Otrzymuję treści marketingowe bez wyrażonej zgody – czy jest to zgodne z prawem?

Zastanawiasz się, czy warto wyrażać zgodę na otrzymywanie materiałów marketingowych? Sprawdź, jakie przywileje zyskasz dzięki wyrażeniu zgody i jakie masz prawa jako konsument.

SPIS TREŚCI

Zgody marketingowe

Otrzymuję treści marketingowe bez wyrażonej na nie zgody

W Internecie kupujemy coraz więcej i częściej. Wiąże się to z podawaniem naszych danych osobowych, w tym adresów e-mail. Często dane te udostępnione są również w publicznych bazach (np. CEIDG, KRS, WHOIS). Niestety zdarza się, że nasze dane wykorzystywane są do przesyłania nam treści marketingowych – mimo że nie wyraziliśmy na to zgody. Takie działanie jest niezgodne z prawem.

Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jeśli np. sklep internetowy nie ma naszej zgody na wysłanie nam informacji handlowych (czyli promujących produkty lub usługi, mających na celu zachęcanie adresata do ich nabywania) nie może ich do nas wysyłać. Co więcej, nasza zgoda na otrzymywanie takich informacji powinna spełniać warunki RODO.

Zgoda na treści marketingowe powinna być jednoznaczna, świadoma i dobrowolna. Oznacza to np., że checkboxy z treścią zgody nie powinny być domyślnie zaznaczone.

Pamiętajmy o tym, gdy w naszych skrzynkach pocztowych znajdziemy natłok wiadomości e-mail zachęcających do kolejnych zakupów.

Jakie korzyści płyną z wyrażenia zgód marketingowych?

Dzięki wyrażeniu zgód marketingowych w home.pl możesz zyskać m.in.:

  • informacje o nowościach,
  • rabaty na zakup nowych usług,
  • indywidualne warunki przedłużenia posiadanych usług,
  • darmowe materiały edukacyjne,
  • możliwość uczestnictwa w webinarach online.
Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie