Jak dodać atrybuty do produktów?


Aby przedstawić Klientom wszelkie informacje o Twoim produkcie, możesz określić specyfikację (np. techniczną) dla Twoich produktów. Pamiętaj, że im więcej klient wie o produkcie, tym mniejsze ma wątpliwości odnośnie zakupu.

Aby dodać atrybuty przy wybranym produkcie:

  1. Zaloguj się do Twojego Panelu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu ASORTYMENT > ATRYBUTY PRODUKTÓW.
  3. Kliknij przycisk Dodaj zestaw atrybutów, który znajduje się w lewym górnym rogu ekranu.
  4. Wpisz nazwę dla zestawu atrybutów i zaznacz, aby był on aktywny.
    Sklep internetowy - Asortyment - Atrybuty produktów - Dodaj zestaw atrybutów - Wpisz nazwę dla zestawu atrybutów i zaznacz, aby był on aktywny
  5. Kliknij przycisk Zapisz i nie wyłączaj jeszcze otwartej podstrony.
  6. Przejdź do zakładki Kategorie, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  7. Zaznacz te kategorie, dla których produkty w danej kategorii mają być powiązane z nowymi atrybutami.
  8. Kliknij przycisk Zapisz i nie wyłączaj jeszcze otwartej podstrony.
  9. Przejdź do zakładki Atrybuty, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  10. Kliknij przycisk Dodaj atrybut.
  11. Wypełnij wyświetlony formularz:
    • Nazwa – wpisz w tym miejscu nazwę tworzonego atrybutu.
    • Typ – obok podanego atrybutu pojawi się wybrane przez Ciebie pole:
      • pole tekstowe – będziesz mógł dodać do produktu dowolny tekst, np. informacje o dołączeniu instrukcji obsługi w języku polskim.
      • pole zaznacz – pozwala odpowiedzieć na podstawowe pytanie czy kategoria posiada dany atrybut (możliwe opcje TAK/NIE), np.: możliwość montażu na ścianie: NIE, polskie menu: TAK.
      • lista wyboru – pozwala wpisać konkretne parametry, które następnie mogą być dołączane do wybranych produktów w zależności od kategorii, np.: rozdzielczość ekranu 1024×768, 1280×1024.
    • Wartość domyślna – domyślna wartość, która będzie wybierana przy produkcie (pozostaw puste, jeśli nie chcesz zapisywać domyślnej wartości).
    • Aktywny – zaznacz tę opcję, aby atrybut był już aktywny tuż po jego utworzeniu.
    • Opis – dodaj w tym miejscu krótki opis dla tworzonego atrybutu.Atrybuty produktów w sklepie internetowym
  12. Kliknij przycisk Zapisz i nie wyłączaj jeszcze otwartej podstrony. Utworzyłeś w tym momencie nowy atrybut. Przejdź teraz do wybranego produktu, aby go do niego przypisać.
  13. Przejdź do opcji menu ASORTYMENT > PRODUKTY.
  14. W kolumnie akcje kliknij opcję Edytuj, aby przejść do edycji wybranego produktu, przy którym chcesz dodać nowy atrybut (pamiętaj, aby wcześniej powiązać atrybuty z odpowiednią kategorią -> patrz punkt 7).
    Jak powiązać produkty ze sobą?
  15. Przejdź do zakładki Atrybuty, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Atrybuty w ustawieniach produktu
  16. Na wyświetlonym ekranie zaznacz, które atrybuty mają być aktywowane przy wybranym produkcie.
    • jeśli stworzyłeś “pole tekstowe” uzupełnij pole tekstem.
    • jeśli stworzyłeś “pole zaznacz” zaznacz opcję (checkbox) – wówczas w szczegółach produktu wyświetli się przy tym atrybucie fraza “Tak”.
    • jeśli stworzyłeś “listę wyboru” wybierz z listy odpowiedni dla produktu atrybut.
  17. Kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać wszystkie wprowadzone zmiany przy danym produkcie.

Jak nie mylić atrybutów z wariantami?

Atrybuty to parametry danego produktu, jego specyfikacja, prezentowana na karcie produktu. Atrybuty mogą stanowić filtr wyszukiwania produktów. Pamiętaj, że atrybuty przypisywane są do kategorii produktów i możesz je włączać bądź wyłączać dla konkretnych produktów, które znajdują się w kategorii posiadającej te atrybuty. Informacje na ich temat są wyświetlane w szczegółach wybranego produktu, a dokładniej w sekcji “Dane techniczne” pod opisem produktu.

Warianty odpowiadają natomiast za konkretny produkt (nie mogą zostać przypisane do całej kategorii) i pozwalają wybrać odpowiedni wariant zamawianego produktu, np. rozmiar, kolor, model. Warianty to parametry, na których wybór ma klient sklepu, np. wybierając rozmiar telewizora. Atrybut nie jest wariantem, gdyż jest atrybut może być elementem wariantu czyli specyfiką określonego produktu (lub jego wariantu).

Więcej rozwiązań

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub