Opisywana w tym artykule wersja aplikacji Poczty home.pl nie jest już rozwijana! Sugerujemy korzystanie z Poczty home.pl! Jak zarządzać listą kontaktów e-mail w Poczcie home.pl?
- Zarządzanie grupami kontaktów
- Zarządzanie pojedynczymi kontaktami
- Eksport oraz import bazy kontaktów

Rys. Przykładowa lista kontaktów na Starej Poczcie home.pl (kliknij, aby powiększyć).
W górnym menu znajdziesz również pole wyszukiwarki, pozwalające w łatwy sposób odnaleźć szukane kontakty. Wpisz wyszukiwane słowo w polu wyszukiwarki i kliknij “Szukaj”. Wyświetlone zostaną kontakty zawierające wyszukiwane słowo. Aby powrócić do widoku wszystkich kontaktów kliknij na zakładkę “Kontakty”, która znajduje się z lewej strony ekranu.
Zarządzanie grupami kontaktów
Jak stworzyć nowy folder kontaktów?
- Kliknij przycisk oznaczony znakiem “+” w zakładce “Zarządzaj grupami” lub wybierz zakładkę “Zarządzaj grupami”.
- Następnie w górnym menu kliknij przycisk “Dodaj element”.
- Wprowadź nazwę nowej grupy – maksymalnie 255 znaków.
- Dodaj nową grupę klikając na przycisk “Zapisz”.
WAŻNE! Nowa grupa kontaktów pojawi się w strukturze folderów, która widoczna jest nad zakładką “Zarządzaj grupami”.
Jak wysyłać wiadomości e-mail do wybranych grup kontaktów?
Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak dodać nowy kontakt.
Zarządzanie pojedynczymi kontaktami
Aby dodać nowy kontakt:
- Zaloguj się do skrzynki e-mail, dla której chcesz dodać nowy kontakt.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Kliknij zakładkę “Kontakty”, która znajduje się w lewym dolnym rogu ekranu.
- Kliknij przycisk “Dodaj kontakt”, który znajduje się w górnej części ekranu.
- Wprowadź dane ogólne dla nowego kontaktu.
Wymagane jest podanie przynajmniej adresu e-mail i wyświetlanej nazwy kontaktu. - Alternatywnie możesz wprowadzić również dane teleadresowe dla nowego kontaktu.
Wypełnienie poniższych pól nie jest wymagane. - Możesz również wprowadzić dane firmowe kontaktu.
Wypełnienie poniższych pól nie jest wymagane. - Możesz również wprowadzić informacje dodatkowe dotyczące kontaktu.
Wypełnienie poniższego pola nie jest wymagane. - Wybierz grupę, do której nowy kontakt ma zostać przypisany.
- Zakończ edycję klikając przycisk “Zapisz”.
Nowy kontakt zostanie dodany do wybranej grupy. Jeśli wybierzesz “brak” podczas definiowania grupy dla kontaktu, to nowy wpis zostanie dodany do foldera głównego dla kontaktów.
Usunięcie kontaktu możliwe jest przez jego zaznaczenie na liście (za pomocą tzw. checkboxa) i kliknięcie klawisza “Usuń kontakt”.
Jak edytować dodany wcześniej kontakt?
- Kliknij opcję menu “Kontakty”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista Twoich kontaktów. Kliknij nazwę wyświetlaną wybranego kontaktu, dla którego chcesz zmienić dane.
- Na ekranie zostanie wyświetlony formularz, który pozwala wprowadzić zmiany w wybranym kontakcie. Po wprowadzeniu zmian, kliknij przycisk “Zapisz”, który znajduje się w górnej części ekranu.
Kontakty możesz umieszczać w odpowiednich folderach (grupach) na dwa sposoby:
- Poprzez wybór grupy, w której chcesz umieścić kontakt podczas dodawania nowego kontaktu.
- Poprzez zaznaczenie kontaktu i następnie wybór grupy, do której ma zostać przeniesiony wybrany kontakt. Operacje przenosin lub kopii kontaktu możesz wykonać po wyświetleniu zawartości wybranej grupy kontaktów.
Eksport oraz import bazy kontaktów
Jak zaimportować listę kontaktów do Starej Poczty home.pl?
- Kliknij zakładkę “Kontakty”, która znajduję się w lewym dolnym rogu ekranu.
- Kliknij przycisk “Import”, który znajduje się w górnej części ekranu.
- Kliknij przycisk “Przeglądaj…” i wskaż na dysku twardym komputera plik z bazą kontaktów.
- Wybierz format pliku dla aplikacji, z której importujesz książkę adresową.
- Zaznacz opcje dodatkowe:
- Dopisz dane zawarte w pliku do istniejącej bazy – jeśli chcesz uzupełnić już istniejącą bazę o nowe pozycje,
WAŻNE! Jeśli nie zaznaczysz tej opcji, to obecne kontakty w bazie Starej Poczty home.pl zostaną usunięte i następnie zastąpione kontaktami, które są zawarte w importowanym pliku.
- Pierwsza linia pliku zawiera nazwy pól – zaznacz jeśli w pierwszej linii pliku .CSV znajdują się nazwy (ułatwiają katalogowanie kontaktów).
Jeśli masz niedogodności z importem bazy kontaktów z programu do obsługi poczty (np. Microsoft Outlook) to zaznacz tą opcję jako aktywną.
- Dopisz dane zawarte w pliku do istniejącej bazy – jeśli chcesz uzupełnić już istniejącą bazę o nowe pozycje,
- Kliknij przycisk “Zapisz”, aby rozpocząć proces importowania bazy kontaktów do Starej Poczty home.pl.
Jak wyeksportować bazę kontaktów ze Starej Poczty home.pl?
- Kliknij zakładkę “Kontakty”, która znajduję się w lewym dolnym rogu ekranu.
- Kliknij przycisk “Eksport”, który znajduje się w górnej części ekranu.
- Wybierz aplikację, dla której chcesz wyeksportować kontakty i kliknij klawisz “Zapisz”.
Jeśli chcesz przenieść książkę adresową do Poczty home.pl, wybierz format pliku “Nowa poczta home.pl (Open-Xchange)”. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak przenieść bazę kontaktów do Poczty home.pl.
- Po kliknięciu przycisku “Zapisz” zostaniesz poproszony o wskazanie miejsca na dysku twardym komputera, w którym zostanie zapisany wyeksportowany plik z kontaktami.