Do czego służy opcja menu „Newsletter”?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Za pośrednictwem opcji menu Zwiększaj sprzedaż > Newsletter możesz komunikować się ze swoimi klientami za pomocą wysyłanych na ich adresy e-mail wiadomości. Za pomocą newsletterów możesz wysyłać m.in. wszelkie treści reklamowe lub informacje o ofercie, które pomogą Ci w rozwoju Twojego sklepu. Korzystając z opcji, stworzysz profesjonalny newsletter i będziesz mógł przekazać klientom informacje, np. na temat Twoich produktów i usług.

Parametry newsletterów:

Każdy newsletter opisany jest następującymi parametrami:

  • Tytuł email – krótki i rzeczowy opis, który ma za zadanie nakłonić klienta do otworzenia odebranej wiadomości e-mail.
  • Nadawca – nazwa – nazwa nadawcy, która ma za zadanie określić od kogo klient otrzymał wiadomość e-mail.
  • Nadawca – email – w tym polu określany jest adres e-mail, z którego wysyłana jest wiadomość e-mail do klienta.
  • Wyślij do – w tym miejscu możesz określić, do której grupy użytkowników zostanie wysłana dana wiadomość e-mail. Newsletter może być rozsyłany do dowolnej grupy klientów lub subskrybentów.
  • Szablon – w tym miejscu możesz wybrać szablon wiadomości e-mail. Szablony wiadomości możesz zdefiniować w opcji menu Zawartość -> Wiadomości e-mail.
  • Typ – w tym miejscu możesz wybrać rodzaj przesyłanej wiadomości e-mail do klienta (TXT lub HTML).
  • Załączniki – do przesyłanej wiadomości e-mail możesz dodać załączniki, które również zostaną przesłane do klienta, np. pliki graficzne, specyfikacje, instrukcje obsługi.
  • Treść TXT – treść wysyłanej wiadomości e-mail w formacie tekstowym.
  • Treść HTML – treść wysyłanej wiadomości e-mail w formacie HTML.

Pamiętaj, że wypełniając pola dotyczące newslettera możesz skorzystać z odpowiednich znaczników:Sklep internetowy - Marketing - Newsletter - Wypełniając pola dotyczące newslettera możesz skorzystać z odpowiednich znaczników

TXT czy HTML – jaki typ wiadomości wybrać?
To zależy przede wszystkim od informacji, jakie chcesz przekazać klientom. W przypadku krótkich informacji technicznych, w których nie potrzebujesz kolorowych napisów, tabelek, zdjęć itp., wystarczy przesłanie wiadomości w formacie TXT. Przy newsletterach, w których reklamujesz konkretne produkty najlepiej stworzyć wiadomość HTML. Pamiętaj, że wybierając typ TXT + HTML, jeśli program pocztowy klienta będzie w stanie wyświetlić wiadomość w formacie HTML – wyświetli właśnie ją, w przeciwnym wypadku klientowi pojawi się wiadomość TXT. Warto mieć to na uwadze przy wybieraniu łączonej formy maila i odpowiednio zaprojektować również wiadomość TXT.

Adresy i przekierowania w newsletterach.
Nie zapomnij kierować swoich klientów w odpowiednie miejsca w Twoim sklepie. Lepiej wysłać newsletter z trzema produktami i wkleić odpowiednie linki, niż 15 różnych produktów, po przejrzeniu których klient zrezygnuje z odwiedzenia Twojego sklepu – nie będzie się mógł zdecydować, więc po prostu porzuci Twoją wiadomości e-mail.

Edukacja klienta kluczem do sukcesu – twórz grupy klientów i wykorzystuj to!
Pewnie i Ty dostajesz codziennie setki niechcianych wiadomości e-mail. Nie wysyłaj więc za każdym razem kolejnej oferty specjalnej. Może warto przyjrzeć się swoim klientom i personalizować wszelkie przekazy. Wybierz klientów z dużych miast i pokaż im jak wielu z nich wybiera kuriera zamiast Poczty Polskiej, ilu z nich słucha muzyki jadąc samochodem, czy jak działa zestaw głośnomówiący. A tydzień później przedstaw nowe płyty CD czy zniżkę na bezprzewodową słuchawkę do telefonu – jeśli zainteresujesz klienta artykułem nt. zestawu głośnomówiącego, to bądź pewny, że następnym razem klient przypomni sobie właśnie o Twoim sklepie.

Więcej rozwiązań
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie