W przypadku każdej integracji z porównywarkami cenowymi, zewnętrzne systemy identyfikują i przetwarzają dane pobrane ze sklepu na potrzeby własnego systemu prezentacji produktów.
Google Merchant Center jest porównywarką cenową, która do prawidłowego działania wymaga spełnienia kilku warunków, aby prezentacja produktów ze sklepu internetowego była wykonywana poprawnie.
Jeśli od samego początku istnienia swojego sklepu internetowego przykładasz dużą wagę do konfiguracji produktów w sklepie, a porównywarki cenowe wyświetlają Twoje produkty poprawnie, prawdopodobnie poniższa konfiguracja będzie zbędna.
Informacje dot. specyfikacji pliku danych produktów dla Google Merchant Center znajdziesz pod tym adresem.
Ustawienia dostępności produktu
Dla prawidłowej prezentacji dostępności produktu w Google Merchant Center wymagane jest uzupełnienie danych na karcie produktu w eSklep.
- Zaloguj się do Twojego Panelu eSklep.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak się zalogować.
- Przejdź do opcji menu PRODUKTY.
- Kliknij ikonę koła zębatego przy wybranym produkcie, z rozwijanego menu wybierz EDYTUJ.
- Na karcie produktu w sekcji Dane podstawowe, odszukaj pole Wysyłka.
Poprawna konfiguracja danych o produkcie dla Google Merchant Center, zakłada, że pole Wysyłka nie może być polem pustym. Oznacza to, że musisz dla każdego produktu, którego dostępność w Google ma być wyświetlana prawidłowo, zadeklarować jeden z dostępnych lub własny termin wysyłki.
-
- jeśli pole Wysyłka jest puste (brak terminu wysyłki), to wybrany produkt zostanie wyświetlony w Google, jednak będzie interpretowany jako niedostępny na magazynie,
- jeśli pole Wysyła jest uzupełnione (został wskazany dowolny termin wysyłki), to produkt zostanie wyświetlony w Google i będzie interpretowany jako dostępny na magazynie.
Załóż własny sklep internetowy
Nieważne co i jak chcesz sprzedawać. eSklep od home.pl to idealne narzędzie do prowadzenia sprzedaży w Internecie.