Jak zmienić nazwę skrzynki e-mail przez Panel klienta home.pl?

W artykule znajdziesz instrukcję, jak zmienić nazwę skrzynki e-mail za pomocą Panelu klienta na poprzedniej platformie home.pl. Sprawdź: Jak zmienić nazwę skrzynki e-mail w nowym Panelu klienta home.pl?

Każdy serwer WWW zarejestrowany w home.pl pozwala na utworzenie nieograniczonej ilości skrzynek e-mail w ramach dostępnej pojemności. Po utworzeniu skrzynki e-mail, w każdej chwili możesz zmienić jej nazwę na inną.

Zmiana nazwy skrzynki e-mail możliwa jest tylko w przypadku, jeśli wybrana skrzynka jest utworzona na serwerze w home.pl.

WAŻNE! Zmiana nazwy skrzynki nie jest zalecana, jeśli na koncie e-mail znajdują się już wiadomości, które mają być nadal widoczne po zalogowaniu do konta. Zmiana nazwy skrzynki, traktowana jest analogicznie jak utworzenie nowego konta i usunięcie poprzedniego. Rozwiązaniem alternatywnym dla zmiany nazwy skrzynki e-mail, jest utworzenie aliasu tj. dodatkowego adresu e-mail. Jeśli zależy Ci na zmianie nazwy konta i przeniesieniu poczty e-mail, zalecamy utworzenie nowego konta, następnie przeniesienie wiadomości i usunięcie starej skrzynki. Zmianę nazwy konta możesz wykonać dla nowych i nieużywanych skrzynek e-mail.

Jak zmienić nazwę skrzynki e-mail na serwerze w home.pl?

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do serwera, na którym docelowa skrzynka e-mail jest utworzona lub do innej Twojej usługi z uprawnieniami administracyjnymi.

  2. Po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl należy przejść do zakładki „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie wyświetlonego ekranu.

    Panel klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Na wyświetlonej liście usług należy kliknąć przycisk „PLUSA”, który znajduje się obok nazwy serwera. Spowoduje to wyświetlenie listy usług powiązanych technicznie z serwerem (np. domeny oraz skrzynki e-mail).

    Panel klienta - Usługi - Przy wybranej usłudze naciśnij przycisk Plusa
  4. Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której nazwa ma zostać zmieniona. Następnie po rozwinięciu listy z dostępnymi opcjami należy kliknąć przycisk „Konfiguracja usługi”.

    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  5. Na wyświetlonym ekranie kliknij przycisk „Konfiguruj pocztę” – „Konfiguracja parametrów”, który znajduje się w górnej części ekranu.

    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Konfiguruj pocztę i wybierz opcje Konfiguracja parametrów

  6. Na wyświetlonym ekranie będziesz mógł zmienić nazwę skrzynki e-mail. Zmień wartość w polu „Nazwa skrzynki” i zapisz zmiany. Ewentualnie możesz zmienić również inne ustawienia dla danego konta pocztowego (np. pojemność).
    WAŻNE! Pamiętaj, że w polu „Nazwa skrzynki” należy podać tylko tą nazwę, która znajduje się przed znakiem @ (np. „biuro” lub „imię.nazwisko”).

    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Konfiguracja usługi - Konfiguruj pocztę - Konfiguracja parametrów - W formularzu zmień dane skrzynki e-mail

  7. Kliknij przycisk „Zapisz”, aby zapisać wprowadzone zmiany. Nazwa skrzynki e-mail zostanie odświeżona w trakcie 4 godzin od zapisania zmian.

Czy mogę zmienić nazwę skrzynki e-mail po zalogowaniu się do innego Panelu?

Nie, nazwę skrzynki e-mail możesz zmienić tylko i wyłącznie po zalogowaniu się w Panelu klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.

Przykład: jeśli masz założoną skrzynkę e-mail na serwerze o nazwie „kowalski”, to należy podczas logowania wpisać nazwę: „kowalski”.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.