Panel Shoper: Klienci > Subskrybenci

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

W opcji menu Zwiększaj sprzedaż > Newsletter > Subskrybenci znajdziesz listę wszystkich adresów e-mailowych, których użytkownicy wyrażają zgodę na otrzymywanie informacji handlowych z Twojego sklepu internetowego.

Planujesz komunikację ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami? Chcesz wysyłać im reklamy, newsletter lub utrzymać z nimi kontakt? Zadbaj o prawidłowe działania związanie z RODO i ochroną danych osobowych. Przeczytaj więcej o RODO w sklepie internetowym.

Subskrybenci mają możliwość wyboru, kiedy zgadzają się na informacje handlowe.

  • Są to osoby, które wpisały swój adres e-mail w module Newsletter, który znajduje się w Twoim sklepie Shoper
  • zrobiły to na etapie rejestracji (Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk).

Parametry subskrybentów

Każdy adres e-mail dodany do listy mailingowej opisany jest parametrami:

 

Dane podstawowe:
  • Adres e-mail – czyli adres, na który możesz wysyłać informacje handlowe (w postaci wiadomości e-mail), np. dotyczące promocji czy nowości,
  • Aktywny – informacja, czy użytkownik zapisujący się do „Newslettera” potwierdził rejestrację,
  • Data rejestracji – data dodania adresu do listy mailingowej,
  • Ilość wysłanych e-maili – ilość wysłanych wiadomości e-mail na adres klienta w postaci „Newslettera”.
Grupy:
  • Grupy subskrybenta – grupa mailingowa, do której przypisany jest Klient (jednego klienta możesz przypisać do dowolnej ilości grup subskrybentów)
Eksportuj:
  • Eksport listy subskrybentów umożliwia przeniesienie danych, np. do zewnętrznego narzędzia do wysyłania wiadomości zbiorczych, m.in. systemu mailingowego. Brak przycisku importu danych spowodowany jest koniecznością wyrażenia przez klienta zgody na otrzymywanie informacji handlowej, a co za tym idzie zaproszenie go do wyrażenia takiej zgody na stronie głównej (moduł Newsletter) lub na etapie rejestracji (zgoda na treści marketingowe).

Zachęć nowego subskrybenta do zakupów!
Wraz z linkiem aktywacyjnym potwierdzającym e-mail klienta, wyślij od razu kupon rabatowy z podziękowaniem za dołączenie do subskrybentów Twojego sklepu. Kupony takie stworzysz w opcji menu Zwiększaj sprzedaż > Promocje i rabaty. Pamiętaj tylko o określeniu czasu ważności kuponu – może to zmotywować klienta do szybszego dokonania pierwszych zakupów.

W widoku listy możesz szybko przejść do edycji poszczególnych adresów e-mail, np. wyłączyć ich aktywność lub zmienić grupę subskrybentów. Po zaznaczeniu wielu adresów checkboxem, możesz wykonać akcję zbiorową, np. usunąć subskrypcje lub dezaktywować je.

W przeciwieństwie do grupy klientów, jeden subskrybent może być przypisany do wielu grup subskrybentów. Taka organizacja umożliwia m.in. stworzenie spersonalizowanych mailingów, dostosowanych do preferencji klientów.

 

Więcej rozwiązań
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie