Numer rachunku bankowego w automatycznym procesie realizacji zamówień

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Konfigurując system płatności i przelewów w sklepie internetowym Shoper, wprowadzane są trzy informacje, dot. numeru rachunku na który będą przekazywane wpłaty, np. za zrealizowanie zamówienia.

  1. Numer rachunku wskazany przy wybranej metodzie płatności, np. przelew, pobranie: numer ten wprowadzany jest ręcznie na etapie konfiguracji płatności i wyświetlany jest opcjonalnie podczas składania zamówienia. Numer będzie dostępny tylko w przypadku, jeśli klient dokonujący zakupu wybierze formę płatności, dla której numer został uzupełniony. Ustawienie tego numeru znajdziesz, np. w sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności  a następnie edytując wybraną formę płatności, np. przelew.

    WAŻNE! Powyższy numer wprowadzany jest w metodach płatności, które nie podlegają integracji, tj. dane nie są przesyłane do zew. systemów wymiany informacji. Jeśli korzystasz z systemów zintegrowanych: PayU, PayPal, E-raty Santander, w/w formy płatności mogą nie być wykorzystywane, ale nadal dostępne w ramach usług operatora.
  2. Numer rachunku bankowego w systemie integracji, np. PayU, PayPal: numer ten nie jest widoczny w sklepie internetowym, a jego konfiguracja odbywa się po stronie systemu płatności z którego korzystasz. Jeśli dostawca usługi udostępnia Ci taką możliwość (indywidualny numer rachunku bankowego w zewnętrznym systemie) możesz podać go jako informacja dodatkowa w sklepie. Numer ten także może być widoczny tylko po wybraniu wskazanej formy płatności przez klienta.
    WAŻNE! W zależności od posiadanych i obsługiwanych metod płatności w sklepie, numer rachunku bankowego może, ale nie musi być podawany, np. jeśli Twój sklep obsługuje tylko płatności PayU, cały proces zakupu odbywa się online, przez dedykowaną stronę płatności operatora.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o specjalnej ofercie PayU dla klientów home.pl.
  3. Numer rachunku bankowego Twojej firmy: jest to główny numer rachunku bankowego, konfigurowany dla całego sklepu internetowego. Numer ten wyświetlany jest m.in. w generowanych dokumentach płatności, np. pro formach a także przekazywany do zew. systemów fakturujących, np. eKsięgowość, a także wykorzystywany przez systemy zewnętrzne, np. w/w integracje typu Poczta-Polska, które automatycznie pobierają go do swojego systemu. Podanie tego numeru nie jest warunkiem koniecznym do działania sklepu, ale może być niezbędny w przypadku wybranych integracji, funkcji czy ustawień, np. pro form.  Przejdź do sekcji  Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury i wybierz Fakturowanie wewnętrzne.
WAŻNE! System E-nadawca Poczty-Polskiej korzysta z numeru rachunku bankowego uzupełnionego w sklepie, który jest później wykorzystywany, np. do realizacji przesyłek za pobraniem.

Błąd tworzenia przesyłki za pobraniem w E-Nadawcy

Po kliknięciu przyciski Utwórz przesyłkę, pojawia się komunikat: „Dla określonego sposobu pobrania na rachunek wymagany jest poprawny numer rachunku bankowego.”

Komunikat ten oznacza, że zintegrowany system dostaw przez Pocztę-Polską, korzysta z dodatkowych informacji umieszczonych w sklepie, celem realizacji przesyłki.

  1. Przejdź do sekcji  Ustawienia > Obsługa zamówień > Faktury i wybierz Fakturowanie zewnętrzne.
  2. Uzupełnij informację o numerze rachunku bankowego.

  3. Zapisz zmiany.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie