Plik produktowy Google – wymagania i specyfikacja Google Merchant Center

728x90

Google Merchant Center to usługa pozwalająca na reklamę produktów Twojego sklepu w wyszukiwarce Google. Dodając sklep do Centrum Sprzedawców, będziesz mógł reklamować towary korzystając z narzędzia AdWords. Dzięki temu możliwe jest tworzenie kampanii dla konkretnych produktów a nie całego serwisu.

Jak aktywować plik produktowy w Google Merchant Center? Kliknij: Konfiguracja → Integracje → Inne

Następnie wybierz wariant Google Products

Sprawdź, jak  zintegrować eSklep z Google Merchant Center tutaj

Obecność lub nieobecność produktów w pliku produktowym Google opiera się na trzech zasadach:

  1. Produkty muszą pozostawać aktywne
  2. Należy przypisać im Producenta
  3. Należy przypisać im Termin wysyłki (brak wysyłki powoduje ustawienie stanu dostępności na “niedostępny”)

Takie ustawienia gwarantują pojawienie się produktów w pliku produktowym.  Niektóre z nich wymagają uzupełnienia kolejnych atrybutów, aby zostały zaakceptowane przez Google:

  • Pamiętaj! Produktom, którym producent nadał numer GTIN/EAN-13należy uzupełnić pole Kod kreskowy

Aby ułatwić systemowi AdWords pracę, warto przypisać kategoriom w sklepie odpowiadającą kategorię Google. W tym celu należy wejść w edycję kategorii i z drzewka wybrać odpowiednią kategorię (jeśli istnieje):

Google przygotowało pełną specyfikację tego, jak plik produktowy do Merchant Center powinien wyglądać. Znajdziesz ją tutaj.

 W jaki sposób działają kampanie oparte na pliku produktowym?

Plik produktowy składa się udostępnionych przez sprzedawców produktów i ich atrybutów. Każdorazowo, kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę słowa kluczowe, system znajduje wszystkie produkty, które posiadają te słowa w opisie lub tytule w pliku produktowym. Produkty do wyświetlenia wybierane są na podstawie aukcji co w dużym skrócie oznacza, że system wybierze te, które w AdWords zadeklarowały gotowość do zapłacenia najwyższej kwoty za kliknięcie oraz posiadają plik produktowy najwyższej jakości.

Jakość pliku jest  równie istotnym parametrem jak stawka, warto więc poświęcić czas na jego optymalizację, co pozwoli na późniejsze oszczędności.

Plik produktowy musi być zgodny z szeregiem zasad wyznaczonych przez Google, który pilnuje, by reklamy były jak najbardziej użyteczne oraz zgodne z prawem. Dzięki platformie eSklep nie musisz martwić się o większość wymogów dotyczących stron docelowych (w tym przypadku kart produktów). Musisz jednak pamiętać o konieczności zainstalowania certyfikatu SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo danych.

Uzupełnić należy również informacje nt.:

  • zasad dotyczących zwrotów i reklamacji,
  • metod płatności (konieczna jest przynajmniej jedna forma online),
  • kontaktu do sprzedającego,
  • aktualnego regulaminu.
Więcej informacji o wymogach dotyczących stron docelowych znajduje się tutaj

Pamiętaj! Twoje produkty nie zostaną dopuszczone do wyświetlenia, jeśli w pliku nie będą obecne podstawowe atrybuty produktów:

Obowiązkowe dla wszystkich reklamodawców:
ID produktu – Każdy produkt musi mieć unikalną wartość. Gdy to możliwe, należy użyć jednostki magazynowej produktu.
tytuł –
opis –
dostępność –
cena –
kategoria produktów – obowiązkowa dla produktów z branż Ubrania i akcesoria, media i oprogramowanie, dla pozostałych zalecane.
marka –
GTIN/EAN – należy w panelu uzupełnić pole kod kreskowy,
stan –
dostawa –
podatek –

Zalecane:
typ produktu –

Tytuły i opisy
Są to najważniejsze atrybuty z punktu widzenia docierania do klientów. Aby produkt został wyświetlony, w tytułach i opisach muszą znajdować się słowa kluczowe, poprzez które użytkownicy szukają produktów. Powinny zawierać wszystkie cechy, które pozwolą na rozróżnienie ich od ofert konkurencji i będą wskazywać na elementy, które pomogą kupującym dokonać decyzji.

Idealny tytuł powinien zawierać:
typ produktu,
producent,
model,
przeznaczenie,
płeć,
kolor,
wzór,
charakterystyczna cecha,
rozmiar / pojemność.
Na przykład: Sukienka Tommy Hilfiger na lato, Żółta w czarne kropki Slim fit Rozmiar S

Wymagane atrybuty mogą różnić się w zależności od branży. Produkty zostaną odrzucone, jeżeli dane zgłoszone w pliku nie będą zgodne z danymi na stronie oraz jeśli będą łamać politykę dotyczącą reklam Google. Za każdym razem, gdy aktualizujemy asortyment Google za pomocą crawlerów indeksuje produkty i strony docelowe, sprawdzając ich zgodność z zasadami.

Jakie są zasady Google?

Roboty Google sprawdzają, czy nie prowadzimy użytkowników do niedziałającej lub wprowadzającej w błąd strony docelowej oraz czy nie promujemy zakazanych produktów i usług.

Do zakazanych produktów i usług należą:

  • alkohol i inne używki (w tym wszystkie produkty z konopii),
  • broń i produkty niebezpieczne,
  • hazard,
  • produkty finansowe,
  • pojazdy,
  • usługi,
  • leki i opieka zdrowotna.

Następnie Google sprawdza, czy w tytule, opisie i całej treści strony docelowej nie ma słów kluczowych związanych z wymienionymi kategoriami. Automatyzacja tego procesu oznacza, że nie jest brany pod uwagę kontekst występowania słów kluczowych. Odrzucone zostaną więc produkty takie jak rakiety tenisowe lub te w kolorach koniak, granat czy szampan. Produkty odrzucone w ten sposób można zgłosić ręcznie do ponownego sprawdzenia, najlepiej jednak unikać takich sytuacji i zwrócić na to uwagę już w momencie budowania tytułów i opisów.

Często start kampanii jest uniemożliwiony przez wskazywanie na lecznicze działanie reklamowanych produktów – aby treść była zgodna z zasadami Google nie może w żaden sposób sugerować wpływu na stan zdrowia oraz zawierać nazw leków i suplementów.

 

 

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub