Jak zmienić ustawienia dla dodanego wcześniej aliasu?

Spędzając czas w różnych społecznościach w sieci Internet potrzebujemy różnych adresów e-mail. Innego dla rodziny, innego na serwisy randkowe, a zdecydowanie jeszcze innego do wysyłania ofert o pracę i do rejestracji na forach dyskusyjnych. Każdy z tych dodatkowych adresów e-mail (aliasów) może prowadzić do jednej skrzynki e-mail.
Oznacza to, że nie będziesz musiał posiadać kilku skrzynek e-mail z różnymi hasłami dostępu. Wystarczy jedna skrzynka e-mail z jednym hasłem, do której będzie prowadzić kilka aliasów (adresów e-mail).
Podsumowując alias to dodatkowy adres tworzony dla wybranej skrzynki e-mail. Alias nie jest nową skrzynką e-mail. Listy wysyłane na dodatkowy adres e-mail będą kierowane do skrzynki e-mail, do której alias został przypisany.
Przeczytaj poniższą instrukcję, aby sprawdzić jak wyświetlić listę aliasów oraz jak zmienić ich ustawienia.

Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o funkcjonowaniu i dodawaniu aliasu dla skrzynki e-mail.

Jak zmienić ustawienia dla dodanego wcześniej aliasu?

  1. Zaloguj sie w Panelu klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Kliknij opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Po wyświetleniu listy usług, kliknij znak „plusa”, który znajduje się obok nazwy serwera.
    Panel klienta - Usługi - Po wyświetleniu listy usług, kliknij znak plusa, który znajduje się obok nazwy serwera
  4. Po wyświetleniu listy usług powiązanych technicznie, kliknij nazwę skrzynki e-mail (np. biuro), dla której chcesz zmienić ustawienia wybranego aliasu.

    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której chcesz zmienić ustawienia wybranego aliasu

    WAŻNE! Znak „plusa”, który wyświetla się obok nazwy „biuro” świadczy o tym, że do skrzynki e-mail są dodane aliasy. Możesz kliknąć znak „plusa”, aby poznać nazwy dodanych aliasów.
  5. Po kliknięciu nazwy skrzynki, zostanie wyświetlony mini-podgląd usługi. Kliknij przycisk „Konfiguracja usługi”.
    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Wybrana nazwa skrzynki e-mail - Kliknij w przycisk Konfiguracja usługi
  6. Kliknij przycisk „Zobacz listę aliasów”, który znajduje się po prawej stronie wyświetlonego ekranu.
    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Wybrana nazwa skrzynki e-mail - Konfiguracja usługi - Kliknij przycisk Zobacz listę aliasów
  7. Na następnym ekranie zostanie wyświetlona lista aliasów, które zostały dodane do wybranej skrzynki e-mail.
    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Wybrana nazwa skrzynki e-mail - Konfiguracja usługi - Zobacz listę aliasów - Zaznacz alias, który chcesz edytować i kliknij przycisk Edytuj alias
  8. Zaznacz alias, który chcesz edytować i kliknij przycisk „Edytuj alias”, aby przejść do jego edycji.
    Panel klienta - Usługi - Wybrana usługa - Wybrana nazwa skrzynki e-mail - Konfiguracja usługi - Zobacz listę aliasów - Wybrany alias - Wprowadź nazwę aliasu i nazwę domeny
  9. Po wprowadzeniu zmian, kliknij przycisk „Zapisz”, aby zapisać zmiany. Ustawienia dla wybranego aliasu zostaną odświeżone w ciągu czterech godzin od zapisania zmian.
WAŻNE! Jeśli podczas edycji aliasu wybierzesz opcje „Wszystkie domeny”, będzie to oznaczało, że alias będzie funkcjonował w adresach wszystkich domen, które zostały przypisane do serwera. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.
Przykład: posiadasz dwie domeny, które są przypisane do serwera w home.pl np. „twojadomena.pl” oraz „twojadomena2.pl”. Utworzyłeś alias „office” dla skrzynki e-mail „biuro” (alias funkcjonuje we wszystkich domenach).

 

Wszystkie wiadomości e-mail wysyłane na dwa adresy e-mail: „office@twojadomena.pl” oraz „office@twojadomena2.pl” będą dostarczane do tej samej skrzynki e-mail o nazwie „biuro”.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.