Szybki start z Pocztą home.pl

Poczta home.pl jest oprogramowaniem służącym do zarządzania i obsługi skrzynek e-mail za pośrednictwem przeglądarki internetowej, które integruje również inne rozwiązania, m.in. obsługę wiadomości e-mail, kalendarza oraz książki adresowej. Nasza aplikacja do obsługi poczty e-mail dorównuje światowym liderom w zakresie obsługi poczty internetowej, a zarazem wyznacza najnowsze trendy.

 

Poczta home.pl to dostęp do wiadomości e-mail z dowolnego miejsca na świecie, z poziomu dowolnego urządzenia posiadającego połączenie Internetowe. Nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, a jej konfiguracja sprowadza się do niezbędnego minimum, jak podanie danych właściciela konta i opcjonalne utworzenie podpisu.

Pierwsze uruchomienie Poczty home.pl

Pierwsze uruchomienie Poczty home.pl możliwe jest poprzez bezpośrednie wejście na stronę logowania lub przeklik ze strony głównej www.home.pl – przeczytaj więcej o logowaniu do poczty home.pl

  1. Przejdź na stronę www.home.pl i kliknij w prawym górnym rogu ekranu ikonę Poczty. Możesz także wejść bezpośrednio na adres: www.poczta.home.pl
    Strona główna home.pl - Górne menu - Kliknij w ikonę Poczty
  2. W formularzu logowania podaj dane dostępu do skrzynki e-mail w polach Adres e-mail oraz Hasło.
    Poczta home.pl - Okno logowania - Zaloguj się

Tworzenie profilu poczty – wymagane

Utworzenie profilu poczty jest niezbędne, aby móc korzystać z Poczty home.pl. W profilu zapisywane są podstawowe informacje o właścicielu konta e-mail, czyli o nadawcy wysyłanych wiadomości. Przeczytaj więcej czym jest profil skrzynki e-mail oraz dlaczego konieczne jest jego utworzenie.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do opcji konta z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
    Poczta home.pl - Konto - Wybierz opcję Ustawienia
  2. Po lewej stronie ekranu kliknij opcję Poczta > Utwórz e-mail i odszukaj pole: Domyślny adres nadawcy – ustaw adres nadawcy wiadomości e-mail. Liczba dostępnych adresów może różnić się w zależności od typu i konfiguracji konta.
    Poczta home.pl - Konto - Ustawienia - Poczta - Utwórz e-mail - W polu Domyślny adres nadawcy ustaw adres nadawcy wiadomości e-mail
  3. Ponownie przejdź do opcji konta z rozwijanego menu wybierz Moje dane kontaktowe.  Edytuj pole imię i nazwisko, wprowadzając swoje dane.
    Poczta home.pl - Konto - Wybierz opcję Moje dane kontaktowe

Dodawanie podpisu do wiadomości e-mail

Podpis do wiadomości to ważny, ale nie obowiązkowy dodatek. W podpisie możesz umieścić stałą treść, która będzie mogła być dodana do wysyłanej wiadomości, np. pozdrowienia, dane kontaktowe lub informacje o firmie. Przeczytaj więcej jak tworzyć podpisy wiadomości e-mail oraz jak nimi zarządzać.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do opcji konta z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
    Poczta home.pl - Konto - Wybierz opcję Ustawienia
  2. Po prawej stronie ekranu kliknij Poczta > Podpisy
    Poczta home.pl - Konto - Ustawienia - Poczta - Podpisy - Kliknij przycisk Dodaj nowy podpis
  3. Kliknij Dodaj nowy podpis, aby rozpocząć jego konfigurację. Wprowadź nazwę podpisu (widoczną tylko dla Ciebie), treść oraz określ w jakim miejscu podpis być wyświetlany. Możesz dodać kilka podpisów.

Tworzenie nowej wiadomości e-mail

Za chwilę rozpoczniesz tworzenie nowej wiadomości e-mail, wiesz już od czego zacząć?

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl przejdź do redagowania nowej wiadomości
    Poczta home.pl - W górnej części ekranu kliknij przycisk Utwórz e-mail
  2. Jeśli chcesz, możesz dodać załącznik, np. plik ze zdjęciem z wakacji.
  3. W prawym górnym rogu ekranu znajdziesz trzy przyciski: Odrzuć, Zapisz oraz Wyślij.
    • Odrzuć – kliknij, jeśli chcesz anulować pisanie wiadomości,
    • Zapisz – kliknij, jeśli chcesz zapamiętać wiadomość w kopiach roboczych bez wysyłania jej,
    • Wyślij – kliknij, jeśli chcesz wysłać przygotowaną wiadomość do adresata.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu i wysyłaniu wiadomości w Poczcie home.pl .

Dodawanie zewnętrznej skrzynki e-mail, np. Gmail

W Poczcie home.pl możesz skonfigurować wiele skrzynek e-mail na jednym koncie. Dzięki tej funkcji możesz pobierać wiadomości e-mail z zewnętrznych serwerów pocztowych na jedną skrzynkę e-mail w home.pl. W ten sposób w ramach jednego systemu pocztowego, możesz pobierać i przeglądać pocztę e-mail z wielu skrzynek e-mail (bez konieczności kilkukrotnego logowania).

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, wybierz opcję Poczta, a następnie Dodaj konto e-mail.

    Poczta home.pl - Boczne menu - Kliknij przycisk Dodaj konto e-mail
  2. Wprowadź login (adres e-mail) oraz hasło do zewnętrznej skrzynki pocztowej, np. jankowalski@gmail.com
  3. System sam wprowadzi pozostałą konfigurację. Jeśli tak się nie stanie, w nowym oknie wprowadź dodatkowe informacje o koncie: adres serwera SMTP/IMAP oraz login i hasło.
  4. Od tej chwili po lewej stronie ekranu będziesz miał dostęp do zewnętrznego konta pocztowego.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o dodawaniu konta zewnętrznego w Poczcie home.pl.

Dodatkowe zabezpieczenia antyspamowe

Na serwerach pocztowych home.pl domyślnie aktywne są zabezpieczenia antyspamowe. Możesz w dowolnym momencie rozszerzyć ich zakres o dodatkowe ustawienia, np. własne adresy IP, hosty i adresy e-mail, od których nie chcesz otrzymywać poczty. Zmiana ustawień antyspamowych (np. zmiana ustawień filtrów, blokad oraz ustawień czarnej i białej listy nadawców) dla wybranej skrzynki e-mail możliwa jest po zalogowaniu się do Panelu klienta home.pl.

  • Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o zabezpieczeniach antyspamowych w Poczcie home.pl.

Reguły wiadomości oraz segregacja

Reguły wiadomości pozwalają segregować wiadomości które docierają na skrzynkę pocztową. Możesz ustalić które z nich mają zostać przeniesione do innych folderów, skasowane lub oznaczone flagą. Możesz także przekierować wybrane wiadomości na inne konto pocztowe. Ilość zastosowań oraz możliwości reguł wiadomości jest wiele.

  1. Po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do opcji konta z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
    Poczta home.pl - Konto - Wybierz opcję Ustawienia
  2. Po prawej stronie ekranu kliknij Reguły wiadomości, a następnie Nowa reguła.
    Poczta home.pl - Konto - Ustawienia - Reguły wiadomości - Nowa reguła - Wprowadź reguły wiadomości czyli ustal, co ma się dziać z wiadomościami po wykonaniu reguł
  3. Wprowadź reguły wiadomości czyli ustal, co ma się dziać z wiadomościami po wykonaniu reguł.
Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o tworzeniu reguł wiadomości z Poczcie home.pl .

Więcej artykułów na temat obsługi Poczty home.pl

Kliknij tutaj, aby wyświetlić więcej artykułów na temat Poczty home.pl
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.