Jakie opcje mogę zmienić po przejściu do konfiguracji Poczty home.pl?

Wprowadzenie

Poczta home.pl pozwala na zmianę ustawień dla skrzynki e-mail (np. przekierowanie, powiadamianie, podpis) lub innych parametrów wyświetlania lub wyglądu. Konfiguracja jest prosta oraz intuicyjna, za pomocą kilku kliknięć myszki możesz zmienić ustawienia dla wybranej skrzynki e-mail. Największą zaletą jest możliwość zmian ustawień dla skrzynki e-mail z poziomu dowolnego komputera podłączonego do sieci Internet.

Jak przejść do ustawień Poczty home.pl?

  1. Zaloguj się do Poczty home.pl, jako login podając adres skrzynki e-mail oraz hasło dostępu do konta, dla którego chcesz zmienić ustawienia.

    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do Poczty home.pl
  2. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, w prawym górnym rogu kliknij przycisk „koła zębatego”, a następnie wybierz „Ustawienia”.

    ustawienia2.png

  3. Po wyświetleniu ekranu, po lewej stronie znajdziesz listę zakładek, które pozwalają przejść do konfiguracji odpowiednich ustawień.

    ustawienia-ox22.png

  4. W lewym dolny rogu ekranu dostępna jest także opcja „Ustawienia zaawansowane”, która po zaznaczeniu powoduje wyświetlenie ukrytych zakładek dotyczących ustawień.

    us_zaawansowane.png

Jakie ustawienia mogę zmienić po wybraniu sekcji „Ustawienia”?

  • Ustawienia podstawowe – pozwalają na wprowadzenie podstawowych ustawień Poczty home.pl, odpowiedzialnych m.in za system wyświetlania czasu, automatyczne odświeżanie stron, wybór motywu kolorystycznego. Dodatkowo będziesz mógł zdefiniować czas bezczynności, po którym nastąpi automatyczne wylogowanie z poczty, np. po odejściu od komputera.
  • Portal – po wybraniu tej zakładki, będziesz mógł konfigurować podstawowe ustawienia dla zakładki „Portal”, która widoczna jest w górnej części ekranu po zalogowaniu do skrzynki e-mail. Portal odpowiedzialny jest za wyświetlanie widgetów (modułów), które mogą dostarczać najświeższych informacji m.in o odebranej poczcie e-mail, zadaniach, zajętości konta, a także ostaniej aktywności na portalach społecznościowych.
  • Opcje konta – w tym miejscu możesz ustawić przekierowanie poczty e-mail, powiadomienie oraz funkcję autoresponder (asystent nieobecności).
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak ustawić przekierowanie poczty e-mail w Poczcie home.pl.
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak uruchomić asystenta nieobecności (autoresponder).
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak ustawić powiadamianie SMS w Poczcie home.pl.
  • Zmiana hasła – po kliknięciu tej opcji zostanie wyświetlony formularz zmiany hasła dla danej skrzynki e-mail. Do zmiany hasła wymagana jest znajomość obecnego hasła dostępu. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić hasło do skrzynki e-mail za pomocą Poczty home.pl.
  • Opcje antyspam – w tym miejscu możesz zarządzać ustawieniami antyspamowymi dla skrzynki e-mail, do której jesteś zalogowany. Możesz edytować ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców. Dodatkowo możesz również włączyć lub wyłączyć wybrane filtry antyspamowe. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zarządzać ustawieniami antyspamowymi z poziomu Poczty home.pl.
  • Reguły wiadomości – w tym miejscu możesz zarządzać regułami wiadomości, które mogą funkcjonować przy danej skrzynce e-mail. Możesz dzięki nim określić zasady odbierania i przenoszenia korespondencji do odpowiednich katalogów w skrzynce odbiorczej. Reguły wiadomości e-mail są wskazane przy zarządzaniu dużą ilością korespondencji. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak tworzyć reguły wiadomości przez Poczta home.pl.
  • Poczta – w tym miejscu odnajdziesz ogólnie ustawienia dla wiadomości e-mail, które dotyczą tworzenia oraz ogólnie zarządzania pocztą, m.in. poprzez funkcje kasowania wiadomości e-mail bez przenoszenia do kosza, gromadzenia kontaktów podczas odbierania i wysyłania poczty, ustawienia wizytówek, zawijania tekstu i formatu jego wyświetlania. Zakładka „Poczta” w ustawieniach odpowiedzialna jest także za definiowanie domyślnego podpisu oraz adresu nadawcy – jest to istotna konfiguracja, w przypadku posiadania skrzynki e-mail zdefiniowanej w wielu domenach lub z dodatkowymi aliasami.
  • Konta e-mail i społecznościowe – opcja pozwala na zarządzanie zewnętrznymi kontami pocztowymi, synchronizując informacje z naszą skrzynką pocztową. Możesz też dodać swoje konta z portali społecznościowych, aby być na bieżąco z ostatnią aktywnością Twoich znajomych. Natomiast konfiguracja zewnętrznego konta e-mail, pozwoli na wyświetlanie i wysyłanie poczty z kilku kont pocztowych za pośrednictwem Poczty home.pl. Funkcja zewnętrznych kont e-mail jest również przydatna przy przenoszeniu poczty pomiędzy skrzynkami e-mail, które znajdują się na różnych serwerach.
  • Książka adresowa – w tym miejscu możesz zdefiniować format w jakim wyświetlane będą kolejne pozycje książki adresowej. Znajdziesz tu także ustawienia dot. „Moich danych kontaktowych”, dzięki czemu będziesz mógł poprawnie wysyłać wiadomości e-mail z Poczty home.pl, a także tworzyć wizytówki dołączane do wysyłanych wiadomości. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zarządzać listą kontaktów w Poczcie home.pl.
  • Kalendarz – pozwala na definiowane ustawień dotyczących formatu wyświetlania kalendarza na skali czasu, a także konfigurację powiadomień dot. zdarzeń z kalendarza, które wyświetlane są w zakładce „Portal”.
  • Zadania – w tym miejscu możesz zmienić ustawienia przesyłanych powiadomień dotyczących wprowadzonych do systemu zadań, stopnia ich realizacji oraz powiadomień dla pracowników, którzy przypisani są do zadań.
  • Drive – zakładka dostępna jest tylko dla użytkowników, któzy korzystają z licencji Cloud Email Xchange. W tej sekcji możesz zmienić podstawowe ustawienia dotyczące wyświetlania katalogów w funkcji Drive.
  • Publikacje i subskrypcje – dostępne tu opcje są rozwinięciem dla zakładki „Konta e-mail i społecznościowe”. Z poziomu tej zakładki, możesz odświeżać informacje na temat wybranych subskrypcji, aktualizować zsynchronizowane dane, a także całkowicie wyłączyć je, bez kasowania samej konfiguracji.
  • Rejestr błędów – jest to zakładka skierowana dla administratorów, a także wsparcia technicznego home.pl. W zakładce „Rejestr błędów” znajdziesz informacje o wszystkich zdarzeniach, których wykonanie czy ukończenie nie było możliwe. Pojawienie się komunikatu błędu w tej sekcji, nie jest jednoznaczne z niedogodnościami w działaniu poczty e-mail.

Jakie zmiany mogę wprowadzić w wyglądzie Poczty home.pl?

Poczta home.pl pozwala na spersonalizowanie wyglądu oraz dopasowanie go do własnych upodobań. Zmiana obejmuje zarówno zmianę wariantu kolorystycznego, a także układu strony na poszczególnych kartach, np. układu wyświetlania wiadomości w zakładce „Poczta”, czy układu kalendarza w zakładce „Kalendarz”. W Poczcie home.pl dostępna jest także do włączenia funkcja „Wysokiego kontrastu”, która ułatwia posługiwanie się aplikacją przez osoby niedowidzące.
  • Zmiana wariantu kolorystycznego – Poczta home.pl oferuje kilka wariantów kolorystycznych, np. standardowy czarny, bursztynowy, ametystowy, rubelitowy, szafirowy, onyksowy i szmaragdowy. Po wskazaniu właściwego wariantu kolorystycznego, wyloguj się a następnie ponownie zaloguj do Poczty home.pl.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o wyglądzie Nowej Poczty i zmianie wariantu kolorystycznego.
  • Wysoki kontrastu – po zalogowaniu do Poczty home.pl, na górze ekranu kliknij ikonę „koła zębatego” a następnie wybierz „Ustawienia”. Domyślnie otworzy się zakładka „Ustawienia podstawowe”, gdzie dostępny jest opcja „Motyw z wysokim kontrastem”. Po zaznaczeniu opcji, przejdź ponownie do zakładki „Poczta”. Zmiana zostanie zapisana automatycznie.

    motyw_kontrast.png

  • Zmiana układu wyświetlania strony – po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do wybranej zakładki (np. „Poczta”), a następnie w górnym prawym rogu ekranu odszukaj przycisk „Widok”. W zależności od wybranej zakładki (np. „Poczta”, „Kalendarz”, „Zadania”), będą dostępne do wyboru różne układy stron, które w unikalny sposób prezentują zebrane treści.

    menu_widok.png

Funkcje dodatkowe Poczty home.pl

  • Statystyki – Poczta home.pl oferuje możliwość podglądu statystyk, które prezentują m.in. najpopularniejszych nadawców, ilość wiadomości na godzinę itd. Dane statystyk wyświetlane są w postaci liczbowej oraz graficznej. Aby wyświetlić statystyki, po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do wybranej „Zakładki” (np. „Poczta”), a następnie w prawym górnym rogu ekranu kliknij przycisk „Widok” i wybierz opcję „Statystyki„.
  • Praca w trybie pełnoekranowym – funkcjonalność ta pozwala wyświetlić Poczta home.pl w trybie pełnoekranowym. Aby wyświetlić Poczta home.pl w trybie pełnoekranowym, kliknij klawisz F11 na klawiaturze.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl