Słowniczek SEO – najważniejsze zagadnienia z pozycjonowania

Pozyskaj więcej klientówUsługa pozycjonowania stron internetowych oraz pozycjonowanie sklepów od home.pl wydaje się być skomplikowanym procesem. Słowniczek SEO ułatwi zrozumienie tego, co oznaczają sformułowania, którymi posługują się specjaliści SEO. Poznaj najważniejsze pojęcia!

SPIS TREŚCI

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron internetowych – to proces mający na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Wyszukiwarki internetowe (np. Google) stanowią dziś główne źródło informacji dla większości użytkowników Internetu. Tą drogą na strony internetowe firm, instytucji i osób prywatnych trafia też zdecydowanie najwięcej nowych odwiedzających.

Co to jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization) – to działania, które są częścią składową procesu pozycjonowania. Ich celem jest zwiększenie pozycji strony lub sklepu internetowego w organicznych (darmowych, naturalnych) wynikach wyszukiwania. SEO jest to optymalizacja strony WWW pod kątem wyszukiwarek.

Szukasz oferty pozycjonowania stron internetowych? Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić! Wypełnij formularz i odbierz bezpłatną wycenę.

Co to jest link building?

Link building – linkowanie, czyli proces, którego zadaniem jest zwiększenie linków (odnośników) prowadzących do strony. Kiedyś im więcej było w Internecie prowadzących linków zewnętrznych stronę WWW lub sklep internetowy, tym było lepiej. To już jednak od dawna nieaktualne. Obecnie nie liczy się ilość linków, ale ich jakość – odnośniki pochodzące z wartościowych miejsc w sieci mogą wpłynąć na skuteczniejsze pozycjonowanie i zwiększyć prawdopodobieństwo, że twoja strona zajmie wyższą pozycję w Google.

Jakie mają znaczenie posty na forach w pozycjonowaniu?

Na forach internetowych użytkownicy zadają często mnóstwo pytań, na których udzielamy profesjonalnych odpowiedzi tym samym zachęcając do skorzystania z oferty pozycjonowanej strony internetowej. Posty na forach to użyteczne narzędzie do budowania wizerunku eksperta i zwiększania świadomości marki.

Czym są artykuły sponsorowane w SEO?

Artykuły sponsorowane są to artykuły zamieszczane na popularnych i zaufanych portalach, dopasowanych do tematyki tekstu. Piszemy artykuły eksperckie w sposób obiektywny, które bardziej, niż formą reklamy, są wartościową treścią dla użytkownika Internetu. Linki do strony w takich artykułów są często stosowane w celu podania źródła informacji (np.: „obraz pochodzi ze strony: www.twojadomena.pl”).

Co to jest słowo kluczowe?

Słowa kluczowe (ang. „keywords”) – to słowa oraz grupy wyrazów tworzące frazy, odnoszące się bezpośrednio do haseł, które Internauci wpisują w wyszukiwarce Google, w celu wyszukiwania określonych informacji. Słowa kluczowe są bardzo ważnym terminem przy procesie pozycjonowania stron WWW.

Co to jest tytuł strony / meta title i jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Tytuł strony (ang. „meta title”) – określa główną tematykę strony internetowej. Aby był przystosowany do wyszukiwarki Google jego długość nie powinna być dłuższa niż 67-70 znaków. Jest elementem praktycznie niewidocznym dla internautów podczas przeglądania strony WWW. Mimo to, można go zobaczyć w trzech miejscach:

  1. W wynikach wyszukiwania Google:Przykładowy tytuł strony widoczny w wynikach wyszukiwarki Google
  2. W nazwie karty w przeglądarce internetowej:Przykładowy tytuł strony pojawiający się w nazwie karty w przeglądarce internetowej
  3. W nazwie zakładki w przeglądarce internetowej (jeśli zapisując stronę, wybierzemy ustawienia domyślne):Przykładowy tytuł strony pojawiający się w nazwie zakładki w przeglądarce internetowej

Co to jest opis strony/ meta description i jakie ma znaczenie w pozycjonowaniu?

Opis strony (ang. „meta description”) jest to opis strony, dookreślający tytuł strony, traktuje o tematyce strony. Jest on widoczny tylko w wyszukiwarce Google. Aby był poprawnie przystosowany do pozycjonowania nie powinien być dłuższy niż 156 znaków. Obecnie Google często w wynikach wyszukiwania wyświetla fragment zawartości strony, który uzna za najlepiej dopasowany do wyszukiwania użytkownika. Mimo wszystko warto poświęcić chwilę na napisanie meta description. Przykładowy opis strony pojawiający się w wynikach wyszukiwarki Google

Co oznaczają: nagłówek H1, nagłówek H2, nagłówek H3 i jaką pełnią rolę w pozycjonowaniu?

Nagłówek strony H1 (ang. „header”) to nagłówek w treści strony, który ustala hierarchię i porządkuje zawartość treści i tekstu na stronie www. Określa najważniejszą tematykę strony internetowej. Ma bardzo duże znaczenie dla wyszukiwarki Google w procesie pozycjonowania.

Nagłówki strony H2, H3 – podtytuł i śródtytuł strony. Mają mniejszą wartość dla wyszukiwarek Google, mimo to mają istotne znaczenie w całym procesie pozycjonowania. Określają treść, tekst za nimi.

Jakie znaczenie ma posiadanie Certyfikatu SSL w pozycjonowaniu?

Certyfikat SSL to protokół sieciowy, który jest używany do szyfrowania bezpiecznych połączeń internetowych. Certyfikaty SSL sprzyjają optymalizacji strony w procesie pozycjonowania stron WWW.

Co oznacza optymalizacja strony w SEO?

Optymalizacja strony jest to proces, w którym modyfikacji poddawane są elementy budowy strony, a także treści na niej zamieszczone. Zabieg ten ma na celu uczynić stronę bardziej widoczną oraz czytelną dla robotów Google.

Czym są roboty Google?

Dzięki robotom, Google potrafi odkryć oraz przeskanować istniejące, a także nowo powstające strony WWW w sieci. Roboty mogą rozpoznawać zawartość stron internetowych i ich tematykę oraz indeksować je, aby mogły wyświetlać się wynikach wyszukiwania i były dostosowane do zapytania kierowanego przez użytkownika w Google.

Co oznacza algorytm Google?

Najprościej mówiąc, algorytm Google to zbiór zasad, na podstawie których Google decyduje, jakie strony będą wyświetlały się w wyszukiwarce po wpisaniu danej frazy kluczowej oraz jaką pozycję będą zajmowały. Google stosuje różne algorytmy, które biorą pod uwagę różne kryteria, np. analizują linki, jakość treści czy kontekst stron.

Pozycjonowanie w home.pl

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie