Integracja sklepu z Google Merchant Center

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

Google Merchant Center to usługa pozwalająca na reklamę produktów Twojego sklepu w wyszukiwarce Google. Dodając sklep do Centrum Sprzedawców, będziesz mógł reklamować towary korzystając z narzędzia Ads. Dzięki temu możliwe jest tworzenie kampanii dla konkretnych produktów a nie całego serwisu.

Poniższa instrukcja przedstawia proces integracji krok po kroku, w większości konfiguracji obejmuje ustawienia po stronie systemu Google Merchant Center. Jeśli masz wątpliwości dot. konfiguracji systemu po stronie Google, skorzystaj z oficjalnej dokumentacji Google.

 

Przedstawione logo Google Merchant Center

Jak uruchomić integrację Google Merchant Center ze sklepem Shoper?

  1. Przejdź na stronę: https://www.google.com/merchants i zarejestruj nowe konto w usługach Google. Jeżeli posiadasz już takie konto, wystarczy się do niego zalogować. Jeśli masz wątpliwości dot. konfiguracji i obsługi GMC sprawdź w oficjalnej pomocy Google jak przejść kolejne kroki rejestracji.
  2. W kolejnym kroku Google może poprosić Cię o weryfikację domeny, istnieje kilka metod na wykonanie takiej weryfikacji. Skorzystaj np. z weryfikacji za pomocą kodu HTML.  Umieść fragment kodu w sklepie w sekcji Dodatki i integracje > Integracje własne > Sekcja HEAD.
  3. Zaakceptuj warunki usługi i aktywuj usługę Google Merchant Center na swoim koncie.
  4. Uzupełnij teraz podstawowe  informacje o swoim sklepie w Google Merchant Center
  5. Po dodaniu i zweryfikowaniu sklepu czas na wskazanie serwisowi pliku z produktami sklepu. Przejdź do sekcji “Pliki danych” i wybierz opcje“+ Plik danych”.
    Google Merchant Center - Panel klienta - Plik danych - Kliknij w opcje +Plik danych

  6. Wybierz kraj, dla którego dodajesz produkty oraz podaj nazwę pliku z przesyłanymi danymi (może być to np. produkty.csv). Pamiętaj, aby wybrać jako typ pliku danych – produkty.
    Google Merchant Center - Panel klienta - Plik danych - Zarejestruj nowy plik danych - Wybierz typ pliku danych
  7. Wybierz metodę przesyłania swoich plików danych.
    Google Merchant Center - Panel klienta - Plik danych - Zarejestruj nowy plik danych - Wybierz metodę przesyłania swoich plików danych
  8. W oknie “Konfiguracja pliku danych” w polu “URL pliku danych” podajesz link do wtyczki który znajduje się w zakładce Konfiguracja > Integracje > Inne > Google Products. W polu “Godzina pobierania” oraz “Częstotliwość pobierania” podajesz, jak często i o której godzinie będą pobierane dane ze sklepu. Zatwierdź konfigurację przyciskiem “Zapisz”.
    Google Merchant Center - Panel klienta - Plik danych - Zarejestruj nowy plik danych - Uzupełnij konfiguracje pliku danych
  9. Aby zapisać plik oraz pobrać dane, kliknij przycisk Zapisz.
  10. Pierwsze pobranie danych ze sklepu nastąpi w przeciągu kilkudziesięciu minut. Kolejne pobrania będą realizowane zgodnie z ustalonym harmonogramem.
  11. Aby przyśpieszyć pobieranie danych przejdź do sekcji Pliki danych i kliknij w nazwę pliku.
    Google Merchant Center - Panel klienta - Przejdź do sekcji Pliki danych i kliknij w nazwę pliku
  12. W kolejnym kroku wybierz opcję Pobierz teraz.
    Google Merchant Center - Panel klienta - Plik danych - Plik - Wybierz opcje Pobierz teraz

Co zrobić, jeśli nie są wczytywane żadne produkty?

  1. Przypisz do wszystkich produktów producentów.
  2. Ustal stany dostępności dla produktów (analogicznie jak to robimy dla Ceneo).
  3. Sprawdź w Panelu sklepu: Zwiększaj sprzedaż > Porównywarki cen > Google ProductSearch” czy link GoogleProductSearch jest aktywny (jeśli jest czerwona ikonka, oznacza to, że link nie jest aktywny. W takiej sytuacji wystarczy w nią kliknąć, aby aktywować link).
    W ustawieniach sprzedaży znajdziesz m.in. mapę produktów dla Google Product Search
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie