Jak wysłać newsletter do klientów i subskrybentów?

728x90

W panelu sklepu możesz zarządzać klientami oraz subskrybentami i analogicznie grupami klientów i grupami subskrybentów. Pojedynczy klienci i subskrybenci to zbiór danych o użytkownikach. Grupy umożliwiają połączenie pojedynczych jednostek w zbiór. Dzięki temu możesz tworzyć grupy klientów i subskrybentów stanowiące swego rodzaju narzędzie do sortowania. W ten sposób możesz personalizować, np. wysyłkę newslettera i informacji ze sklepu.

WAŻNE! Klient sklepu może nie wyrazić zgody na treści marketingowe. Subskrybent nie musi być klientem Twojego sklepu. Klient może zostać subskrybentem wyrażając zgodę na newsletter w czasie rejestracji konta lub korzystając z modułu Newsletter (podać adres e-mail). Pamiętaj, aby ostrożnie wysyłać wiadomości e-mail do użytkowników, którzy nie wyrazili zgody na marketing.

Za pośrednictwem Panelu sklepu możesz tworzyć grupy subskrybentów, do których następnie możesz przypisywać klientów. Grupy subskrybentów pozwalają podzielić użytkowników na grupy docelowe. Pamiętaj, że klient (jego adres e-mail) musi uprzednio zostać dodany do listy subskrybentów, aby móc go np. przypisać do grupy subskrybentów.

  1. Zaloguj się do Twojego Panelu eSklep.
  2. Przejdź do opcji menu Marketing > Newsletter.
  3. Kliknij przycisk Dodaj newsletter, który znajduje się w prawym górnym rogu ekranu.
  4. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz tworzenia nowego newslettera.
    • Tytuł e-maila – wpisz tytuł wiadomości e-mail, która zostanie wysłana do klientów.
    • Nadawca (nazwa) – określ jaką nazwę nadawcy zobaczą odbiorcy wiadomości e-mail.
    • Nadawca (email) – określ jaki adres e-mail zobaczą odbiorcy wiadomości e-mail.
    • Wyślij do – w tym miejscu możesz wybrać grupę klientów lub subskrybentów, do których chcesz wysłać wiadomość e-mail.
    • Szablon – wybierz szablon wiadomości e-mail.
    • Typ – określ jakie wersje wiadomości e-mail mają zostać wysłane (TXT, HTML, TXT + HTML).
    • Załączniki – do wiadomości e-mail możesz dodać załączniki.
    • Treść TXT – wpisz treść wiadomości e-mail w postaci TXT.
    • Treść HTML – wpisz treść wiadomości e-mail w postaci HTML.
      Sklep internetowy - Marketing - Newsletter - Dodaj newsletter - Wypełnij formularz nowego newslettera
  5. Skorzystaj z pola Wyślij do aby zdecydować, kto jest odbiorcą wiadomości. Wybieraj spośród grup klientów oraz grup subskrybentów lub połącz wysyłkę do obu grup jednocześnie.
  6. Celem personalizacji szablonów wiadomości e-mail, w polu Szablon wybierz gotowy szablon wiadomości (jej wygląd). Szablony możesz edytować w panelu sklepu w sekcji Zawartość > Wiadomości e-mail.
  7. Kliknij przycisk Wyślij, aby wysłać przygotowaną wiadomość e-mail do klientów i/lub subskrybentów.

Sklep internetowy - Marketing - Newsletter - Znaczniki, które możesz użyć w przygotowanej wiadomości e-mail do klientów

Więcej rozwiązań

Załóż własny sklep internetowy

Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub