Jak skonfigurować program lojalnościowy?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Program lojalnościowy pozwala na premiowanie aktywnych klientów Twojego sklepu. Administrator sklepu może samodzielnie zdefiniować, jaką ilość punktów będzie otrzymywać użytkownik za realizowane operacje.

SPIS TREŚCI

Punkty programu lojalnościowego mogą być przyznawane m.in. za:

  • złożenie zamówienia,
  • zapisanie się klienta do newslettera,
  • dodanie opinii o produkcie.
Z programu lojalnościowego w sklepie Shoper mogą korzystać jedynie zarejestrowani klienci.

Jak włączyć i skonfigurować ustawienia programu lojalnościowego?

Aby uruchomić program lojalnościowy w sklepie:

  1. Zaloguj się do Twojego Panelu sklepu Shoper.
  2. Przejdź do opcji menu Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy Zaznacz opcję (checkbox) Działanie programu > Aktywny
  3. Poniżej, w sekcji Przyznawanie i zarządzanie punktami, określ zasady przyznawania punktów (ile i za co).
  4. W sekcji Wymiana punktów zdefiniuj, na jakich zasadach klienci będą mogli wymieniać punkty. Możesz określić, czy wymiana będzie realizowana wyłącznie dla określonych grup klientów lub kategorii w sklepie, czy też pozwoli na uzyskanie określonego rabatu na całe zakupy.

    Pamiętaj, że wybór asortymentu, dla którego przyznawane będą punkty, realizowany jest analogicznie jak przy kuponach rabatowych.
  5. Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać wprowadzone zmiany.

Jak wymieniać punkty zebrane w programie lojalnościowym?

  1. Zdecyduj, na jakich warunkach wymieniane mają być zdobyte przez klientów punkty.
  2. Określ, jak rozliczać produkty wymienione za punkty. Czy w związku z kwestiami księgowymi chcesz, aby produkty kosztowały na przykład jeden grosz, czy mają pozostać zupełnie darmowe.

Jak administrator sklepu możesz zarządzać punktami klientów?

W celu zarządzania punktami wybranego użytkownika przejdź do opcji menu OBSŁUGA SKLEPU > KLIENCI i wybierz na wyświetlonej liście wybranego klienta sklepu.

Po wyświetleniu profilu klienta, w zakładce Program lojalnościowy, znajdziesz wszystkie informacje związane z punktami przyznanymi wybranemu użytkownikowi oraz historię ich wymiany.

Możesz z tego miejsca dodać lub odjąć dowolną ilość punktów. W tym celu wybierz przycisk Zarządzaj punktami. W wyświetlonym oknie określ czy punkty będą dodawane czy odejmowane, wpisz ich liczbę i kliknij przycisk Zapisz.

W dowolnym momencie możesz także sprawdzić historię wszystkich wymian w sklepie, niezależnie od klienta. Wybierz w tym celu opcję menu: Zwiększaj sprzedaż > Program lojalnościowy > Wymiana punktów na produkty.

Klikając przycisk w kolumnie Wymieniono, możesz potwierdzić wymianę punktów na zamówiony przez klienta produkt.

Pamiętaj! Przedstawiona w powyższym artykule konfiguracja sklepu ma jedynie charakter poglądowy. Aby w pełni wykorzystać możliwości narzędzia, konfiguruj je według własnych potrzeb.
Czytaj więcej:
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie