Jak przenieść skrzynkę e-mail z innego serwera do home.pl?


 

Artykuł opisuje schemat przeniesienia zawartość skrzynki odbiorczej ze starego, zarejestrowanego u innego operatora serwera na nowy serwer w home.pl, zmianę hostingu lub połączenia kilku skrzynek w jedną.

Warunki i wymagania podczas przenoszenia skrzynek e-mail między serwerami

Przenoszenie konta pocztowego, możesz zrealizować na dwa sposoby:

  • korzystając z serwisu Poczta home.pl , która umożliwia logowanie do nowej skrzynki pocztowej oraz konfigurację konta zewnętrznego, które wyświetla zawartość innej skrzynki.
    Ta metoda zalecana jest gdy chcemy przenieść mniejszą ilość wiadomości.
  • korzystając z zewnętrznego programu do obsługi poczty, np. Outlook, Thunderbird, które umożliwiają konfigurację kilku skrzynek e-mail. Przenoszenie poczty odbywa się zwykle poprzez jednorazowa zaznaczenie wszystkich wiadomości lub całych folderów.
    Ta metoda zalecana jest gdy chcemy przenieść całą zawartość skrzynki e-mail.

Nowa skrzynka e-mail na serwerze w home.pl bez przypisanej do niego domeny posiada adres e-mail w postaci: “wybrana_nazwa@kowalski.home.pl” (kowalski to nazwa serwera w home.pl). Aby nowa skrzynka e-mail zyskała adres e-mail w domenie (np. “wybrana_nazwa@twojadomena.pl”) wymagane jest przypisanie domeny do serwera w home.pl.

Docelowa domena internetowa jest zarejestrowana i opłacana w home.pl

Aby przypisać domenę (zarejestrowaną i opłacaną w home.pl) do serwera w home.pl skorzystaj z instrukcji:

Docelowa domena internetowa jest zarejestrowana u innego operatora niż home.pl

Wydelegowanie (przeniesienie) domeny na serwery DNS home.pl możesz wykonać na dwa sposoby:

  • Delegacja domeny na serwery DNS home.pl od innego operatora

    Przykład: Załóżmy, że posiadasz serwer w home.pl i utworzyłeś na nim skrzynkę e-mail. Dodatkowo wykupiłeś domenę “twojadomena.pl” u innego operatora niż home.pl. Chcesz, aby na serwerze funkcjonowały skrzynki e-mail w adresach np. “biuro@twojadomena.pl”. Aby było to możliwe możesz wydelegować “twojadomena.pl” na serwery DNS w home.pl. W tym przypadku domena będzie utrzymywana (opłacana) u innego operatora niż home.pl.

  • Transfer domeny do home.pl (Jak przenieść obsługę domeny do home.pl?)

    Przykład: Załóżmy, że posiadasz serwer w home.pl i utworzyłeś na nim skrzynkę e-mail. Dodatkowo wykupiłeś domenę “twojadomena.pl” u innego operatora niż home.pl. Możesz wykonać transfer domeny do home.pl, który pozwoli na przypisanie domeny do serwera w home.pl. W tym przypadku domena po transferze będzie utrzymywana (opłacana) w home.pl.


Po odpowiednim skierowaniu domeny na serwer w home.pl za pomocą Panelu Klienta home.pl oraz funkcji konta zewnętrznego, jesteśmy w stanie przenieść skrzynkę e-mail z poprzedniego (innego) serwera na serwer w home.pl. Po przeniesieniu domeny na serwery DNS home.pl, nowa skrzynka zyska adres e-mail w domenie, np. “biuro@twojadomena.pl”. Po poprawnym skonfigurowaniu konta zewnętrznego, wiadomości e-mail zostaną pobrane i przeniesione do skrzynki odbiorczej na home.pl.

WAŻNE! Pamiętaj, że domena po delegacji lub transferze musi zostać przypisana do serwera w home.pl, aby konta pocztowe mogły zyskać adres e-mail w domenie (np. “biuro@twojadomena.pl”)

Dodawanie skrzynki e-mail na serwerze w home.pl

  1. Zaloguj się w Panelu Klienta home.pl do serwera lub usługi z uprawnieniami administracyjnymi.
  2. Po zalogowaniu utwórz nowe skrzynki e-mail na serwerze w home.pl.
    • Kliknij tutaj, aby zobaczyć jak utworzyć nową skrzynkę e-mail na serwerze w home.pl.
    • Podczas tworzenia nowej skrzynki e-mail możesz dodać konto we wszystkich domenach lub w adresie określonej domeny. Kliknij tutaj, aby sprawdzić szczegółowe informacje na temat tej funkcji.
      Panel Klienta - Dodaj nową skrzynkę e-mail na serwerze home.pl - Wybierz opcję Wszystkie domeny

      WAŻNE! Utwórz skrzynkę e-mail o takiej samej nazwie. Po przypisaniu domeny do serwera w home.pl Twoja nowa skrzynka e-mail będzie miała taki sam adres e-mail jak na poprzednim serwerze!
      Przykład: Jeśli na poprzednim serwerze miałeś utworzoną skrzynkę e-mail o adresie “biuro@twojadomena.pl”, to na serwerze w home.pl utwórz nowe konto pocztowe o nazwie “biuro”.

Przenoszenie poczty za pomocą Poczty home.pl

  1. Po utworzeniu skrzynki e-mail na serwerze w home.pl, zaloguj się do niej:
  2. Po zalogowaniu do skrzynki e-mail utwórz konto zewnętrzne, klikając Dodaj konto e-mail.
    Poczta home.pl - Kliknij Dodaj konto e-mail

  3. Po utworzeniu konta zewnętrznego zawartość skrzynki odbiorczej z poprzedniego serwera zostanie wyświetlona w skrzynce e-mail w home.pl.
    Poczta home.pl - Wyświetl skrzynkę odbiorczą
  4. Przejdź do wybranego folderu zewnętrznej skrzynki, a następnie zaznacz jedną lub kilka wiadomości.
    Poczta home.pl - Skrzynka odbiorcza - Zaznacz jedną lub kilka wiadomości

    • Jeśli nie widzisz pola checkbox, kliknij opcję Widok –> Pola wyboru.Poczta home.pl - Skrzynka odbiorcza - Lista wiadomości - Widok - Zaznacz opcję Pola wyboru
  5. Kliknij ikonę Działania, a następnie wybierz Kopiuj albo Przenieś.
    Poczta home.pl - Skrzynka odbiorcza - Lista wiadomości - Działania - Wybierz opcję Kopiuj albo Przenieś
  6. Wskaż lokalizację docelową dla wybranych wiadomości e-mail.
    Poczta home.pl - Skrzynka odbiorcza - Lista wiadomości - Działania - Przenieś - Wskaż lokalizację docelową dla wybranych wiadomości e-mail
Jeśli przenosisz zawartość folderów, które liczą więcej jak kilkanaście wiadomości e-mail, sugerujemy korzystanie z zew. programu pocztowego, który umożliwia jednoczesne wyświetlenie i zaznaczenie wszystkich wiadomości e-mail z folderu, lub przenoszenie całego folderu na raz. Przykładowym program to Thunderbird – przenoszenie wiadomości za pomocą tego programu zostało opisane w dalszej części artykułu.

Utworzenie skrzynki zewnętrznej w Poczcie home.pl spowoduje wyświetlenie wszystkich katalogów znajdujących się w skrzynce pocztowej wraz z ich zawartością (np. skrzynka odbiorcza, elementy wysłane itp.). Nie powoduje to jednak automatycznego przeniesienia poczty ani zwiększenia zajętości konta. Funkcja konta zewnętrznego jest najczęściej stosowana w celu odbierania wiadomości e-mail z kilku skrzynek e-mail na jednym koncie. Wiadomości do przeniesienia wskazujesz samodzielnie zgodnie z powyższą instrukcją. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o konfiguracji Poczty home.pl.

Funkcja konta zewnętrznego jest kompatybilna ze wszystkimi serwerami w home.pl oraz powinna poprawnie funkcjonować podczas połączenia z serwerami zewnętrznymi. Pamiętaj jednak, że nie możemy zagwarantować poprawnej współpracy z serwerem zewnętrznym z uwagi na różnice wynikające z konfiguracji lub środowiska oprogramowania.

Przenoszenie skrzynki e-mail za pomocą programu pocztowego, np. Thunderbird

Po utworzeniu nowych skrzynek pocztowych na serwerze w home.pl i upewnieniu się, że poprzednie konta e-mail są nadal aktywne, przechodzimy do konfiguracji programu pocztowego.

Jeśli do tej pory korzystałeś z programu pocztowego do obsługi starej skrzynki e-mail, wystarczy, że w tym samym programie dodasz drugie konto, utworzone na serwerze w home.pl.

WAŻNE! Podczas konfiguracji nowego konta w programie pocztowym, skorzystaj z konfiguracji z użyciem protokołu IMAP. Umożliwi Ci to proste i szybkie przeniesienie zawartości programu (wiadomości e-mail) na serwer w home.pl.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o przenoszeniu zawartość kont e-mail w programie Thunderbird. Thunderbird jest darmowym i prostym w obsłudze klientem poczty. Postępując zgodnie z artykułem pomocy, wprowadź konfigurację starej skrzynki e-mail oraz nowej i postępuj zgodnie z zaleceniami.

Hosting stworzony dla WordPressa

Masz stronę WWW na WordPressie? My też uwielbiamy ten system dla stron internetowych. Dlatego stworzyliśmy hosting specjalnie dla jego użytkowników.


Zabezpiecz stronę WWW certyfikatem SSL

Chroń dane formularzy i transakcji z zieloną kłódką przy adresie.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub