Kod konwersji Google Ads

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Śledzenie konwersji Ads umożliwia obserwację skuteczności kliknięć reklam prowadzących do publikowanych przez Ciebie treści, np. produktów w sklepie. Konfiguracja konwersji Ads może być różna i uzależniona od rodzaju konwersji którą chcesz obserwować.

Jak dodać kod konwersji Google Ads ?

  1. Aby skonfigurować mierzenie konwersji, zaloguj się do panelu konta Google Ads, a następnie przejdź do sekcji Narzędzia (ikona klucza) i wejdź w Konwersje.
    Google AdWords - Narzędzia - Przejdź do sekcji Konwersje
  2. W kolejnym kroku wybierz rodzaj konwersji, które chcesz śledzić. Kliknij Witryna.
    Wybór rodzaju konwersji, jaki chce się śledzić - Google Ads
  3. Kolejny krok to wybór ręcznego dodania działania powodującego konwersję.
    Tworzenie działań powodujących konwersję ręcznie za pomocą kodu - Google Ads
  4. Skonfiguruj zdarzenie według wzoru:
    Konfiguracja zdarzenia Google Ads
  5. W sekcji Zainstaluj tag samodzielnie pojawią się kody, które należy skopiować i wkleić w odpowiednie miejsce
    Google Ads: zainstaluj tag samodzielnie
  6. Aby wkleić kod przejdź w panelu administracyjnym sklepu Shoper do sekcji Dodatki i integracje -> Integracje własne. Kod z sekcji Tag Google powinien znaleźć się w nagłówku strony (sekcji <head>).
    Przykład tagu Google w sekcji head.
  7. Jeżeli masz włączone konwersje rozszerzone, to kod z sekcji Tag Google będzie wyglądał następująco:
    Przykład tagu Google w sekcji head z włączonymi konwersjami rozszerzonymi.
  8. Kod z sekcji Fragment kodu zdarzenia należy wkleić pomiędzy tagami <head></head> tuż po tagu Google na tych stronach, które chcesz śledzić. Aby działanie tego kodu było satysfakcjonujące i oddawało właściwe informacje zwrotne, dokonaj modyfikacji w otrzymanym kodzie, zmieniając dwie wartości wg. poniższego schematu:Zmiany w kodzie konwersji Google Ads
    Pamiętaj, że kody, które wyświetlają się w sekcji Zainstaluj tag samodzielnie w Google Ads zawierają indywidualne dane identyfikatora konwersji i etykiety konwersji. Dlatego należy kopiować je z tamtego miejsca i wprowadzić jedynie wskazaną wyżej zmianę. Nie kopiuj kodu z podanych przykładów!
  9. Gotowy kod powinien wyglądać następująco:Kod konwersji Google na stronę z podziękowaniem

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie