Bezpłatna skrzynka e-mail przy każdej domenie

Poniższy artykuł dotyczy usług rejestrowanych przed 25 maja 2018 roku i utrzymywanych w ramach starej platformy. W chwili obecnej bezpłatne konto e-mail w domenie nie jest możliwe do utworzenia w obrębie samej domeny. W celu obsługi poczty e-mail w domenie konieczne jest posiadanie hostingu poczty, m.in. oferowanego w ramach usług:

Domena to Twój adres w sieci internet, ale o dostępności zasobów takich jak możliwość utworzenia strefy domeny (rekordów, przekierowań), poczty, strony internetowej, list mailingowych decyduje podłączony do domeny hosting. Hosting to przestrzeń w sieci Internet, którą możesz udostępniać innym właśnie poprzez adres Twojej domeny. Obie usługi uzupełniają się i są „nierozłączone”.

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Każda domena zarejestrowana w home.pl, która spełni określone poniżej warunki ma możliwość utworzenia jednej skrzynki e-mail o pojemności 1000MB. Oznacza to, że nie musisz rejestrować serwera (np. hosting), aby móc sprawdzić jak funkcjonuje skrzynka e-mail w home.pl.

Hasło do skrzynki e-mail na domenie jest takie samo jak hasło dostępu do danej domeny. Pamiętaj więc, że zmiana hasła do domeny spowoduje również zmianę hasła do skrzynki e-mail.

Skrzynka e-mail utworzona w ramach samej domeny nie jest przeznaczona do wysyłania wiadomości masowych (mailingów). Każda próba wykonania takiej wysyłki może zakończyć się blokadą administracyjną konta pocztowego. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta w tej sprawie.

Jakie wymagania musi spełnić domena, aby móc utworzyć skrzynkę e-mail?

Domena musi spełniać poniższe warunki, aby utworzenie skrzynki e-mail było możliwe:

  • domena jest zarejestrowana (opłacana) w home.pl i posiada status usługi opłaconej,
    Przykład: jeśli Twoja domena jest obecnie zarejestrowana (opłacana) u innego operatora niż home.pl, to wymagane będzie uprzednie wykonanie transferu domeny do home.pl. Kliknij tutaj, aby sprawdzić więcej informacji na temat transferu domeny.
  • domena jest utrzymywana na serwerach DNS home.pl
    Przykład: jeśli domena jest wydelegowana na zewnętrzne serwery DNS (np. „ns1.innafirma.pl”, ”ns2.innafirma.pl”), to utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie będzie możliwe. Wymagane będzie uprzednie wydelegowanie domeny na serwery DNS home.pl. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej na ten temat.
  • domena nie jest przypisana do serwera w home.pl
    Przykład: jeśli domena jest przypisana do serwera w home.pl, to utworzenie skrzynki e-mail na domenie nie będzie możliwe!
  • domena nie ma ustawionego przekierowania obsługi poczty na zewnętrzny serwer,
    Przykład: jeśli w konfiguracji domeny, w polu „Przekierowanie poczty (host/e-mail)” masz włączone przekierowanie poczty e-mail na zewnętrzny serwer, to utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie będzie możliwe. Wymagane będzie usunięcie danego przekierowania poczty. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji domeny zarejestrowanej w home.pl.
  • domena nie jest subdomeną,
    WAŻNE! Skrzynka e-mail może zostać utworzona tylko na domenie tzw. pierwszego rzędu, np. „twojadomena.pl”. W przypadku subdomen (np. „sklep.twojadomena.pl”) utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie jest możliwe. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej na temat subdomen.
  • domena nie jest pasywna.
    Przykład: posiadając domenę pasywną (np. domena „.xxx”) utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie będzie możliwe. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o domenie „.xxx”.

Jak utworzyć skrzynkę e-mail na samej domenie?

Skrzynkę e-mail możesz dodać za pomocą Panelu klienta home.pl po zarejestrowaniu domeny. Przycisk dodawania nowej skrzynki e-mail zostanie wyświetlony po spełnieniu powyższych warunków.

Skorzystaj z poniższej instrukcji, jeśli chcesz utworzyć skrzynkę e-mail na samej domenie:

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do wybranej domeny, na której chcesz utworzyć skrzynkę e-mail.
  2. Kliknij opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Na wyświetlonej liście usług kliknij nazwę domeny, na której chcesz utworzyć skrzynkę e-mail.
    Panel klienta - Usługi - Wybierz nazwę domeny
  4. Po wyświetleniu mini-podglądu usługi kliknij przycisk, który odpowiedzialny jest za tworzenie skrzynki e-mail.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Kliknij przycisk odpowiedzialny jest za tworzenie skrzynki e-mail
    Rys. Na mini-podglądzie usługi kliknij przycisk, który służy do tworzenia skrzynki e-mail na domenie.
  5. Na wyświetlonym formularzu, w polu „Nazwa skrzynki” wpisz nazwę nowej skrzynki e-mail (czyli to co ma się wyświetlać przed znakiem „@” w adresie e-mail).
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Tworzenie skrzynki e-mail - W formularzu, w polu Nazwa skrzynki wpisz nazwę nowej skrzynki e-mail
    Rys. W polu „Nazwa skrzynki” wpisz nazwę, która ma być wyświetlana przed znakiem „@” w adresie.
    Przykład: jeśli w polu „Nazwa skrzynki” wpiszesz nazwę „test”, to adres utworzonej skrzynki e-mail będzie wyglądał następująco: „test@twojadomena.pl”.
  6. Kliknij przycisk „Zapisz”, aby utworzyć skrzynkę e-mail na domenie. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie utworzenia nowej skrzynki e-mail.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Tworzenie skrzynki e-mail - Formularz - Po przyciśnięciu przycisku Zapisz wyświetlony został komunikat potwierdzający utworzenie skrzynki e-mail
    Rys. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie utworzenia nowej skrzynki e-mail na domenie.
WAŻNE! Skrzynka e-mail utworzona na samej domenie nie umożliwia dodawania dodatkowych aliasów. Kliknij tutaj, aby przeczytać czym jest alias.
WAŻNE! Skrzynka e-mail utworzona na samej domenie jest domyślnie zabezpieczona przed otrzymywaniem spamu.
WAŻNE! Klient nie może zalogować się na nazwę utworzonej skrzynki e-mail do Panelu klienta home.pl. Możliwe jest natomiast zalogowanie się do panelu Poczty home.pl.

Czy mogę zmienić parametry skrzynki utworzonej na domenie?

W ramach konfiguracji parametrów możliwa jest jedynie modyfikacja nazwy założonej skrzynki e-mail. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby zmienić nazwę dla utworzonej wcześniej skrzynki e-mail na domenie:

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do domeny, dla której utworzyłeś wcześniej skrzynkę e-mail.
  2. Kliknij opcję menu „Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Na wyświetlonej liście usług kliknij nazwę domeny, dla której utworzyłeś wcześniej docelową skrzynkę e-mail.
    Panel klienta - Usługi - Wybierz nazwę domeny
  4. Po wyświetleniu mini-podglądu usługi kliknij przycisk „Konfiguracja usługi”.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  5. Po prawej stronie ekranu, w module „Skrzynka pocztowa w domenie” kliknij przycisk „Zmień nazwę skrzynki”.
    WAŻNE! Kliknij przycisk „Usuń skrzynkę”, jeśli chcesz usunąć daną skrzynkę e-mail. Kliknij tutaj, jeśli usunąłeś skrzynkę e-mail na domenie przez pomyłkę.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Konfiguracja usługi - Skrzynka pocztowa w domenie - Kliknij przycisk Zmień nazwę skrzynki
    Rys. W module „Skrzynka pocztowa w domenie” kliknij przycisk „Zmień nazwę skrzynki”.
  6. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz zmiany nazwy skrzynki e-mail. Wprowadź nową nazwę i kliknij przycisk „Zapisz”.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Konfiguracja usługi - Skrzynka pocztowa w domenie - Zmień nazwę skrzynki - Wpisz w polu nazwę skrzynki e-mail
    Rys. W wyświetlonym formularzu wprowadź nową nazwę skrzynki e-mail i kliknij przycisk „Zapisz”.
WAŻNE! Funkcja catch-all nie jest dostępna dla darmowej skrzynki e-mail, która została utworzona na samej domenie. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o funkcji catch-all.

Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail na domenie?

Skrzynka e-mail utworzona na samej domenie jest domyślnie zabezpieczona przed otrzymywaniem spamu. Zmiana ustawień antyspamowych możliwa jest za pośrednictwem panelu Poczty home.pl.

  • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do panelu Poczty home.pl dla Twojej skrzynki e-mail.
  • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić ustawienia antyspamowe za pomocą panelu Poczty home.pl.
WAŻNE! Klient nie może zalogować się na nazwę utworzonej skrzynki e-mail do Panelu klienta home.pl! Oznacza to, że edycja ustawień antyspamowych za pomocą Panelu klienta home.pl nie jest możliwa.

Jak skonfigurować program do obsługi poczty e-mail, np. Microsoft Outlook?

Każda skrzynka e-mail utworzona na domenie może zostać skonfigurowana w programie do obsługi poczty, np. Microsoft Outlook, Thunderbird, Windows Mail. Podstawowe dane służące do konfiguracji skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta home.pl.

Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Konfiguracja usługi - Skrzynka pocztowa w domenie - Podstawowe dane służące do konfiguracji skrzynki e-mail

Poniżej znajdziesz dane konfiguracyjne na przykładzie skrzynki e-mail „test@twojadomena.pl”.

    • Adres e-mail – test@twojadomena.pl
    • Adres serwera poczty przychodzącej (IMAP lub POP3) – domainsXXX.home.pl
    • Adres serwera poczty wychodzącej (SMTP) – domainsXXX.home.pl
    • Numer portów dla SSL – tylko w przypadku, gdy zaznaczysz opcję, że chcesz używać połączenia szyfrowanego, w innym przypadku omiń tę opcję:
      • IMAP: 993
      • POP3: 995
      • SMTP: 465
WAŻNE! Standardowe numery portów to: SMTP: 25 lub 587, POP3: 110, IMAP: 143.
WAŻNE! W przypadku, jeśli chcesz korzystać z połączenia szyfrowanego dla skrzynki w domenie (np. „test@twojadomena.pl”), to wymagane jest posiadanie zarejestrowanego certyfikatu SSL dla danej domeny. Skorzystaj ze standardowych numerów portów jeśli nie posiadasz certyfikatu SSL dla Twojej domeny.
  • Nazwa konta poczty e-mail (nazwa użytkownika) – test@twojadomena.pl
  • Włącz autoryzację SMTP – abyś mógł wysyłać wiadomości e-mail włącz autoryzację SMTP. Funkcja ta znana jest również jako „Uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej (SMTP)”. Nie należy mylić tej funkcji z funkcją uwierzytelniania hasła – są to dwa różne zagadnienia.

Kliknij w przykłady konfiguracji najpopularniejszych programów pocztowych, aby zobaczyć szczegółowo opisane przykłady wraz ze zrzutami ekranów.

Co się stanie ze skrzynką e-mail na domenie po wykonaniu cesji domeny?

W przypadku cesji domeny utworzona skrzynka e-mail (razem z jej zawartością) zostanie automatycznie przeniesiona wraz z domeną (analogicznie jak w przypadku cesji dla serwera).

WAŻNE! Więcej informacji na temat procedury cesji znajdziesz pod tym adresem.
Klient obawiający się o prywatność informacji przechowywanych na skrzynce e-mail może usunąć wiadomości lub całą skrzynkę e-mail. Sugerujemy w takim przypadku wpierw usunąć wszystkie wiadomości, potem całą skrzynkę e-mail i dopiero wtedy rozpoczęcie procedury cesji domeny. Jeśli skorzystasz z tej porady, to kolejny abonent domeny nie będzie miał możliwości odczytu Twoich wiadomości e-mail.
  • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak usunąć daną skrzynkę e-mail.

Co się stanie ze skrzynką e-mail, gdy domena przestanie spełniać warunki?

W przypadku, gdy domena zostanie:

  • przypisana do serwera w home.pl,
  • wydelegowana na zewnętrzne serwery DNS (inne niż home.pl),
  • przekierowana do obsługi poczty za pomocą serwera zewnętrznego (rekord MX).

To system nie przeniesie automatycznie skrzynki e-mail na nowy serwer. Skrzynka e-mail na danej domenie zostanie wyłączona. Podczas operacji przepięcia domeny wyświetlony zostanie komunikat, w którym należy potwierdzić chęć zmiany konfiguracji domeny. Dopiero po potwierdzeniu operacji zostanie zmieniona konfiguracja domeny, a co za tym idzie skrzynka e-mail na domenie zostanie wyłączona.

Jeśli chcesz zachować wiadomości ze skrzynki e-mail na domenie, to należy utworzyć skrzynkę e-mail na serwerze w home.pl, do którego domena ma zostać przypisana. Następnie w ciągu 7 dni należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, aby wskazać, do której skrzynki e-mail wiadomości mają zostać przeniesione.

WAŻNE! Jeżeli w przeciągu 30 dni domena zostanie „odpisana” od serwera i będzie ponownie spełniała powyższe warunki, to skrzynka e-mail na domenie zostanie automatycznie włączona. Zawartość skrzynki e-mail będzie taka sama jak w momencie wyłączania skrzynki e-mail.

Co zrobić jeśli skrzynka e-mail została przez pomyłkę usunięta?

W przypadku, gdy skrzynka e-mail na domenie została przez pomyłkę usunięta, to możliwe jest przywrócenie standardowej kopii bezpieczeństwa. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o kopii bezpieczeństwa w home.pl.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.