Integracja sklepu z Google Merchant Center

728x90

Informacje oraz dyskusje na temat sklepów internetowych. Kopalnia wiedzy o usługach: eSklep oraz eSklep Premium

Google Merchant Center to usługa pozwalająca na reklamę produktów Twojego sklepu w wyszukiwarce Google. Dodając sklep do Centrum Sprzedawców, będziesz mógł reklamować towary korzystając z narzędzia AdWords. Dzięki temu możliwe jest tworzenie kampanii dla konkretnych produktów a nie całego serwisu.

Pomoc Premium dedykujemy najbardziej wymagającym Klientom home.pl

Przedstawione logo Google Merchant Center

Jak uruchomić integrację Google Merchant Center ze sklepem eSklep?

  1. Przejdź na stronę: https://www.google.com/merchants i zarejestruj nowe konto w usługach Google. Jeżeli posiadasz już takie konto, wystarczy się do niego zalogować.
    Google Merchant Center - Uzupełnij formularz rejestracji
  2. W kolejnym kroku Google może poprosić Cię o weryfikację domeny, istnieje kilka metod na wykonanie takiej weryfikacji. Skorzystaj np. z weryfikacji Inne metody –> Tag HTML. Umieść fragment kodu w sklepie w sekcji Konfiguracja –> Integracje –> Integracje własne –> Sekcja HEAD.
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Integracje - Integracje własne - Umieść fragment kodu w sekcji HEAD
  3. Zaakceptuj warunki usługi i aktywuj usługę Google Merchant Center na swoim koncie.
  4. Jeśli korzystasz z interfejsu anglojęzycznego, możesz go szybko zmienić na język polski. Przejdź do sekcji Settings –> General  i na dole strony kliknij Edit settings. Zmień pozycję: Display language i ustaw język polski.
    Google Merchant Center - Panel Klienta - Settings - General - Edit settings - Zmień pozycję: Display language i ustaw język polski
  5. Jeśli nie zrobiłeś tego na etapie uruchamiania konta Google Merchant, uzupełnij teraz podstawowe  informacje o swoim sklepie. Przejdź do zakładki Ustawienia > Ogólne i uzupełnij dane. W polu “adres Twojej witryny” podaj domenę główną swojego sklepu i naciśnij przycisk “Zapisz”.Google Merchant Center - Panel Klienta - Ustawienia - Ogólne - Uzupełnij podstawowe informacje o swoim sklepie
  6. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, na etapie tworzenia konta, Google poprosi Cię o weryfikację witryny. Jako metodę weryfikacji wybierz TAG html i dodaj go do sekcji KONFIGURACJA –> INTEGRACJE –> INTEGRACJE WŁASNE, w polu Nagłówek strony (zgodnie z krokiem 3 tej instrukcji).
    Google Merchant Center - Rejestracja - Weryfikacja witryny - Metody alternatywne - Wybierz metodę weryfikacji TAG HTML i skopiuj go
  7. Po poprawnej weryfikacji ujrzysz taki komunikat:Google Merchant Center - Poprawna weryfikacja witryny - Wyświetlenie komunikatu o sukcesie akcji
  8. Po dodaniu i zweryfikowaniu sklepu czas na wskazanie serwisowi pliku z produktami sklepu. Przejdź do sekcji “Pliki danych” i wybierz opcje“+ Plik danych”.
    Google Merchant Center - Panel Klienta - Plik danych - Kliknij w opcje +Plik danych

  9. Wybierz kraj, dla którego dodajesz produkty oraz podaj nazwę pliku z przesyłanymi danymi (może być to np. produkty.csv). Pamiętaj, aby wybrać jako typ pliku danych – produkty.
    Google Merchant Center - Panel Klienta - Plik danych - Zarejestruj nowy plik danych - Wybierz typ pliku danych
  10. Wybierz metodę przesyłania swoich plików danych.
    Google Merchant Center - Panel Klienta - Plik danych - Zarejestruj nowy plik danych - Wybierz metodę przesyłania swoich plików danych
  11. W oknie “Konfiguracja pliku danych” w polu “URL pliku danych” podajesz link do wtyczki który znajduje się w zakładce Konfiguracja > Integracje > Inne > Google ProductsW polu “Godzina pobierania” oraz “Częstotliwośc pobierania” podajesz jak często i o której godzinie będą pobierane dane ze sklepu. Zatwierdź konfigurację przyciskiem “Zapisz”.
    Google Merchant Center - Panel Klienta - Plik danych - Zarejestruj nowy plik danych - Uzupełnij konfiguracje pliku danych
  12. Aby zapisać plik oraz pobrać dane, kliknij przycisk Zapisz.
  13. Pierwsze pobranie danych ze sklepu nastąpi w przeciągu kilkudziesięciu minut. Kolejne pobrania będą realizowane zgodnie z ustalonym harmonogramem.
  14. Aby przyśpieszyć pobieranie danych przejdź do sekcji Pliki danych i kliknij w nazwę pliku.
    Google Merchant Center - Panel Klienta - Przejdź do sekcji Pliki danych i kliknij w nazwę pliku
  15. W kolejnym kroku wybierz opcję Pobierz teraz.
    Google Merchant Center - Panel Klienta - Plik danych - Plik - Wybierz opcje Pobierz teraz

Co zrobić, jeśli nie są wczytywane żadne produkty?

  1. Przypisz do wszystkich produktów producentów.
  2. Ustal stany dostępności dla produktów (analogicznie jak to robimy dla Ceneo). Opisaliśmy jak to zrobić tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/stany-dostepnosci-produktow-dla-ceneo/
  3. Sprawdź w Panelu sklepu: “Konfiguracja -> Integracje -> Baza produktów -> Google search” czy link odnośnie GoogleProductSearch jest aktywny (jeśli jest czerwona ikonka, oznacza to, że link nie jest aktywny. W takiej sytuacji wystarczy w nią kliknąć, aby aktywować link).
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Integracje - Baza produktów - Google search - Sprawdź czy link GoogleProductSearch jest aktywny
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub