Jak rozpocząć wprowadzanie asortymentu do sklepu?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Jedną z pierwszych czynności, które musisz wykonać po uruchomieniu nowego sklepu internetowego może być usunięcie zawartości domyślnej bazy danych, która została stworzona, aby nowy użytkownik łatwiej odnalazł się we wszystkich ustawieniach.

SPIS TREŚCI

Jak wyczyścić przykładowe dane?

W domyślnej bazie danych znajdują się przykładowe produkty, kategorie oraz warianty. Bez nich uruchomiony sklep byłby całkowicie „pusty”. Możesz skasować zawartość domyślnej bazy danych, aby całkowicie wyczyścić Twój sklep i rozpocząć dodawanie własnych elementów (np. produktów lub kategorii).

Aby skasować domyślną bazę, przejdź do sekcji Ustawienia > Zaawansowane > Czyszczenie bazy danych. Na nowej stronie zostaniesz poproszony o podanie hasła administratora. Kliknięcie przycisku Wyczyść spowoduje skasowanie z bazy danych wszystkich przykładowych elementów, które są obecnie opublikowane w Twoim sklepie internetowym:

Jak rozpocząć wprowadzanie asortymentu do sklepu?

Elementy usunięte po wyczyszczeniu przykładowych danych.”

  • produkty,
  • warianty,
  • atrybuty,
  • zdjęcia,­
  • kategorie,
  • produkty dnia,
  • komentarze do produktów,
  • promocje,
  • listy bestsellerów,
  • przechowalnie klientów,
  • strony informacyjne.

 

WAŻNE! Należy pamiętać o tym, że czyszczenie bazy danych jest procesem nieodwracalnym, a przywrócenie przykładowych danych będzie niemożliwe po wyczyszczeniu bazy danych!

Jak utworzyć nową kategorię dla produktów?

  1. Przejdź do opcji menu OBSŁUGA SKLEPU > KATEGORIE.
    Jak rozpocząć wprowadzanie asortymentu do sklepu?
  2. Wybierz odpowiedni przycisk, np. Dodaj kategorię główną lub zaznacz jedną z utworzonych już kategorii i kliknij przycisk Dodaj podkategorię.
  3. W wyświetlonym oknie wypełnij wszystkie niezbędne dane.
  4. Aby utworzyć nową kategorię, kliknij przycisk Zapisz , który znajduje się w dolnej części ekranu.
Kolejnością kategorii możesz zarządzać za pomocą listy znajdującej się po lewej stronie ekranu. W tym miejscu możesz tworzyć kolejne drzewa kategorii, klikając wybraną nazwę kategorii i upuszczając ją w odpowiednim miejscu na liście.

Jak rozpocząć dodawanie produktów do sklepu?

Dodawanie produktów dostępne jest w opcji menu Obsługa sklepu > PRODUKTY. Po przejściu do niej wyświetlona zostanie lista produktów, które znajdują się obecnie w bazie danych sklepu.

Jak rozpocząć wprowadzanie asortymentu do sklepu?

W górnej części wyświetlonego ekranu dostępna jest wyszukiwarka produktów, która ułatwia proces wyszukiwania produktów – zwłaszcza, gdy w sklepie znajduje się kilkaset produktów. Dostępnych jest kilka filtrów, które ułatwiają wyszukiwanie, np.: zakres cenowy, ID produktu lub filtr kategorii, do której poszukiwany produkt należy.

Aby dodać nowy produkt należy kliknąć przycisk Dodaj produkt. Na wyświetlonej stronie należy uzupełnić wszystkie niezbędne dane dotyczące nowego produktu. Pola oznaczone kolorem czerwonym, takie jak nazwa i cena, są obowiązkowe.

Jak wprowadzić producentów i powiązać ich z produktami?

  1. Przejdź do opcji menu Obsługa sklepu > PRODUCENCI.
  2. Kliknij na przycisk Dodaj producenta , który znajduje się w lewym górnym rogu ekranu.
    Jak rozpocząć wprowadzanie asortymentu do sklepu?
  3. Na wyświetlonej stronie wypełnij wszystkie wymagane dane. Możliwe jest również dodanie loga oraz adresu strony WWW dla tworzonego producenta.
  4. Po dodaniu będziesz mógł podczas dodawania nowego produktu przypisać go do istniejącego producenta.
Powiązanie produktu z producentem możliwe jest również w późniejszym czasie. W tym celu należy przejść do opcji menu ASORTYMENT –> PRODUCENCI i kliknąć liczbę produktów przypisanych do wybranego producenta. Na wyświetlonej stronie będziesz mógł dodać nowy produkt, który automatycznie zostanie przypisany do wybranego producenta.

 

Jak ustawić promocję na wybranym produkcie?

Aby ustawić promocję na dowolnym produkcie należy przejść do jego właściwości. W tym celu:.

  1. Przejdź do opcji menu OBSŁUGA SKLEPU > PRODUKTY. Na ekranie zostanie wyświetlona lista wszystkich produktów w sklepie.
  2. Po prawej stronie ekranu kliknij opcję Edytuj, która znajduje się w menu Akcje.
  3. Z menu po lewej stronie wybierz zakładkę PROMOCJE.
    Jak rozpocząć wprowadzanie asortymentu do sklepu?
  4.  Aby produkt pojawił się w promocji zaznacz opcję (checkbox) W promocji i ustaw cenę promocyjną produktu oraz daty rozpoczęcia i zakończenia promocji. Możesz również zaznaczyć, aby wybrany produkt został oznaczony jako produkt dnia.
Czytaj więcej:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie