Przykłady zastosowania reguł wiadomości w Poczcie home.pl

Forum dyskusyjne home.pl

 

Podczas tworzenia reguł wiadomości mogą być przydatne również poniższe artykuły:

Przenoszenie wiadomości od określonego nadawcy do folderu

Za pomocą tej reguły, możesz łatwo posegregować wiadomości od różnych nadawców, umieszczając je w osobnych folderach, np. pocztę od szefa w folderze Praca, pocztę z banku w folderze Bank.

  1. Utwórz nową regułę
    • nadaj jej nazwę,
    • ustaw jako aktywną.
  2. Kryteria: w polu OD: wprowadź adres e-mail nadawcy wiadomości, np. kowalski@firma.pl,
  3. Akcje: przenieś do folderu, kliknij Wybierz i wskaż folder, w którym wiadomość ma zostać umieszczona.

    Jeśli chcesz uniknąć dublowania wiadomości e-mail w kilku folderach, zaznacz dodatkowo opcję: Nie umieszczaj wiadomości w skrzynce odbiorczej. W ten sposób jedna kopia wiadomości zostanie umieszczona we wskazanym przez Ciebie folderze.
  4. Zapisz regułę.

Przenoszenie wiadomości zawierającej określone wyrazy w temacie do folderu

  1. Utwórz nową regułę
    • nadaj jej nazwę,
    • ustaw jako aktywną.
  2. Kryteria: w polu Temat zawiera: wprowadź wyraz lub całą frazę, po której wiadomość zostanie zidentyfikowana, np. newsletter, promocja lub inny wybrany wyraz lub zdanie.
  3. Akcje: przenieś do folderu, kliknij Wybierz i wskaż folder w którym wiadomość ma zostać umieszczona.

    Jeśli chcesz uniknąć dublowania wiadomości e-mail w kilku folderach, zaznacz dodatkowo opcję: Nie umieszczaj wiadomości w skrzynce odbiorczej. W ten sposób jedna kopia wiadomości zostanie umieszczona we wskazanym przez Ciebie folderze.
  4. Zapisz regułę.

Flagowanie wiadomości od określonej osoby, celem łatwej identyfikacji

  1. Utwórz nową regułę
    • nadaj jej nazwę,
    • ustaw jako aktywną.
  2. Kryteria: określ kryterium, na podstawie którego chcesz identyfikować ważne wiadomości za pomocą flag – możesz w jednej regule dodać kilka kryteriów.
  3. Akcje: ustaw flagę, wybierz kolor oznaczenia. Flagi pomagają w szybkiej identyfikacji wiadomości, np. czerwone ważne, niebieskie od znajomych itp.
  4. Zapisz regułę.

Kasowanie wiadomości od określonego nadawcy

  1. Utwórz nową regułę
    • nadaj jej nazwę,
    • ustaw jako aktywną.
  2. Kryteria: w polu OD: wprowadź adres e-mail nadawcy wiadomości, np. dyrektor@kowalski.pl,
  3. Akcje: przenieś do folderu, kliknij Wybierz i wskaż folder Kosz. Zaznacz dodatkowo opcję: Nie umieszczaj wiadomości w skrzynce odbiorczej. W ten sposób jedna kopia wiadomości zostanie umieszczona w koszu, skąd zostanie następnie automatycznie usunięta.
  4. Zapisz regułę.

Przekierowanie poczty przychodzącej od wybranego nadawcy

  1. Utwórz nową regułę
    • nadaj jej nazwę,
    • ustaw jako aktywną.
  2. Kryteria: w polu OD: wprowadź adres e-mail nadawcy wiadomości, np. dyrektor@kowalski.pl,
  3. Akcje: przekieruj do, wprowadź adres e-mail, na który wiadomość ma zostać przekierowana. W tym polu możesz wpisać więcej adresów e-mail.
  4. Zapisz regułę.

Przenoszenie wiadomości od nadawców z tej samej domeny, np. @gmail.com

  1. Utwórz nową regułę
    • nadaj jej nazwę,
    • ustaw jako aktywną.
  2. Kryteria: w polu OD: wprowadź nazwę domeny nadawcy, w postaci np. @gmail.com

  3. Akcje: przenieś do folderu, kliknij Wybierz i wskaż folder, w którym wiadomość ma zostać umieszczona.

    Jeśli chcesz uniknąć dublowania wiadomości e-mail w kilku folderach, zaznacz dodatkowo opcję: Nie umieszczaj wiadomości w skrzynce odbiorczej. W ten sposób jedna kopia wiadomości zostanie umieszczona we wskazanym przez Ciebie folderze.
  4. Zapisz regułę.

Ograniczenie działania reguły w czasie, od i do.

  1. Utwórz nową regułę
    • nadaj jej nazwę,
    • ustaw jako aktywną.
  2. Kryteria: uzupełnij pole Data po (OD), aby zastosować regułę dla wiadomości wysłanych od danego dnia. Uzupełnij pole Data przed (DO), aby zastosować regułę dla wiadomości wysłanych przed danym dniem. Kryteria OD i DO możesz ze sobą łączyć tworząc zakres czasu OD/DO lub przerwę w działaniu reguły DO/przerwa/OD.
  3. Akcje: wybierz akcję jaka ma zostać wykonana podczas działania reguły (np. przekierowanie wiadomości na inny adres e-mail),
  4. Zapisz regułę.
  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl