawnień dla użytkowników skrzynek e-mail.
Po nadaniu odpowiednich uprawnień użytkownikom skrzynek e-mail, na ich kontach pocztowych (w zakładce „Zadania”) pojawi się nowa sekcja o nazwie „Udostępnione”. Znajduje się w niej lista skrzynek e-mail, które udostępniają nam swoje listy zadań.

Poczta home.pl - Zadania - Udostępnione - Lista skrzynek e-mail

Przykład: użytkownik skrzynki e-mail „kowalski@twojadomena.pl” udostępnił swoją listę zadań drugiemu użytkownikowi „nowak@twojadomena.pl”. Użytkownik „nowak@twojadomena.pl” na swoim koncie pocztowym odnajdzie sekcję „Udostępnione”, a w niej adres e-mail „kowalski@twojadomena.pl”. Po wybraniu tej skrzynki e-mail, użytkownik „nowak@twojadomena.pl” będzie miał dostęp do udostępnionej listy zadań (w zależności od uprawnień, które zostały nadane Nowakowi).
Jak współdzielić kontakty znajdujące się w mojej książce adresowej? Poprzedni Jak współdzielić kalendarze z innymi skrzynkami e-mail objętymi licencją Xchange? Następny
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Biznesowa poczta e-mail Microsoft Exchange

Z grupową skrzynką odbiorczą i współdzielonym kalendarzem praca z Twoim zespołem będzie bardziej efektywna.