- Wprowadzenie
- Jak włączyć obsługę zewnętrznego konta e-mail w Poczcie home.pl?
- Jak wybrać w ustawieniach konta zewnętrznego, które katalogi mają zostać zsynchronizowane?
- Jak usunąć obsługę konta zewnętrznego z Poczty home.pl?
- Jak ustawić konta zewnętrzne przy kontach e-mail innych dostawców (np. Gmail, O2, Onet)?
W home.pl możesz skonfigurować wiele skrzynek e-mail na jednym koncie poprzez Poczta home.pl. Dzięki tej możliwości możesz np. pobrać wiadomości e-mail z zewnętrznego serwera pocztowego na skrzynkę e-mail w home.pl. W ten sposób w ramach jednego systemu pocztowego, możesz pobierać i przeglądać pocztę e-mail z wielu skrzynek e-mail.
Funkcja konta zewnętrznego jest najczęściej stosowana w celu:
- odbierania wiadomości e-mail z kilku skrzynek e-mail na jednym koncie w home.pl.
- przeniesienia wiadomości e-mail z zewnętrznego serwera na skrzynkę e-mail w home.pl,
Jak włączyć obsługę zewnętrznego konta e-mail w Poczcie home.pl?
- Zaloguj się do skrzynki e-mail, na której chcesz utworzyć konto zewnętrzne.
- Sprawdź, jak zalogować się do skrzynki e-mail.
- Po zalogowaniu do wybranej skrzynki e-mail, kliknij przycisk „Dodaj konto e-mail”, który znajduje siÄ™ po lewej stronie ekranu.
WAÅ»NE! Konto zewnÄ™trzne możesz dodać również po przejÅ›ciu do opcji menu „Ustawienia”. Po wyÅ›wietleniu ustawieÅ„, po lewej stronie ekranu należy wybrać opcjÄ™ „Konta e-mail i spoÅ‚ecznoÅ›ciowe”.
-
Na ekranie zostanie wyÅ›wietlone okno, które sÅ‚uży do automatycznej konfiguracji nowego konta zewnÄ™trznego. Wpisz adres e-mail oraz hasÅ‚o dostÄ™pu do wybranego konta. JeÅ›li automatyczna konfiguracja konta zewnÄ™trznego siÄ™ nie udaje, kliknij przycisk „RÄ™cznie”, aby samodzielnie podać dane do poÅ‚Ä…czenia siÄ™ z kontem zewnÄ™trznym.Kliknij tutaj, jeÅ›li podczas dodawania konta zewnÄ™trznego znajdujÄ…cego siÄ™ w serwisie gmail.com, otrzymujesz komunikat bÅ‚Ä™du o treÅ›ci: Weryfikacja serwera imap.googlemail.com nie powiodÅ‚a siÄ™ z powodu nieprawidÅ‚owych poÅ›wiadczeÅ„.
- Na ekranie zostanie wyÅ›wietlony formularz dodawania konta zewnÄ™trznego. W sekcji „Ustawienia konta” wypeÅ‚nij nastÄ™pujÄ…ce pola:
-
Nazwa konta – wpisz dowolnÄ… nazwÄ™ dla tworzonego konta zewnÄ™trznego. Nazwa konta bÄ™dzie wyÅ›wietlana tylko w Poczcie home.pl i bÄ™dzie sÅ‚użyÅ‚a do jego identyfikacji wÅ›ród innych dodanych kont zewnÄ™trznych.
- Twoje imiÄ™ i nazwisko – wpiszÄ… imiÄ™ i nazwisko osoby korzystajÄ…cej z danego konta e-mail.
- Adres e-mail – wpisz peÅ‚ny adres e-mail do konta zewnÄ™trznego, którego obsÅ‚ugÄ™ chcesz skonfigurować, np. kowalski@post.pl, kowalski@gmail.com.
-
- W sekcji „Ustawienia serwera” zdefiniuj ustawienia serwera poczty przychodzÄ…cej (IMAP). WypeÅ‚nij nastÄ™pujÄ…ce pola:
- Typ serwera – wybierz protokół pocztowy (sugerujemy IMAP).
- Użyj Å‚Ä…cza SSL – zaznacz tÄ™ opcjÄ™, jeÅ›li chcesz skorzystać z bezpiecznego poÅ‚Ä…czenia SSL.
- Nazwa serwera – wpisz adres serwera poczty przychodzÄ…cej, np.:
-
kowalski.home.pl – zamiast nazwy „kowalski” podaj identyfikator (nazwÄ™) serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
-
mojadomena.pl – jeÅ›li posiadasz domenÄ™ „mojadomena.pl” przypisanÄ… do serwera w home.pl,
-
post.pl – jeÅ›li posiadasz usÅ‚ugÄ™ Prywatny e-mail w domenie „post.pl”.
-
- Port serwera – wpisz numer portu „143”, jeÅ›li pole nie zostaÅ‚o automatycznie wypeÅ‚nione. JeÅ›li chcesz skorzystać z bezpiecznego poÅ‚Ä…czenia SSL, wpisz numer portu „993”.
- Nazwa użytkownika – podaj peÅ‚en adres dla skrzynki e-mail, np. „kowalski@post.pl”.
- HasÅ‚o – wpisz hasÅ‚o dostÄ™pu do wybranej skrzynki e-mail.
- W sekcji „Ustawienia serwera poczty wychodzÄ…cej (SMTP)” zdefiniuj ustawienia serwera poczty wychodzÄ…cej. WypeÅ‚nij nastÄ™pujÄ…ce pola:
- Użyj Å‚Ä…cza SSL – zaznacz tÄ™ opcjÄ™, jeÅ›li chcesz skorzystać z bezpiecznego poÅ‚Ä…czenia SSL.
- Nazwa serwera – wpisz adres serwera poczty przychodzÄ…cej, np.:
-
- kowalski.home.pl – zamiast nazwy „kowalski” podaj identyfikator (nazwÄ™) serwera w home.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
-
mojadomena.pl – jeÅ›li posiadasz domenÄ™ „mojadomena.pl” przypisanÄ… do serwera w home.pl,
-
post.pl – jeÅ›li posiadasz usÅ‚ugÄ™ Prywatny e-mail w domenie „post.pl”.
-
- Port serwera – wpisz numer portu „587”, jeÅ›li pole nie zostaÅ‚o automatycznie wypeÅ‚nione. JeÅ›li chcesz skorzystać z bezpiecznego poÅ‚Ä…czenia SSL, wpisz numer portu „465”.
- Nazwa użytkownika – podaj peÅ‚en adres dla skrzynki e-mail, np. „kowalski@post.pl”.
- HasÅ‚o – wpisz hasÅ‚o dostÄ™pu do wybranej skrzynki e-mail.
- Kliknij przycisk „Zapisz”, który znajduje siÄ™ w prawym dolnym rogu ekranu, aby dodać nowe konto zewnÄ™trzne.
- Jeśli podałeś poprawne dane do konta zewnętrznego, na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie, że operacja przebiegła pomyślnie.
Jak wybrać w ustawieniach konta zewnętrznego, które katalogi mają zostać zsynchronizowane?
Utworzenie skrzynki zewnętrznej w Poczcie home.pl umożliwia wyświetlenie/przeniesienie wszystkich katalogów znajdujących się w zewnętrznej skrzynce pocztowej (np. skrzynka odbiorcza, elementy wysłane itp.) do skrzynki pocztowej w home.pl. W ustawieniach skrzynki zewnętrznej możesz określić, które katalogi będą synchronizowane.
- Zaloguj się do skrzynki e-mail, na której chcesz zmienić ustawienia synchronizacji folderów.
- Sprawdź, jak zalogować się do skrzynki e-mail.
- Przejdź do ustawień, klikając ikonę trzech poziomych pasków w prawym górnym rogu ekranu.
- Z lewej strony ekranu wybierz opcjÄ™ Poczta.
- Odszukaj na końcu listy dostępnych ustawień parametr Subskrypcja folderu IMAP i kliknij Zmień subskrypcję.
- W nowym oknie zaznacz lub odznacz checkboxy przy wybranych folderach.
- Zatwierdź wprowadzone zmiany klikając Zapisz, cofnij klikając Anuluj.
Jak usunąć obsługę konta zewnętrznego z Poczty home.pl?
W każdej chwili możesz usunąć obsługę konta zewnętrznego w Poczcie home.pl. Pamiętaj, że usunięcie obsługi konta zewnętrznego nie jest równoznaczne z usunięciem wybranej skrzynki e-mail. Usunięcie konta zewnętrznego spowoduje, że nie będziesz mógł wysyłać ani odbierać wiadomości e-mail w koncie zewnętrznym za pośrednictwem Poczty home.pl.
- Zaloguj się do skrzynki e-mail, na której chcesz utworzyć konto zewnętrzne.
- Sprawdź, jak zalogować się do skrzynki e-mail.
- Przejdź do ustawień, klikając ikonę trzech poziomych pasków w prawym górnym rogu ekranu.
- Z lewej strony ekranu wybierz opcjÄ™ „Konta”.
- Na ekranie zostanie wyÅ›wietlona lista zewnÄ™trznych kont e-mail. Kliknij przycisk „UsuÅ„”, który znajduje siÄ™ przy wybranym koncie zewnÄ™trznym, aby je usunąć.
- Kliknij przycisk „UsuÅ„ konto”, aby potwierdzić chęć usuniÄ™cia wybranego konta zewnÄ™trznego.
Jak ustawić konta zewnętrzne przy kontach e-mail innych dostawców (np. Gmail, O2, Onet)?
- Poczta WP.pl
- Poczta Gmail.com
- Poczta Onet.pl
- Poczta O2.pl
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.