Potwierdzenie przeczytania wiadomości e-mail

Poczta home.pl umożliwia włączenie powiadomień o przeczytaniu wiadomości e-mail, która odebrana została przez adresata. W sieci Internet można spotkać się z dwoma rodzajami powiadomień związanych z przesyłaniem wiadomości e-mail:

  • powiadomienie o dostarczeniu wiadomości: przyjęło się, że każda wiadomość, która zostanie wysłana, zostanie także dostarczona do serwera odbiorcy. W przypadku niepowodzenia w dostarczeniu wiadomości e-mail do adresata, nadawca powinien otrzymać wiadomość e-mail typu Mailer Deamon (z technicznym podsumowaniem przyczyn niedostarczenia wiadomości). Powiadomienia Mailer-Deamon nie wymagają dodatkowej konfiguracji, każdy serwer pocztowy powinien je obsługiwać i przesyłać do nadawcy powiadomienia w przypadku niedostarczenia wysłanej przez niego wiadomości.

  • powiadomienie o przeczytaniu wiadomości: jest jednym z najpopularniejszych rodzajów powiadomień, które wymagają konfiguracji po stronie nadawcy jak i odbiorcy. Użytkownik odbierający pocztę e-mail, oprócz treści wiadomości, otrzymuje dodatkowe powiadomienie o możliwości potwierdzenia nadawcy, że wiadomość dotarła lub została odczytania. Po zatwierdzeniu, nadawca wiadomości otrzyma krótką informację mailową, zwykle zawierającą jedynie potwierdzenie ze strony adresata o odczytaniu wiadomości e-mail.

Przy korzystaniu z powiadomień o przeczytaniu wiadomości e-mail, warto pamiętać, że jest to dodatkowa funkcjonalność, która musi być wspierana przez program obsługujący pocztę po stronie nadawcy, jak i aplikację do obsługi poczty po stronie odbiorcy. Korzystając z Poczty home.pl masz możliwość skorzystania z opcji żądania potwierdzenia zwrotnego, zarówno jako nadawca wiadomości, jak i odbiorca (możesz potwierdzać żądania w wiadomościach przesłanych od innych użytkowników).

WAŻNE! Jeśli program do obsługi poczty, po stronie odbiorcy wiadomości, nie obsługuje tego typu powiadomień, adresat nie będzie miał możliwości ich zatwierdzenia, a nadawca nie otrzyma informacji zwrotnej. Wskazana funkcjonalność działa w ten sam sposób we wszystkich aplikacjach obsługujących tego typu powiadomienia.

Nowa wiadomość e-mail z żądaniem potwierdzenia zwrotnego

  1. Zaloguj się do wybranej skrzynki e-mail za pomocą Poczty home.pl.
  2. Przejdź do tworzenia nowej wiadomości e-mail, klikając sekcję Poczta, a następnie Utwórz e-mail.
  3. Określ odbiorcę, temat i treść wiadomości. Następnie po lewej stronie ekranu odszukaj i kliknij Więcej.
  4. Po rozwinięciu nowego widoku, włącz opcję Żądaj potwierdzeń zwrotnych.
  5. Wyślij wiadomość.
    WAŻNE! Pamiętaj, że informację zwrotną o przeczytaniu wiadomości otrzymasz tylko wtedy, gdy program pocztowy odbiorcy obsługuje tego typu powiadomienia.
  6. Jeśli odbiorca wiadomości potwierdzi jej przeczytanie, otrzymasz krótką wiadomość e-mail:

Zgoda na wyświetlanie żądania potwierdzeń zwrotnych

  1. Zaloguj się do wybranej skrzynki e-mail za pomocą Poczty home.pl.
  2. Kliknij opcję Ustawienia, która znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.

  3. Wybierz opcję Poczta, która znajduje się po lewej stronie ekranu i odszukaj sekcję Wyświetlanie.

  4. W nowym widoku, na dole strony, aktywuj opcję: Pokaż żądania potwierdzeń zwrotnych zaznaczając ją checkboxem.
    Zmiany zapiszą się automatycznie.
  5. Jeśli na swoją skrzynkę pocztową, korzystając z Poczty home.pl, otrzymasz wiadomość, której nadawca skorzystał z żądania potwierdzenia, w oknie wiadomości pojawi się dodatkowy komunikat:
  6. Kliknij: Wyślij potwierdzenie przeczytania, aby nadawca wiadomości otrzymał powiadomienie o przeczytaniu wiadomości.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl