Jak wysłać newsletter do klientów i subskrybentów?

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

W panelu sklepu możesz zarządzać klientami oraz subskrybentami i analogicznie grupami klientów i grupami subskrybentów. Pojedynczy klienci i subskrybenci to zbiór danych o użytkownikach. Grupy umożliwiają połączenie pojedynczych jednostek w zbiór. Dzięki temu możesz tworzyć grupy klientów i subskrybentów stanowiące swego rodzaju narzędzie do sortowania. W ten sposób możesz personalizować, np. wysyłkę newslettera i informacji ze sklepu.

WAŻNE! Klient sklepu może nie wyrazić zgody na treści marketingowe. Subskrybent nie musi być klientem Twojego sklepu. Klient może zostać subskrybentem wyrażając zgodę na newsletter w czasie rejestracji konta lub korzystając z modułu Newsletter (podać adres e-mail). Pamiętaj, aby ostrożnie wysyłać wiadomości e-mail do użytkowników, którzy nie wyrazili zgody na marketing.

Za pośrednictwem Panelu sklepu możesz tworzyć grupy subskrybentów, do których następnie możesz przypisywać klientów. Grupy subskrybentów pozwalają podzielić użytkowników na grupy docelowe. Pamiętaj, że klient (jego adres e-mail) musi uprzednio zostać dodany do listy subskrybentów, aby móc go np. przypisać do grupy subskrybentów.

  1. Zaloguj się do Twojego Panelu sklepu Shoper od home.pl.
  2. Przejdź do opcji menu Zwiększaj sprzedaż > Newsletter
  3. Kliknij przycisk Dodaj newsletter, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.
  4. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz tworzenia nowego newslettera.
    • Tytuł e-maila – wpisz tytuł wiadomości e-mail, która zostanie wysłana do klientów.
    • Nadawca (nazwa) – określ jaką nazwę nadawcy zobaczą odbiorcy wiadomości e-mail.
    • Nadawca (email) – określ jaki adres e-mail zobaczą odbiorcy wiadomości e-mail.
    • Wyślij do – w tym miejscu możesz wybrać grupę klientów lub subskrybentów, do których chcesz wysłać wiadomość e-mail.
    • Szablon – wybierz szablon wiadomości e-mail.
    • Typ – określ jakie wersje wiadomości e-mail mają zostać wysłane (TXT, HTML, TXT + HTML).
    • Załączniki – do wiadomości e-mail możesz dodać załączniki.
    • Treść TXT – wpisz treść wiadomości e-mail w postaci TXT.
    • Treść HTML – wpisz treść wiadomości e-mail w postaci HTML.
  5. Skorzystaj z pola Wyślij do aby zdecydować, kto jest odbiorcą wiadomości. Wybieraj spośród grup klientów oraz grup subskrybentów lub połącz wysyłkę do obu grup jednocześnie.
  6. Celem personalizacji szablonów wiadomości e-mail, w polu Szablon wybierz gotowy szablon wiadomości (jej wygląd). Szablony możesz edytować w panelu sklepu w sekcji Zawartość > Wiadomości e-mail.
  7. Kliknij przycisk Wyślij, aby wysłać przygotowaną wiadomość e-mail do klientów i/lub subskrybentów.

Więcej rozwiązań
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie