Jak zarejestrować i uruchomić sklep internetowy eSklep?

Od chwili podjęcia decyzji o własnym sklepie internetowym, do uruchomienia sprzedaży, dzieli Cię zaledwie kilka minut. Czas ten wykorzystasz na rejestrację usługi, pierwsze uruchomienie sklepu, dodanie pierwszego produktu i włączenie koszyka. Brzmi interesująco? Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby zarejestrować i uruchomić eSklep.

Zarejestruj usługę sklepu internetowego wraz z hostingiem oraz domeną, aby rozszerzyć funkcjonalność usługi, np. o pocztę, serwer FTP, hosting dodatkowych stron WWW i własny unikalny adres pod którym Twoi klienci będą mogli odnaleźć Cię w sieci Internet.

Rejestrując sklep internetowy, możesz skorzystać z możliwości rejestracji usługi na bezpłatny okres próbny (14 dni) lub od razu skorzystać z możliwości rejestracji usługi na 1 miesiąc lub 1 rok.

Jak zarejestrować i uruchomić sklep internetowy eSklep?

  1. Rejestrację usługi rozpocznij na stronie www.beta.home.pl, przechodząc do sekcji Sklepy –> Sklepy internetowe.
  2. Wybierz pakiet usługi eSklep (czyli eSklep Start lub eSklep Profesjonalny). Więcej informacji o różnicach wynikających z pakietów, znajdziesz tutaj. Kliknij przycisk: Wybieram pod właściwą usługą. Zostanie ona dodana do koszyka.
    Jeśli zdecydujesz się na wybór pakietu eSklep Profesjonalny, otrzymasz gratis w postaci pierwszego roku abonamentu na certyfikat SSL! W przypadku pakietu eSklep Start możesz dokupić taki certyfikat SSL w promocyjnej cenie zaznaczając dodatkową opcję.
  3. Do koszyka zostanie dodany wybrany pakiet eSklepu. Możesz kontynuować zakupy (np. dodając do koszyka dodatkową domenę) lub przejść do realizacji zamówienia. Pamiętaj, aby zarejestrować również domenę, czyli własny adres internetowy dla Twojego sklepu internetowego.
  4. Będąc już w koszyku (możesz do niego przejść, klikając zieloną ikonę koszyka w prawym górnym rogu) na ekranie zostanie wyświetlone wstępne podsumowanie zamówienia. Kliknij przycisk: Zamów po prawej stronie, aby kontynuować.
    Jeśli posiadasz kupon promocyjny, kliknij: Masz kod promocyjny? (prawa strona ekranu) i wpisz numer kodu promocyjnego. Kody promocyjne otrzymują nasi klienci poprzez kanały marketingowe.
    Kliknij opcję: Okres, aby zmienić okres rozliczeniowy dla usługi. Jeśli zamówiona usługa to umożliwia, to możesz w tym miejscu wybrać 14 dniowy okres testowy.
  5. Po kliknięciu przycisku: “Zamów”, na ekranie zostanie wyświetlony formularz identyfikacji. Wpisz adres e-mail – nasz system sprawdzi czy istnieje on już w naszej bazie klientów. Jeśli będzie to nowy adres e-mail, zostaniesz przekierowany do rejestracji nowego konta w beta.home.pl.
    • Jeśli podałeś istniejący adres e-mail, zostaniesz poproszony o hasło do tego istniejącego konta klienta.
    • Jeśli podałeś nieistniejący adres e-mail, zostaniesz przekierowany do rejestracji nowego konta klienta.
  6. Po przeprowadzonej identyfikacji klienta (logowanie do istniejącego konta lub rejestracja nowego konta), na ekranie zostanie wyświetlone właściwe podsumowanie zamówienia. Sprawdź wyświetlone informacje, wybierz: metodę płatności, zaznacz wszystkie zgody i regulaminy i kliknij przycisk: Zamawiam i płacę.
  7. Po kliknięciu: Zamawiam i płacę, w zależności jaką metodę płatności wybrałeś, na ekranie zostanie wyświetlone:
    • W przypadku wyboru metody płatności: Przelew online – zostaniesz przekierowany do zewnętrznego systemu płatności, który umożliwi natychmiastowe opłacenie zamówienia.
    • W przypadku wyboru metody płatności: Płatność kartą – zostaniesz przekierowany do zewnętrznego systemu płatności, który umożliwi natychmiastowe opłacenie zamówienia.
    • W przypadku wyboru metody płatności: Tradycyjny przelew – na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie złożenia zamówienia. Znajdziesz w nim informacje o numerze rachunku bankowego, na który należy wykonać przelew za złożone zamówienie, dane odbiorcy, czyli home.pl oraz kwotę do opłaty.
      Zamówione usługi nie są jeszcze aktywne. Zamówione usługi zostaną uruchomione po zaksięgowaniu wpłaty. Przeważnie trwa to 2-3 dni. Otrzymasz e-mail z potwierdzeniem uruchomienia. Skorzystaj z danych podanych podczas zamówienia, aby móc rozpocząć korzystanie z zamówionych usług.
  8. Po złożeniu zamówienia, w dolnej części ekranu zostaną wyświetlone dwa przyciski:
    • Panel administracyjny – aby przejść do Panelu Klienta home.pl znajdującego się pod adresem: https://cp.home.pl 
      Za pomocą Panelu Klienta home.pl możesz opłacić zamówienie, jeśli jeszcze go nie opłaciłeś.
    • Baza wiedzy – aby otworzyć stronę pod adresem: https://pomoc.home.pl/section/beta

Jak uruchomić sklep internetowy po jego zarejestrowaniu?

Po zakończeniu rejestracji sklepu internetowego, na adres e-mail wskazany jako kontaktowy, otrzymasz:

  • potwierdzenie złożenia zamówienia (dokument informujący o płatności lub aktywacji usługi w przypadku rejestracji na okres próbny),
  • wiadomość z potwierdzeniem rejestracji usługi (w tym danymi dostępowymi do założonego sklepu internetowego). Wszystkie informacje znajdziesz także w Panelu Klienta home.pl po zalogowaniu do swojego konta.

Skorzystaj z danych dostępowych, które otrzymasz w wiadomości e-mail, aby zalogować się do zarejestrowanego sklepu internetowego. Po zalogowaniu do Panelu administracyjnego sklepu, będziesz mógł rozpocząć wstępną konfigurację sklepu (np. dodanie produktów, wybór metod płatności itp.).

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl