Jak założyć nowe konto w Google AdWords?

Wprowadzenie

W tym artykule znajdziesz następujące informacje:

Skorzystaj z bezpłatnej pomocy specjalistów Google, którzy pomogą Ci stworzyć pierwszą kampanię reklamową. Infolinia dostępna jest od poniedziałku do piątku (w godzinach 9:00 – 18:00) pod nr 800 253 500, koszt połączenia zgodny z taryfą Twojego operatora.

Instrukcja rejestracji nowego konta w programie reklamowym Google AdWords

  1. W celu rejestracji przejdź na stronę Google AdWords. Rejestracja rozpoczyna się od wciśnięcia przycisku Zacznij od razu.
  2. Aby założyć konto Google AdWords, musisz posiadać konto w Google. Jeśli korzystasz już z innych produktów Google (Gmail, iGoogle, AdSense), możesz skorzystać z tego samego adresu e-mail i hasła. To na ten adres e-mail będziesz otrzymywał wszystkie informacje związane z Twoją kampanią w Google AdWords:
    • Podaj dowolny adres e-mail do kontaktu. W przypadku kiedy Google rozpozna adres nie będący adresem w domenie @gmail.com, zaproponuje utworzenie nowego konta Google i umożliwi dostęp do Google AdWords.

    • Jeśli adres e-mail podany podczas tworzenia konta AdWords będzie kontem utworzonym w domenie @gmail.com, Google automatycznie zaproponuje logowanie do konta i rozpoczęcie konfiguracji AdWords.

  3. W pierwszym kroku zostaniesz poproszony o wybór waluty, w której chciałbyś płacić za swoje reklamy w AdWords. Wybierz odpowiednie ustawienia i kliknij przycisk Zapisz i kontynuuj.
    WAŻNE! Po założeniu konta nie ma możliwości zmiany strefy czasowej i waluty!
  4. Po kliknięciu przycisku Zapisz i kontynuuj, Twoje konto zostanie utworzone. Zostaniesz automatycznie poproszony o zalogowanie się do konta Google, a następnie przekierowany na stronę AdWords.

Tworzenie pierwszej kampanii reklamowej w programie Google AdWords

Po zalogowaniu się do Twojego konta AdWords (https://adwords.google.pl), masz możliwość utworzenia pierwszej kampanii reklamowej w systemie Google AdWords.Podczas tworzenia pierwszej kampanii reklamowej należy skonfigurować dane rozliczeniowe. Dopiero po wykonaniu wszystkich opisanych poniżej czynności, Twoje reklamy zaczną być wyświetlane w Internecie.

  1. Kliknij przycisk „Utwórz pierwszą kampanię”, aby przejść dalej. Aby dowiedzieć się, jak najskuteczniej korzystać z konta AdWords, zacznij od przeczytania porad dotyczących optymalizacji. Po kliknięciu przycisku Utwórz pierwszą kampanię, będziesz mógł przygotować pierwszą kampanię reklamową. Podczas jej tworzenia będziesz mógł:

    • zdefiniować podstawowe parametry kampanii takie jak lokalizacje, stawki i budżet,
    • stworzyć reklamę tekstową lub graficzną, wybierając przy tym odpowiednie słowa kluczowe.

    Wszystkie te ustawienia będziesz mógł zawsze swobodnie zmienić.

  2. Najpierw określ podstawowe ustawienia kampanii. Na początku postaraj się skoncentrować na jednym produkcie lub usłudze. W dowolnym momencie możesz edytować ustawienia lub rozbudować swoje konto.

    • Ustal nazwę Twojej kampanii – prostą i zrozumiałą dla każdego potencjalnego klienta.

    • W sekcji Sieci określ, gdzie mają być wyświetlane Twoje reklamy. Możesz zdecydować, czy będą one wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google, stronach znajdujących się w sieci Google lub na stronach partnerskich.

    • W sekcji Lokalizacje ustal dla jakich krajów użytkowników sieci reklamy mają być dostępne,

    • W sekcji Języki, ustal w jakich językach Twoja reklama ma być wyświetlana. Pamiętaj, aby odpowiednie wersje językowe reklamy przygotować przed rozpoczęciem kampanii. Google nie oferuje pomocy automatycznego tłumaczenia treści w tym zakresie,

    • W sekcji Stawki i Budżet określ stawki za kliknięcie oraz budżet swojej kampanii. Stawki za kliknięcie możesz ustalić samodzielnie lub wybrać opcję automatycznego ustalania stawek. W drugim przypadku możesz podać maksymalną kwotę, jaką jesteś w stanie zapłacić, a system automatycznie dobierze stawkę nieprzekraczającą tego limitu. Wybierz tę opcję, jeśli jesteś początkującym użytkownikiem,

    • Dodatkowo możesz rozszerzyć swoje reklamy – sekcja Rozszerzenia reklam – o informacje pobierane z profilu konta Googe AdWords, np. numere telefonu czy adres siedziby firmy. To wygodne rozwiązanie, które nie koliduje z już przygotowanym szablonem reklamy i nie zmieni jego struktury.

    Po wprowadzeniu wszystkich ustawień kliknij przycisk Zapisz i kontynuuj.

  3. W kolejnym kroku, zostaniesz przeniesiony do zakładki Utwórz grupę reklam.

    Teraz utworzysz swoją pierwszą reklamę oraz określisz słowa kluczowe, które będą powodowały jej wyświetlanie. Napisz prosty tekst reklamy, a następnie wybierz słowa kluczowe – czyli słowa i wyrażenia związane z Twoją ofertą. Twoja reklama będzie wyświetlana internautom, którzy wpiszą podobne słowa lub hasła w wyszukiwarce.

    Po wprowadzeniu wszystkich ustawień, kliknij klawisz Zapisz i przejdź do rozliczeń.

    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej jak przygotować dobry tekst reklamowy do kampanii w Google AdWords.
  4. Po określeniu parametrów kampanii, stworzeniu pierwszej reklamy i wybraniu słów kluczowych, zostaniesz przekierowany na stronę, gdzie ustawisz preferencje płatności i podasz dane rozliczeniowe. Na początku zostaniesz poproszony o wybranie państwa, w którym znajduje się Twój adres płatniczy.

  5. Na następnym ekranie należy skonfigurować profil rozliczeniowy, w którym należy podać dane do rozliczania, a także zdefiniować metodę płatności np. przelew automatyczny lub standardowy oraz zaakceptować regulamin Google AdWords.
  6. Po zaakceptowaniu Regulaminu zostanie wyświetlona informacja o utworzeniu Twojego profilu rozliczeniowego. Teraz możesz zakończyć cały proces klikając przycisk Dokonaj płatności. Po doładowaniu konta AdWords metodą płatności elektronicznych, wyświetlanie Twoich reklam rozpocznie się niemal natychmiast. W przypadku tradycyjnego transferu środków na konto, czas ten może wydłużyć się.

Gdzie wpisać numer/kod mojego kuponu promocyjnego?

Wprowadzanie kodu promocyjnego np. dodawanego podczas rejestracji usług w home.pl, możliwe jest dopiero po założeniu konta w Google AdWords.

  1. Zaloguj się do swojego konta Google AdWords a następnie, w prawym górnym rogu ekranu kliknij ikonę koła zębatego.

  2. Wybierz opcję Płatności. W nowym oknie, na środku ekranu zobaczysz opcje dot. wybranych metod płatności wraz z możliwością zarządzania kodami promocyjnymi.

  3. Kliknij przycisk + KOD PROMOCYJNY aby rozpocząć wprowadzanie kodów promocyjnych i ich aktywację.

WAŻNE! Pamiętaj, że w przypadku większości kuponów promocyjnych, oferowanych w programie Google AdWords, celem ich aktywacji, wymagane jest spełnienie dodatkowych warunków, wskazywanych przez Google.

Przykładowo, w przypadku kuponu Google AdWords oferowanego w ramach usług home.pl, aktywacja kuponu jest możliwa w przypadku kont Google AdWords nie starszych niż 14 dni, liczonych od dnia utworzenia konta. Dodatkowo wymagane jest wygenerowanie kliknięć (kampanii reklamowej), których łączna wartości wynosi co najmniej 100 PLN, w ciągu 31 dni od wpisania kodu promocyjnego. Po wykorzystaniu pierwszego, własnego zasilenia 100 PLN, konto zostanie zasilone dodatkową kwotą z kuponu.

Aby wykorzystać wkład własny w kwocie co najmniej 100 PLN oraz zachować ciągłość prowadzonej kampanii, sugerujemy minimalny wkład własny w kwocie przekraczającej wskazane minimum, np. 130 PLN. Dzięki takiemu rozwiązaniu, przykładowo, efektywność prowadzonej kampanii nie zostanie przerwana, na czas pomiędzy wykorzystaniem kwoty minimum a przyznaniem dodatkowej kwoty z kuponu.
W przypadku pytań i wątpliwości dot. działania programu reklamowego Google AdWords, a także jego konfiguracji, sugerujemy bezpośredni kontakt z supportem Google lub skorzystanie z dokumentacji technicznej oferowanej przez Google

Jak napisać dobry tekst reklamy?

Najlepiej sprawdzają się proste reklamy, które wymieniają najważniejsze zalety oferowanego produktu lub usługi. W reklamie warto również zamieścić przekonujące wezwanie do działania, np. Sprawdź lub Kup. Rozważ też użycie słowa kluczowego w tytule reklamy – na przykład tani hotel w Warszawie.

WAŻNE! Tworząc tekst reklamy, pamiętaj o dostępnej dokumentacji Google AdWords.

Po zdefiniowaniu treści reklamy należy wybrać w dolnej części ekranu słowa oraz frazy kluczowe, które będą powodować wyświetlanie Twojej reklamy odpowiednim użytkownikom. Słowa i frazy wpisuj po jednym w linii. Staraj się wybierać je w taki sposób, aby jak najlepiej opisywały Twoje produkty lub firmę – unikaj zbyt ogólnych lub niedopasowanych słów kluczowych. Słowa wpisane na poniższej ilustracji są tylko przykładem.

Google AdWords – słowniczek i wskazówki Poprzedni  Co Adwords może zrobić dla mojego biznesu? Następny
VN:F [1.9.22_1171]

Czy artykuł był pomocny?

    Ranking przydatności artykułu: +1 (na podstawie 3 głosów)