Plik produktowy Google – wymagania i specyfikacja Google Merchant Center


Google Merchant Center to usługa pozwalająca na reklamę produktów Twojego sklepu w wyszukiwarce Google. Dodając sklep do Centrum Sprzedawców, będziesz mógł reklamować towary korzystając z narzędzia AdWords. Dzięki temu możliwe jest tworzenie kampanii dla konkretnych produktów a nie całego serwisu.

Jak aktywować plik produktowy w Google Merchant Center? Kliknij: Konfiguracja → Integracje → Inne

eSklep - Konfiguracja - Integracje - Wybierz opcję Inne

Następnie wybierz wariant Google Products

eSklep - Konfiguracja - Integracje - Inne - Wybierz wariant Google Products i kliknij przycisk Konfiguruj

Sprawdź, jak  zintegrować eSklep z Google Merchant Center tutaj

Obecność lub nieobecność produktów w pliku produktowym Google opiera się na trzech zasadach:

  1. Produkty muszą pozostawać aktywne
  2. Należy przypisać im Producenta
  3. Należy przypisać im Termin wysyłki (brak wysyłki powoduje ustawienie stanu dostępności na “niedostępny”)

Takie ustawienia gwarantują pojawienie się produktów w pliku produktowym.  Niektóre z nich wymagają uzupełnienia kolejnych atrybutów, aby zostały zaakceptowane przez Google:

  • Pamiętaj! Produktom, którym producent nadał numer GTIN/EAN-13należy uzupełnić pole Kod kreskowy

Aby ułatwić systemowi AdWords pracę, warto przypisać kategoriom w sklepie odpowiadającą kategorię Google. W tym celu należy wejść w edycję kategorii i z drzewka wybrać odpowiednią kategorię (jeśli istnieje):

eSklep - Asortyment - Kategorie - Kategoria Google Products - Przypisz kategoriom w sklepie odpowiadającą kategorię Google

Google przygotowało pełną specyfikację tego, jak plik produktowy do Merchant Center powinien wyglądać. Znajdziesz ją tutaj.

 W jaki sposób działają kampanie oparte na pliku produktowym?

Plik produktowy składa się udostępnionych przez sprzedawców produktów i ich atrybutów. Każdorazowo, kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę słowa kluczowe, system znajduje wszystkie produkty, które posiadają te słowa w opisie lub tytule w pliku produktowym. Produkty do wyświetlenia wybierane są na podstawie aukcji co w dużym skrócie oznacza, że system wybierze te, które w AdWords zadeklarowały gotowość do zapłacenia najwyższej kwoty za kliknięcie oraz posiadają plik produktowy najwyższej jakości.

Jakość pliku jest  równie istotnym parametrem jak stawka, warto więc poświęcić czas na jego optymalizację, co pozwoli na późniejsze oszczędności.

Plik produktowy musi być zgodny z szeregiem zasad wyznaczonych przez Google, który pilnuje, by reklamy były jak najbardziej użyteczne oraz zgodne z prawem. Dzięki platformie eSklep nie musisz martwić się o większość wymogów dotyczących stron docelowych (w tym przypadku kart produktów). Musisz jednak pamiętać o konieczności zainstalowania certyfikatu SSL, który gwarantuje bezpieczeństwo danych.

Uzupełnić należy również informacje nt.:

  • zasad dotyczących zwrotów i reklamacji,
  • metod płatności (konieczna jest przynajmniej jedna forma online),
  • kontaktu do sprzedającego,
  • aktualnego regulaminu.
Więcej informacji o wymogach dotyczących stron docelowych znajduje się tutaj

Pamiętaj! Twoje produkty nie zostaną dopuszczone do wyświetlenia, jeśli w pliku nie będą obecne podstawowe atrybuty produktów:

Obowiązkowe dla wszystkich reklamodawców:
ID produktu – Każdy produkt musi mieć unikalną wartość. Gdy to możliwe, należy użyć jednostki magazynowej produktu.
tytuł –
opis –
dostępność –
cena –
kategoria produktów – obowiązkowa dla produktów z branż Ubrania i akcesoria, media i oprogramowanie, dla pozostałych zalecane.
marka –
GTIN/EAN – należy w panelu uzupełnić pole kod kreskowy,
stan –
dostawa –
podatek –

Zalecane:
typ produktu –

Tytuły i opisy
Są to najważniejsze atrybuty z punktu widzenia docierania do klientów. Aby produkt został wyświetlony, w tytułach i opisach muszą znajdować się słowa kluczowe, poprzez które użytkownicy szukają produktów. Powinny zawierać wszystkie cechy, które pozwolą na rozróżnienie ich od ofert konkurencji i będą wskazywać na elementy, które pomogą kupującym dokonać decyzji.

Idealny tytuł powinien zawierać:
typ produktu,
producent,
model,
przeznaczenie,
płeć,
kolor,
wzór,
charakterystyczna cecha,
rozmiar / pojemność.
Na przykład: Sukienka Tommy Hilfiger na lato, Żółta w czarne kropki Slim fit Rozmiar S

Wymagane atrybuty mogą różnić się w zależności od branży. Produkty zostaną odrzucone, jeżeli dane zgłoszone w pliku nie będą zgodne z danymi na stronie oraz jeśli będą łamać politykę dotyczącą reklam Google. Za każdym razem, gdy aktualizujemy asortyment Google za pomocą crawlerów indeksuje produkty i strony docelowe, sprawdzając ich zgodność z zasadami.

Jakie są zasady Google?

Roboty Google sprawdzają, czy nie prowadzimy użytkowników do niedziałającej lub wprowadzającej w błąd strony docelowej oraz czy nie promujemy zakazanych produktów i usług.

Do zakazanych produktów i usług należą:

  • alkohol i inne używki (w tym wszystkie produkty z konopii),
  • broń i produkty niebezpieczne,
  • hazard,
  • produkty finansowe,
  • pojazdy,
  • usługi,
  • leki i opieka zdrowotna.

Następnie Google sprawdza, czy w tytule, opisie i całej treści strony docelowej nie ma słów kluczowych związanych z wymienionymi kategoriami. Automatyzacja tego procesu oznacza, że nie jest brany pod uwagę kontekst występowania słów kluczowych. Odrzucone zostaną więc produkty takie jak rakiety tenisowe lub te w kolorach koniak, granat czy szampan. Produkty odrzucone w ten sposób można zgłosić ręcznie do ponownego sprawdzenia, najlepiej jednak unikać takich sytuacji i zwrócić na to uwagę już w momencie budowania tytułów i opisów.

Często start kampanii jest uniemożliwiony przez wskazywanie na lecznicze działanie reklamowanych produktów – aby treść była zgodna z zasadami Google nie może w żaden sposób sugerować wpływu na stan zdrowia oraz zawierać nazw leków i suplementów.

 

 

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub