Jak odnowić / przedłużyć certyfikat SSL w home.pl?

Certyfikaty SSL są aktywne tylko przez pewien okres czasu, na który zostały wykupione (np. jeden rok). Certyfikatu SSL nie możesz przedłużyć na kilka dni lub miesięcy, ale możesz przedłużyć ważność na kolejny rok. Sprawdź krok po kroku jak odnowić certyfikat SSL w home.pl.

SPIS TREŚCI

Video: Jak odnowić certyfikat SSL w Panelu klienta?

Proces odnowienia certyfikatu SSL – najważniejsze informacje

Przy odnowieniu certyfikatu SSL konieczne jest ponowne zamówienie certyfikatu SSL. Podczas procesu odnawiania certyfikatu SSL zamawiany jest nowy certyfikat SSL dla tego samego adresu domeny. Jeśli interesuje Cię zmiana adresu domeny dla certyfikatu SSL, możesz zakupić nowy certyfikat SSL dla kolejnej domeny.

Przed końcem ważności certyfikatu SSL na kontaktowy adres e-mail wysyłana jest PRO FORMA na przedłużenie SSL na kolejny okres abonamentowy.

Jeśli nie chcesz czekać na PRO FORMĘ na przedłużenie certyfikatu SSL, to przedłużenie ważności na kolejny okres abonamentowy (na kolejne 365 dni) możesz zainicjować po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl. Sugerujemy wykonywanie operacji odnawiania certyfikatów SSL, gdy ich ważność jest mniejsza niż 30 dni lub przed końcem ważności.

WAŻNE! Po odnowieniu certyfikatu SSL wymagane jest jego zainstalowanie na docelowym serwerze.

Jak przebiega proces odnawiania certyfikatu SSL?

Proces odnowienia certyfikatu SSL w trzech krokach:

Opłać zamówienie na przedłużenie ważności SSL – zamówienie przedłużenia ważności certyfikatu SSL możesz zainicjować samodzielnie w Panelu klienta home.pl (sugerujemy to robić, gdy ważność certyfikatu SSL będzie mniejsza niż 90 dni) lub możesz poczekać na automatyczne wygenerowanie zamówienia (PRO FORMA zostanie wysłana na Twój kontaktowy adres e-mail).

Jeśli chcesz samodzielnie zainicjować przedłużenie ważności certyfikatu SSL, to zaloguj się do Panelu klienta home.pl i kliknij przycisk: Odnów przy certyfikacie SSL, którego ważność chcesz przedłużyć.

Jeśli czekasz na wysłanie PRO FORMY na przedłużenie ważności certyfikatu SSL, to opłać ją w momencie, gdy ją otrzymasz. Po opłaceniu PRO FORMY przejdź do kroku 2.

Potwierdź zamówienie certyfikatu SSL – podczas odnawiania ważności certyfikatu SSL wysyłane jest potwierdzenie zamówienia w postaci wiadomości e-mail. Potwierdzenie zamówienia wysyłane jest na adres e-mail wskazany podczas zamówienia certyfikatu SSL. Po potwierdzeniu zamówienia, czyli po kliknięciu linka weryfikacyjnego, rozpoczyna się proces wydawania certyfikatu SSL, po którym będzie możliwe jego zainstalowanie na docelowym serwerze.

W każdej chwili możesz sprawdzić adres e-mail służący do potwierdzenia zamówienia certyfikatu SSL. Możesz to zrobić w Panelu klienta home.pl w sekcji menu: Certyfikaty SSL. Jeśli wskazaną skrzynkę e-mail założyłeś po zamówieniu certyfikatu SSL, to możesz w tym miejscu ponowić wysłanie wiadomości weryfikacyjnej na ten adres e-mail.

Zainstaluj ponownie odnowiony SSL – w dniu wygaśnięcia poprzedniego certyfikatu SSL, zaloguj się do Panelu klienta home.pl i zainstaluj odnowiony certyfikat SSL. Datę ważności dla certyfikatów SSL znajdziesz w Panelu klienta home.pl w sekcji menu: Certyfikaty SSL.

Jeśli nie zainstalujesz odnowionego certyfikatu SSL, to nie będzie on stosowany do szyfrowania połączeń z Twoim serwerem (np. ruch pomiędzy Twoimi stronami WWW a użytkownikami je odwiedzającymi lub ruch poczty e-mail wysyłany i odbierany z Twojego serwera).

Jak samodzielnie wygenerować i opłacić zamówienie na odnowienie SSL?

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Przejdź do sekcji menu: Konto -> Subskrypcje.
    Przejdź do sekcji menu: Konto -> Subskrypcje, aby odnowić certyfikaty SSL w home.pl.
  3. Kliknij nazwę certyfikatu SSL, a następnie przycisk: Odnowienie. Przeczytaj więcej, jak samodzielnie wygenerować zamówienie przedłużenia dla wybranej usługi.
  4. W następnych krokach przejdź przez proces opłacania zamówienia (wybierz okres rozliczeniowy oraz metodę płatności). Opłać zamówienie przedłużenia ważności usługi, aby móc przejść do odnowienia certyfikatu SSL i następnie jego instalacji na serwerze.

Jak przedłużyć ważność SSL, gdy dostałem powiadomienie o wystawieniu PRO FORMY?

Jeśli otrzymałeś powiadomienie o wystawieniu PRO FORMY na przedłużenie ważności certyfikatu SSL:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Przejdź do sekcji menu: Konto -> Zamówienia.Przejdź do sekcji menu: Konto -> Zamówienia i faktury, aby opłacić zamówienie na przedłużenie SSL w home.pl.
  3. Kliknij zamówienie dotyczące przedłużenia ważności certyfikatu SSL, aby przejść do jego opłacania. Kliknij tutaj, aby sprawdzić, jak w Panelu klienta home.pl opłacić zamówienie za pomocą płatności elektronicznej. Opłać wygenerowane zamówienie przedłużenia ważności usługi, aby móc przejść do odnowienia certyfikatu SSL i następnie jego instalacji na serwerze.

Jak odnowić certyfikat SSL krok po kroku?

Sprawdź poniżej instrukcje krok po kroku jak odnowić certyfikat SSL w home.pl:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Jeśli opłaciłeś już zamówienie na odnowienie certyfikatu SSL i do końca ważności obecnego certyfikatu SSL pozostało mniej niż 90 dni, to przejdź do sekcji menu: Certyfikaty SSL, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  3. Na wyświetlonej liście kliknij nazwę certyfikatu SSL, którego ważność chcesz przedłużyć. Aby przedłużyć ważność certyfikatu SSL na kolejny rok, przejdź do listy SSL w Panelu klienta home.pl.
  4. Na wyświetlonym ekranie zostaną wyświetlone szczegóły dotyczące wybranego certyfikatu SSL. Kliknij przycisk Odnów, aby rozpocząć proces odnawiania certyfikatu SSL.Kliknij przycisk: Odnów, aby zainicjować proces przedłużania ważności certyfikatu SSL w home.pl.
  5. WAŻNE! Jeśli Twój certyfikat SSL jest aktywny (ważny) sugerujemy wstrzymanie się z jego odnowieniem i wykonanie tego przed końcem ważności usługi. Ważność certyfikatów SSL w chwili ich odnowienia wynosi 365 dni, niezależnie od aktualnej daty końca ważności certyfikatu. Jeśli chcesz zachować maksymalny okres ważności certyfikatu, wykonaj jego odnowienie nie wcześniej niż na 30 dni przed końcem ważności i później.
    Zwróć uwagę na ważność certyfikatu, zbyt wczesne odnowienie może skrócić czas jego aktywności
  6. Na wyświetlonej stronie wybierz ustawienia odnawiania. Jeśli dane abonenta certyfikatu SSL mają pozostać takie same, to w sekcji: Dane certyfikatu wybierz opcję: Generuj automatycznie. Poniżej zmień długość klucza szyfrowania na zalecane 4096 bitów. Kliknij przycisk: Dalej, aby kontynuować.Dane certyfikatu SSL podczas jego odnawiania. Uzupełnij informacje o CSR.
  7. Na następnym ekranie pole Domena nie będzie aktywne.
    • Jeśli certyfikat SSL ma zabezpieczać tę samą domenę co rok wcześniej, to przejdź do kolejnego ekranu.
    • Jeśli chcesz zmienić domenę dla certyfikatu SSL, niezbędne będzie zamówienie nowego certyfikatu SSL.
  8. Na następnym ekranie zostanie wyświetlone podsumowanie odnawiania certyfikatu SSL. Z rozwijanej listy wybierz adres e-mail do zatwierdzenia zamówienia certyfikatu. Wybrana w tym miejscu skrzynka e-mail musi istnieć i być aktywna.
    W Panelu klienta home.pl w sekcji Poczta możesz sprawdzić dostępność skrzynki e-mail, np. zmienić jej hasło lub utworzyć nową skrzynkę e-mail.
    Wybierz adres e-mail służący do zatwierdzenia zamówienia na certyfikat SSL.
  9. Na następnym ekranie zapoznaj się i zaakceptuj regulamin świadczonej usługi. Zaakceptuj warunki regulaminu i kliknij przycisk: Zamów certyfikat.
  10. Kliknij przycisk: Zamów certyfikat. Na adres e-mail wskazany w poprzednim kroku otrzymasz wiadomość z linkiem służącym do potwierdzenia zamówienia certyfikatu SSL.

Jak potwierdzić zamówienie certyfikatu SSL?

Podczas odnawiania ważności certyfikatu SSL wysyłane jest potwierdzenie zamówienia w postaci wiadomości e-mail. Potwierdzenie zamówienia wysyłane jest na adres e-mail wskazany podczas zamówienia certyfikatu SSL. Po potwierdzeniu zamówienia, czyli po kliknięciu linka weryfikacyjnego, rozpoczyna się proces wydawania certyfikatu SSL, po którym będzie możliwe jego zainstalowanie na docelowym serwerze.

W każdej chwili możesz sprawdzić adres e-mail podany do potwierdzenia zamówienia certyfikatu SSL. Możesz to zrobić w Panelu klienta home.pl w sekcji menu: Certyfikaty SSL. Jeśli wskazaną skrzynkę e-mail założyłeś po zamówieniu certyfikatu SSL, to możesz ponowić wysłanie wiadomości weryfikacyjnej na ten adres e-mail.

Więcej informacji o potwierdzaniu zamówienia certyfikatu SSL znajdziesz pod tym adresem.
  1. Sprawdź skrzynkę e-mail, której adres wskazałeś podczas zamawiania certyfikatu SSL. Otwórz wiadomość e-mail od instytucji certyfikującej i kliknij link weryfikacyjny.
  2. Po kliknięciu linka weryfikacyjnego, na wyświetlonej stronie kliknij przycisk: Weryfikuj.Kliknij przycisk: Weryfikuj, aby potwierdzić zamówienie certyfikatu SSL.
  3. Po kliknięciu przycisku: Weryfikuj, na ekranie zostanie potwierdzenie operacji.
  4. Po wykonaniu operacji poczekaj na wydanie certyfikatu SSL dla Twojej domeny. Za pomocą Panelu klienta home.pl będziesz mógł pobrać i / lub zainstalować certyfikat SSL na hostingu (serwerze).
    • Kliknij tutaj, aby sprawdzić, jak zainstalować certyfikat SSL na serwerze (hostingu) w home.pl.
WAŻNE! Pamiętaj o dacie ważności obecnego certyfikatu SSL, ponieważ po zakończeniu jego ważności niezbędne będzie zainstalowanie nowego certyfikatu SSL z nową datą ważności. Dowiedz się więcej, w jaki sposób zainstalować odnowiony certyfikat SSL na serwerze w home.pl.

Certyfikat SSL daje możliwość łatwej weryfikacji danych właściciela witryny internetowej. Sprawdź, jak krok po kroku sprawdzić dane podmiotu, dla którego został przypisany certyfikat SSL.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Zabezpiecz stronę WWW certyfikatem SSL

Chroń dane formularzy i transakcji z zieloną kłódką przy adresie.