Konfiguracja wymiany punktów w programie lojalnościowym


Informacje oraz dyskusje na temat sklepów internetowych. Kopalnia wiedzy o usługach: eSklep oraz eSklep Premium

Jak uruchomić program lojalnościowy?

Aby uruchomić program lojalnościowy w sklepie eSklep:

  1. Zaloguj się do Panelu sklepu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu KONFIGURACJA –> MARKETING –> PROGRAM LOJALNOŚCIOWY.
  3. Zaznacz opcję (checkbox) Włącz program lojalnościowy i zapisz zmiany.
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program lojalnościowy - Ustawienia podstawowe - Zaznacz opcję Włącz program lojalnościowy

Przyznawanie punktów

Na etapie konfiguracji przyznawania punktów definiujesz ile punktów otrzyma klient sklepu za spełnienie wskazanych warunków, np. za każde wydane X zł, klient może otrzymać Y punktów. W podstawowej konfiguracji programu lojalnościowego punkty przyznawane mogą być za:

  • dokonane zakupy,
    Realizowane jest wg. schematu X wydanych złotych = Y punktów. Ustawiając wymianę punktów za wykonane zakupy, np. 5 pkt. za każde wydane 10 zł, klient dokonujący zakupu produktów za łączną kwotę 50 zł, otrzyma 25 punktów w programie lojalnościowym.
  • zapisanie się do newslettera,
    Zarejestrowany klient sklepu nie musi być subskrybentem newslettera, analogicznie tak jak subskrybent newslettera, nie musi być klientem sklepu. W przypadku kiedy klient sklepu zapisze się do newslettera podając ten sam adres e-mail jaki podał podczas rejestracji konta, otrzyma dodatkowe punkty programu lojalnościowego.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o działaniu newslettera.
  • dodanie opinii o produkcie,
    Każdy klient ma możliwość dodania opinii o produkcie, który zakupił. Aby zabezpieczyć się przed niechcianymi komentarzami możesz moderować dodawane opinie. W ten sposób punkty zostaną przydzielone tylko za opinie, które zostały zaakceptowane przez administratora sklepu. Opinie mogą wpłynąć pozytywnie na wizerunek i pozycjonowanie sklepu.
    Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o opiniach i recenzjach produktów.

Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program lojalnościowy - Skonfiguruj opcje przyznawania punktów

Wskazana konfiguracja przyznawania punktów jest przykładowa. Aby program spełniał swoje zadanie oraz był korzystny zarówno dla klienta sklepu jak i sprzedającego, sugerujemy skonfigurowanie zasad przyznawania punktów zgodnie z własnymi oczekiwaniami i możliwościami.

Podczas konfiguracji programu możesz nie tylko określić za co klienci sklepu będą otrzymywali punkty, ale także moment ich przyznania do konta użytkownika. Dotyczy to konfiguracji przydzielanych punktów dokonane zakupy w sklepie.
Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program lojalnościowy - Przydziel punkty za - Określ za co klienci sklepu będą otrzymywali punkty

  • Punkty przydzielone w momencie składania zamówienia – wybrane tej opcji spowoduje przydzielenie punktów na etapie składania zamówienia. Punkty zostaną dodane do konta, niezależnie od tego czy klient sklepu dokona płatności i sfinalizuje zamówienie, czy też nie.
  • Punkty przydzielone w momencie zmiany statusu na – wybranie tej opcji spowoduje przydzielenie punktów z chwilą, gdy realizacja zamówienia osiągnie właściwy status, np. gotowe do wysłania lub wysłane. Punkty zostaną dodane do konta po spełnieniu określonych warunków.
Sugerujemy konfigurację programu lojalnościowego w taki sposób, aby punkty przydzielane były w momencie zmiany statusu zamówienia. W ten sposób będziesz miał większą kontrolę nad przydzielanymi punktami. Warunkiem ich otrzymania może być uregulowana płatność lub przesłanie towaru do klienta. W przypadku przydzielenia punktów w momencie składania zamówienia, klient otrzyma punkty, które będzie mógł, np. wymienić na produkty, pomimo, że nie sfinalizuje wcześniej złożonego zamówienia.
Dostępne opcje i warianty konfiguracji, pozwalają na dowolne ustawienia programu lojalnościowego. W zależności od jego przeznaczenia, dostępnych produktów wymiennych za punkty, itp., wybierz konfigurację dopasowaną do swoich potrzeb.

Wymiana punktów

W sekcji Wymiana punktów możesz zdefiniować w jaki sposób klienci sklepu będą mogli wydać zgromadzone punkty. Sklep oferuje 3 warianty:

  • wymiana nieaktywna – wybierz, jeśli wymiana punktów na produkty ma być wyłączona. Wybranie tej opcji spowoduje, że klienci sklepu nie będą mogli wymieniać zgromadzonych punktów. Punkty nie przepadają, jeśli zdecydujesz się w późniejszym czasie na włączenie tej funkcji, będziesz mógł powrócić do ustawień i dokonać zmiany wariantu wymiany punktów.
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program lojalnościowy - Wymiana punktów - Wybierz Tryb programu
  • wymiana punktów na produkty – wybór tej opcji, umożliwi klientom sklepu wymianę zgromadzonych punktów na produkty. W programie lojalnościowym możesz wskazać do wymiany wszystkie produkty lub wybrane, a także ograniczyć wybór do produktów danego producenta lub dostępnych tylko w danej kategorii.
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program lojalnościowy - Wymiana punktów - Tryb programu - Wskaż do wymiany wszystkie lub wybrane produkty
  • stały rabat po uzyskaniu określonej liczby punktów – rabat zostanie uruchomiony, kiedy na koncie klienta zostanie zebrana określona liczba punktów. W przeciwieństwie do rabatów ustalanych indywidualnie dla klientów sklepu, rabat za punkty zostanie dodany trwale i może ulec późniejszej automatycznej zmianie bez ingerencji administratora (wraz z przybywaniem kolejnej ilości punktów).
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program lojalnościowy - Wymiana punktów - Tryb programu - Wpisz dane
Konfigurując program lojalnościowy możesz ustawić tylko jeden wariant wymiany punktów. W dowolnym momencie możesz go zmienić na inny (zapisując zmiany, które nie będą kolidowały z zebranymi do tej pory punktami).

Program lojalnościowy bez punktów i wymiany

  • Program bez zdobywania punktów – jeśli aktywujesz program lojalnościowy, ale nie dasz klientom możliwości zdobywania punktów za spełnienie określonych warunków, np. dokonania zakupu lub pisania opinii o produktach, zawsze możesz nadawać klientom punkty ręcznie. Takie rozwiązanie może być stosowane, np. gdy przydzielanie punktów będzie realizowane przez administratora wg. schematu innego, niż proponowany w programie lojalnościowym.
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program lojalnościowy - Wyłącz program zdobywania punktów

  • Program bez możliwości wymiany produktów – jeśli aktywujesz program lojalnościowy, ale nie dasz klientom możliwości wymiany punktów, będą one gromadzone na ich koncie do czasu wyłączenia programu lojalnościowego lub zmiany w konfiguracji. Takie rozwiązanie może być stosowne, np. gdy program jest w fazie testowania, reklamowania lub kiedy nie masz pomysłu na jego realizację, ale nie chcesz pozbawiać klientów możliwości zdobywania punktów, które będą mogli następnie wydać w przyszłości.
    Sklep internetowy - Konfiguracja - Marketing - Program lojalnościowy - Tryb programu - Wybierz opcje Wymiana nieaktywna

WAŻNE! Pamiętaj, że program lojalnościowy konfiguruje się “dwu-etapowo”. Oznacza to, że osobno ustalasz ile punktów klient otrzyma za wybrane zadanie lub wartość zakupu oraz następnie ustalasz, ile będą warte punkty, które klient będzie chciał zamienić na produkt lub rabat. Modyfikując jeden z w/w parametrów możesz zwiększać lub zmniejszać wartość punktów.

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Website Builder
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub