Poczta home.pl pozwala na zmianę ustawień dla skrzynki e-mail (np. przekierowanie, powiadamianie, podpis) lub innych parametrów wyświetlania, lub wyglądu. Konfiguracja jest prosta oraz intuicyjna, za pomocą kilku kliknięć myszki możesz zmienić ustawienia dla wybranej skrzynki e-mail. Największą zaletą jest możliwość zmian ustawień dla skrzynki e-mail z poziomu dowolnego komputera podłączonego do sieci Internet.
SPIS TREŚCI
- Jak przejść do ustawień Poczty home.pl?
- Jakie ustawienia mogę zmienić po wybraniu sekcji „Ustawienia”?
- Jakie zmiany mogę wprowadzić w wyglądzie Poczty home.pl?
- Funkcje dodatkowe Poczty home.pl
Jak przejść do ustawień Poczty home.pl?
- Po zalogowaniu do Poczty home.pl przejdź do opcji konta w prawym górnym rogu ekranu i z rozwijanego menu wybierz Ustawienia.
-
Po wyświetleniu ekranu, po lewej stronie znajdziesz listę zakładek, które pozwalają przejść do konfiguracji odpowiednich ustawień.
Jakie ustawienia mogę zmienić po wybraniu sekcji „Ustawienia”?
- Konta — opcja pozwala na zarządzanie zewnętrznymi kontami pocztowymi, synchronizując informacje z naszą skrzynką pocztową. Możesz też dodać swoje konta z portali społecznościowych, aby być na bieżąco z ostatnią aktywnością Twoich znajomych. Natomiast konfiguracja zewnętrznego konta e-mail, pozwoli na wyświetlanie i wysyłanie poczty z kilku kont pocztowych za pośrednictwem Poczty home.pl. Funkcja zewnętrznych kont e-mail jest również przydatna przy przenoszeniu poczty pomiędzy skrzynkami e-mail, które znajdują się na różnych serwerach.
- Zabezpieczenia — w tym miejscu możesz zdefiniować czas bezczynności, po którym nastąpi automatyczne wylogowanie z poczty, np. po odejściu od komputera. Będziesz mógł również zmienić ustawienia wstępnego wczytywania połączonych obrazów zewnętrznych. Natomiast w podopcji Aktywne klienty będziesz mógł sprawdzić listę klientów pocztowych, do których obecnie jesteś zalogowany na Twoich urządzeniach (np. komputer, laptop, smartfon).
- Poczta — w tym miejscu odnajdziesz ogólnie ustawienia dla wiadomości e-mail, które dotyczą tworzenia oraz ogólnie zarządzania pocztą, m.in. poprzez funkcje kasowania wiadomości e-mail bez przenoszenia do kosza, gromadzenia kontaktów podczas odbierania i wysyłania poczty, ustawienia wizytówek, zawijania tekstu i formatu jego wyświetlania. Zakładka „Poczta” w ustawieniach odpowiedzialna jest także za definiowanie domyślnego podpisu oraz adresu nadawcy — jest to istotna konfiguracja, w przypadku posiadania skrzynki e-mail zdefiniowanej w wielu domenach lub z dodatkowymi aliasami.
- Kalendarz — pozwala na definiowane ustawień dotyczących formatu wyświetlania kalendarza na skali czasu, a także konfigurację powiadomień dot. zdarzeń z kalendarza.
- Książka adresowa — w tym miejscu możesz zdefiniować format, w jakim wyświetlane będą kolejne pozycje książki adresowej. Znajdziesz tu także ustawienia dot. Moich danych kontaktowych, dzięki czemu będziesz mógł poprawnie wysyłać wiadomości e-mail z Poczty home.pl, a także tworzyć wizytówki dołączane do wysyłanych wiadomości. Sprawdź, jak zarządzać listą kontaktów w Poczcie home.pl.
-
Portal — po wybraniu tej zakładki, będziesz mógł konfigurować podstawowe ustawienia dla zakładki „Portal”, która widoczna jest w górnej części ekranu po zalogowaniu do skrzynki e-mail. Portal odpowiedzialny jest za wyświetlanie widgetów (modułów), które mogą dostarczać najświeższych informacji m.in. o odebranej poczcie e-mail, zadaniach, zajętości konta, a także ostatniej aktywności na portalach społecznościowych.
- Publikacje i subskrypcje — dostępne tu opcje są rozwinięciem dla zakładki „Konta e-mail i społecznościowe”. Z poziomu tej zakładki, możesz odświeżać informacje na temat wybranych subskrypcji, aktualizować zsynchronizowane dane, a także całkowicie wyłączyć je, bez kasowania samej konfiguracji.
- Rejestr błędów — jest to zakładka skierowana dla administratorów, a także wsparcia technicznego home.pl. W zakładce „Rejestr błędów” znajdziesz informacje o wszystkich zdarzeniach, których wykonanie czy ukończenie nie było możliwe. Pojawienie się komunikatu o błędzie w tej sekcji, nie jest jednoznaczne z niedogodnościami w działaniu poczty e-mail.
-
Opcje konta — w tym miejscu możesz ustawić przekierowanie poczty e-mail, powiadomienie oraz funkcję autoresponder (asystent nieobecności).
-
Zmiana hasła — po kliknięciu tej opcji zostanie wyświetlony formularz zmiany hasła dla danej skrzynki e-mail. Do zmiany hasła wymagana jest znajomość obecnego hasła dostępu. Sprawdź, jak zmienić hasło do skrzynki e-mail za pomocą Poczty home.pl.
-
Opcje antyspam — w tym miejscu możesz zarządzać ustawieniami antyspamowymi dla skrzynki e-mail, do której jesteś zalogowany. Możesz edytować ustawienia białej oraz czarnej listy nadawców. Dodatkowo możesz również włączyć lub wyłączyć wybrane filtry antyspamowe. Sprawdź, jak zarządzać ustawieniami antyspamowymi z poziomu Poczty home.pl.
-
Reguły wiadomości — w tym miejscu możesz zarządzać regułami wiadomości, które mogą funkcjonować przy danej skrzynce e-mail. Możesz dzięki nim określić zasady odbierania i przenoszenia korespondencji do odpowiednich katalogów w skrzynce odbiorczej. Reguły wiadomości e-mail są wskazane przy zarządzaniu dużą ilością korespondencji. Sprawdź, jak tworzyć reguły wiadomości przez Poczta Webmail home.pl.
-
Drive — zakładka dostępna jest tylko dla użytkowników, którzy korzystają z licencji Cloud Email Xchange. W tej sekcji możesz zmienić podstawowe ustawienia dotyczące wyświetlania katalogów w funkcji Drive.
Jakie zmiany mogę wprowadzić w wyglądzie Poczty home.pl?
-
Zmiana wariantu kolorystycznego — Poczta home.pl oferuje kilka wariantów kolorystycznych, np. standardowy czarny, bursztynowy, ametystowy, rubelitowy, szafirowy, onyksowy i szmaragdowy. Po wskazaniu właściwego wariantu kolorystycznego wyloguj się, a następnie ponownie zaloguj do Poczty home.pl.Dowiedz się więcej o wyglądzie Poczty home.pl i zmianie wariantu kolorystycznego.
- Zmiana układu wyświetlania strony — po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do wybranej zakładki (np. „Poczta”), a następnie w górnym prawym rogu ekranu odszukaj przycisk „Widok”. W zależności od wybranej zakładki (np. „Poczta”, „Kalendarz”, „Zadania”), będą dostępne do wyboru różne układy stron, które w unikalny sposób prezentują zebrane treści.
Funkcje dodatkowe Poczty home.pl
-
Statystyki — Poczta home.pl oferuje możliwość podglądu statystyk, które prezentują m.in. najpopularniejszych nadawców, ilość wiadomości na godzinę itd. Dane statystyk wyświetlane są w postaci liczbowej oraz graficznej. Aby wyświetlić statystyki, po zalogowaniu do Poczty home.pl, przejdź do wybranej „Zakładki” (np. „Poczta”), a następnie w prawym górnym rogu ekranu kliknij przycisk „Widok” i wybierz opcję „Statystyki„.
-
Praca w trybie pełnoekranowym — funkcjonalność ta pozwala wyświetlić Poczta home.pl w trybie pełnoekranowym. Aby wyświetlić Poczta home.pl w trybie pełnoekranowym, kliknij klawisz F11 na klawiaturze.
WAŻNE! Autoresponder (automatyczna odpowiedź) odpowie tylko w przypadku gdy wiadomość e-mail dotrze do konta i konto to, do którego dociera wiadomość, znajduje się w polu DO:, DW: lub UDW: przesyłanej wiadomości e-mail. Czyli wiadomość wysłana bezpośrednio do adresata jednego z ww. pól, na którego koncie włączony jest asystent nieobecności.
Przykład: jeżeli wiadomość jest kierowana do konta A na którym jest przekierowanie na konto B, a autoresponder uruchomiony jest tylko na koncie B, to nie odpowie on na wiadomość oryginalnie wysyłaną do konta A. Przekierowanie jest jedynie funkcją zmiany adresata, o której nadawca (oraz serwer nadawcy) nie są informowani.
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.