Płatności i rozliczenia w 1koszyk

Rejestracja w 1koszyk jest bezpłatna. Nie jest wymagane również opłacanie abonamentu za korzystanie z platformy. W cenniku 1koszyk możesz sprawdzić koszty związane ze zrealizowanymi transakcjami. Prowizja 1koszyk zawiera już koszt bramki płatniczej (BlueMedia), w ramach której obsługiwane są szybkie transfery z popularnych banków. Jeśli zdecydujesz się na spedycję zintegrowaną z platformą, to ceny bazują na cenniku furgonetka.pl, a ich wyliczenie zależy od rozmiarów i wagi przesyłki. Możesz także określić własne cenniki i firmy kurierskie.

SPIS TREŚCI

Kiedy pobierana jest prowizja w 1koszyk?

Na konto rozliczeniowe sprzedawcy wpływa cała kwota sprzedaży. Wynagrodzenie na rzecz platformy 1koszyk i przesyłek pobierane są automatycznie raz w miesiącu. Jeśli na koncie sprzedawcy widnieje brak wystarczających środków, to należności są doliczane do faktury za dany okres rozliczeniowy.

Dla transakcji z płatnością przy odbiorze prowizja jest fakturowana na koniec miesiąca. Jeśli zamawiana jest również dostawa, to na fakturze pojawi się również koszt przesyłki.

Faktura na koniec miesiąca zawiera również ewentualne dopłaty wynikające z błędnych gabarytów i wag towarów. Faktura za usługi 1koszyk zawiera pozycje zapłacone oraz pozostające do zapłaty. Pozycje pozostające do zapłaty można opłacić on-line, bezpośrednio z systemu.

Czy otrzymam fakturę za usługę?

Dla Sprzedawców, korzystających z płatności Blue Media, wystawione zostaną dwie faktury:

  1. Faktura od Blue Media na wartość pobranej prowizji. Faktura zostanie wysłana na Twój adres mailowy.
  2. Faktura od FSi (właściciela platformy 1koszyk), która będzie mieć różne pozycje w zależności od charakteru sprzedaży:
  • pośrednictwo w realizacji transakcji (opłaty serwisowe) stanowiące dopłatę do minimalnej prowizji,
  • prowizje od wypłat środków,
  • pośrednictwo w realizacji przesyłek,
  • dopłaty do przesyłek Furgonetka.pl.

Jeżeli saldo konta sprzedawcy na to pozwala, należności dla 1koszyk zostaną automatycznie pobrane, a faktura rozliczona. W przeciwnym razie należne opłaty zostaną naliczone „z dołu”.

Faktura od właściciela platformy 1koszyk (FSi) wystawiana jest automatycznie, 5. dnia miesiąca następującego po okresie rozliczeniowym. Faktura wysyłana jest na Twój adres e-mail. Dostępna jest również do pobrania w panelu 1koszyk w zakładce RozliczeniaFaktury.
Rozliczenia - faktury 1koszyk

Czy moi klienci otrzymają faktury za zakupy?

1koszyk posiada mechanizm generujący faktury sprzedażowe. Aby skorzystać z tej funkcji, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta 1koszyk.

Opcjonalnie można również wyeksportować zbiorczo zamówienia do pliku w formacie xls.

Kiedy otrzymam pieniądze po zakupie produktu przez klienta w 1koszyk?

Możesz zlecić wypłatę środków z 1koszyk na swoje konto w dowolnym momencie.

Wypłaty możesz zrealizować w panelu 1koszyk w zakładce RozliczeniaWypłaty z Blue Media.

Zwrot środków dla klienta za niezrealizowane lub anulowane zamówienie

Aby dokonać zwrotu środków, musisz anulować zamówienie.

  1. Po zalogowaniu się do panelu 1koszyk przejdź do zakładki Zamówienia Lista zamówień.
  2. Wejdź w szczegóły zamówienia.
  3. Kliknij przycisk anulacji, który znajduje się w prawym dolnym rogu strony zamówienia.
Zwrot zostanie wykonany pod warunkiem, że na Twoim rachunku w platformie znajduje się wystarczająca ilość środków. Anulowanie zamówienia nie ma wpływu na prowizję należną platformie 1koszyk.
.

Czytaj więcej
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie