Panel klienta home.pl – informacje podstawowe

Panel klienta home.pl to narzędzie, które zostało zaprojektowane, tak aby maksymalnie ułatwić Ci zarządzanie usługami. Teraz możesz zarządzać wszystkimi usługami w jednym miejscu.

Korzystając z Panelu klienta home.pl, możesz wykonać wszelkie istotne zmiany dotyczące twoich usług. Możesz m.in.:

  • dokonać szczegółowej konfiguracji usług,
  • przedłużyć abonament usług w home.pl,
  • zaktualizować swoje dane abonenta,
  • zmienić hasła dostępu do usług,
  • dodać skrzynki e-mail,
  • utworzyć wiele stron WWW pod adresami Twoich domen,
  • i wiele innych.

Do Panelu klienta home.pl możesz zalogować się pod adresem www.panel.home.pl korzystając z loginu (adres e-mail) oraz przypisanego kontu hasła.

Panel klienta składa się z dwóch podstawowych sekcji, tj. menu usług i funkcji oraz Pulpitu. W zależności wykonywanej czynności sekcja Pulpit jest odpowiednio przełączana na kolejne widoki konfiguracji poszczególnych usług.

Menu usług i funkcji pozwala na szybki dostęp do poszczególnych usług zarejestrowanych w ramach Twojego konta. Na tej samej liście znajdziesz także dostęp do sekcji Użytkownicy, Konto, Wsparcie klienta i Rejestracja usług. Pulpit odpowiada za dostęp do najważniejszych funkcjonalności usług oraz powiadomień wynikających z korzystania z nich. W tym także płatności pozwalających na nieprzerwane ich działanie. Sekcja Pulpit zastępowana jest widokiem konfiguracji poszczególnych usług oraz opcjami poszczególnych sekcji menu.

Panel klienta home.pl – menu usług i funkcji

Menu usług i funkcji Panelu klienta składa się z listy zarejestrowanych usług (wg. typu) oraz podstawowych funkcji panelu klienta, np. zarządzania użytkownikami, płatności, rejestracji usług czy wsparcia klienta. Po kliknięciu w poszczególne pozycje menu przejdziesz do zaawansowanych ustawień poszczególnych funkcji oraz konfiguracji usług.

Skorzystaj z menu po lewej stronie ekranu aby szybko przejść do zarządzania usługami i ustawieniami panelu

  • Pulpit: zbiór modułów i powiadomień dotyczących najważniejszych funkcji posiadanych usług, statusów płatności i ofert specjalnych.
  • Użytkownicy: umożliwia zarządzanie użytkownikami Panelu klienta, a także wybranych licencji, np. Office 365
  • Rejestracja usług: umożliwia szybkie dodanie nowych usług z oferty naszej firmy,
  • Wsparcie klienta: zawiera najważniejsze opcje wspierające kontakt z Biurem Obsługi Klienta, numer rachunku bankowego oraz pozwala wykonać cesję usług,
  • Promocje: zawiera zbiór informacji o najnowszych i najciekawszych promocjach na usługi dostępne w ofercie home.pl,
  • Konto: to zbiór informacji o płatnościach, fakturach, historii zamówień, posiadanych subskrypcjach i danych kontaktowych
  • Poczta: w tym miejscu możesz zarządzać wszystkimi skrzynkami e-mail utworzonymi na Twoich usługach hostingowych. Warunkiem dostępu do tej sekcji jest posiadanie usługi poczty e-mail w home.pl, np.  Prywatny e-mail, Poczta Biznes lub hostingu internetowego.

Przykładowe usługi dostępne w Panelu klienta:

  • Certyfikaty SSL: umożliwia zarządzanie zarejestrowanymi i wydanymi certyfikatami SSL dla domen intrnetowych,
  • Kreator WWW: pozwala zarządzać usługami kreatorów stron internetowych, edycją treści oraz używanymi do wyświetlenia strony domenami,
  • Sklep Online: w tej sekcji znajdziesz dostęp do wszystkich aktualnie uruchomionych sklepów internetowych, możliwość przejścia do ich konfiguracji,
  • Usługi WWW: zawiera dostęp do wszystkich usług hostingowych, a co za tym idzie do opcji powiązanych z ich obsługą, np. instalacji CMS WordPress, dostępu do serwera FTP, kont e-mail, przypisania domeny internetowej, itp.
  • Domeny: w tym miejscu znajdziesz wszystkie zarejestrowane i przypisane do Twojego konta domeny, tj. utworzone adresy internetowego, a także subdomeny.

Usługi udostępniane na zasadzie klucza licencji, np. Kaspersky Antywirus, Windows 10, itp. nie posiadają swoich sekcji w Panelu klienta. Klucze licencji wydawane są np. w drodze korespondencji e-mail. Niektóre usługi, np. Acronis Backup czy Office 365 udostępniane są w Panelu klienta w postaci dedykowanych sekcji, przy czym zarządzanie nimi odbywa się w zewnętrznym panelu. W Panelu klienta znajdziesz dla takich usług dedykowane boksy, umożliwiające szybkie przejście do właściwego panelu zarządzania.

Panel klienta home.pl – Pulpit

W sekcji Pulpit znajdziesz najważniejsze informacje o Twoim koncie w tym skrót to podstawowych funkcji usług, powiadomienia o statusie usług i terminach płatności, a także dostęp do wsparcia Biura Obsługi Klienta.

Pulpit Panelu klienta dostarcza podstawowych informacji o statusie usług oraz pozwala na szybkie przejście do ich najważniejszych funkcji

Pulpit podzielony jest na trzy obszary powiadomień:

  • bieżące powiadomienia o statusie usług i płatnościach,
  • skrót do najważniejszych funkcji posiadanych usług oraz opcji Panelu klienta (moduły),
  • powiadomienia o promocjach i ofertach specjalnych.

Sekcja Pulpit zmienia swój układ i wyświetlane informacje w zależności od ilości posiadanych usług oraz konfiguracji konta klienta.

Panel klienta home.pl – widok konfiguracji usług

Po kliknięciu w wybraną opcję menu, np. Usługi WWW możesz przejść do zarządzania poszczególnymi usługami. W tym przypadku usługami hostingowymi. Każda z usług posiada spersonalizowany widok jej ustawień, a więc zbiór narzędzi i opcji jakie możesz użyć do zarządzania nią.

Każda z usług posiada własny panel konfiguracji i dostępnych opcji. Skorzystaj z nich aby zmienić ustawienia usługi.

Niektóre sekcje, np. Domeny oraz Usługi WWW, Sklep Online czy Kreator WWW tworzą zbiory usług tego samego typu. Jeśli posiadasz kilka domen, wszystkie będą widoczne w sekcji Domeny, skąd wybierając jeden z adresów i klikając w jego nazwę możesz przejść do jego konfiguracji.

Opis budowy Panelu klienta home.pl

W głównym widoku Panelu klienta od razu możesz przejść do konfiguracji poszczególnych typów usług oraz wyświetlić listę wszystkich skrzynek e-mail i domen internetowych powiązanych z kontem. Ważnym elementem Panelu klienta jest sekcja Pulpit, która na bieżąco dostarcza informacji o najważniejszych wydarzeniach na Twoim koncie oraz pozwala szybko przejść do popularnych funkcji panelu w tym opcji konfiguracji i obsługi usług i konta.

Lista menu może zmieniać się wraz z pojawianiem się nowych usług na koncie. Stałymi elementami menu Panelu klienta są sekcje Pulpit, Użytkownicy, Rejestracja usług, Wsparcie klienta oraz Konto.

Nowe menu w panelu klienta home.pl

Logowanie do Panelu klienta home.pl

Dostęp do Panelu klienta home.pl uzyskasz po wpisaniu w pasku adresu przeglądarki następującego adresu:

Zakończenie pracy z Panelem home.pl

Po zakończeniu pracy wyloguj się z Panelu klienta home.pl, klikając ikonę Wyloguj znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu po rozwinięciu Profilu.

Panel klienta home.pl - informacje podstawowe

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie