Ustawienia dostępności produktu w Google Merchant Center

23 października 2023 r. usługa eSklep została zastąpiona przez sklepy Shoper od home.pl.
Załóż sklep i:

  • Wygodnie sprzedawaj w wielu kanałach, m.in. Allegro i OLX,
  • Łatwo zmieniaj jego wygląd, dzięki gotowym szablonom,
  • Zarządzaj sprzedażą z dowolnego urządzenia,
  • Docieraj z ofertą do klientów przez blog i newsletter.

Chcesz sprawdzić, jak to działa? Przetestuj sklep Shoper od home.pl przez 14 dni za darmo.

CHCĘ PRZETESTOWAĆ SKLEP ZA DARMO

Szukasz innej platformy do sprzedaży w sieci? Poznaj więcej możliwości na otwarcie sklepu internetowego.

W przypadku każdej integracji z porównywarkami cenowymi, zewnętrzne systemy identyfikują i przetwarzają dane pobrane ze sklepu na potrzeby własnego systemu prezentacji produktów.

Google Merchant Center jest porównywarką cenową, która do prawidłowego działania wymaga spełnienia kilku warunków, aby  prezentacja produktów ze sklepu internetowego była wykonywana poprawnie.

Jeśli od samego początku istnienia swojego sklepu internetowego przykładasz dużą wagę do konfiguracji produktów w sklepie, a porównywarki cenowe wyświetlają Twoje produkty poprawnie, prawdopodobnie poniższa konfiguracja będzie zbędna.

Informacje dot. specyfikacji pliku danych produktów dla Google Merchant Center znajdziesz pod tym adresem.

Ustawienia dostępności produktu

Dla prawidłowej prezentacji dostępności produktu w Google Merchant Center wymagane jest uzupełnienie danych na karcie produktu w Shoper.

WAŻNE! Pamiętaj, że opis stanu magazynowego/dostępności produktu, jest opisem nadawanym przez Google i nie masz wpływu na jego konfigurację. Poniższa instrukcja dot. jedynie prawidłowej prezentacji produktu w zakresie „dostępny” lub „niedostępny”. Niezależnie od tej konfiguracji, produkty są zawsze wyświetlane w wyszukiwarce.
  1. Zaloguj się do Twojego Panelu sklepu Shoper.
  2. Przejdź do opcji menu PRODUKTY.
  3. Kliknij ikonę koła zębatego przy wybranym produkcie, z rozwijanego menu wybierz EDYTUJ.
  4. Na karcie produktu w sekcji Dane podstawowe, odszukaj pole Wysyłka.

Poprawna konfiguracja danych o produkcie dla Google Merchant Center, zakłada, że pole Wysyłka nie może być polem pustym. Oznacza to, że musisz dla każdego produktu, którego dostępność w Google ma być wyświetlana prawidłowo, zadeklarować jeden z dostępnych lub własny termin wysyłki.

    • jeśli pole Wysyłka jest puste (brak terminu wysyłki), to wybrany produkt zostanie wyświetlony w Google, jednak będzie interpretowany jako niedostępny na magazynie,
    • jeśli pole Wysyłka jest uzupełnione (został wskazany dowolny termin wysyłki), to produkt zostanie wyświetlony w Google i będzie interpretowany jako dostępny na magazynie.
Pamiętaj, że sam stan magazynowy w postaci opisu, Google ustali samodzielnie i nada mu wartość. Google nie opisuje działania algorytmu sprawdzającego te parametry.
Jeśli Twoje produkty nie są widoczne w porównywarkach cenowych lub w pliku XML, np. dla Google Merchant Center, upewnij się, że dla każdego produktu w sklepie jest przypisany Producent.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie