Jak przenieść skrzynki e-mail pomiędzy serwerami w home.pl?

Wprowadzenie

W poniższym artykule znajdziesz informacje na temat przenoszenia danych pomiędzy skrzynkami e-mail, które znajdują się na serwerach w home.pl. Posiadając kolejny serwer w home.pl, możesz przenieść zawartość skrzynek e-mail z jednego serwera na drugi (czyli ze starego serwera na nowy).

Przenoszenie zawartości skrzynek e-mail pomiędzy serwerami, możesz wykonać na dwa sposoby, poprzez:

  • zewnętrzny program do obsługi poczty e-mail (np. Thunderbird, Outlook, Mail itp.),
  • za pośrednictwem Poczty home.pl (dostępna także na urządzenia mobilne).

WAŻNE! Jeśli nie potrafisz samodzielnie przenieść skrzynek e-mail między serwerami w home.pl, możesz skorzystać z oferty pomocy naszych administratorów. Przeniesienie kont pocztowych między serwerami może być wykonane przez administratorów home.pl w ramach oferty: Profesjonalne Usługi IT. Oznacza to, że przeniesienie skrzynek między serwerami zostanie zrealizowane przez administratorów home.pl, po zamówieniu odpowiedniej usługi na przeniesienie danych oraz po opłaceniu tego zamówienia.

Skrzynka musi być aktywna, aby przeniesienie danych między skrzynkami w home.pl było możliwe.

Domena w której działała 'stara’ poczta nadal podłączona jest do poprzedniego serwera

Domena (np. „twojadomena.pl”), w której do tej pory działała poczta e-mail (np. „biuro@twojadomena.pl”), musi być przypisana nadal do tego samego serwera. Pozwoli to na utrzymanie aktywności skrzynki e-mail, co jest warunkiem niezbędnym do przeniesienia poczty.
Nowa skrzynka e-mail na serwerze w home.pl, bez przypisanej do niego domeny, posiada adres e-mail w postaci, np.: „biuro@nazwa_serwera.home.pl” (nazwą serwera może być np. kowalski lub serwer123456).
Przykład: Jeśli do nowego serwera nie podłączyłeś żadnej domeny, dodając nowe konto e-mail w polu nazwa konta wpisz nazwę dla nowej skrzynki e-mail, a w polu „Domena” pozostaw domyślny wybór „we wszystkich domenach”. W ten sposób utworzysz konto pocztowe o adresie, np. „biuro@nazwa_serwera.home.pl”. Po przeniesieniu wiadomości e-mail, będziesz mógł przenieść domenę na „nowy” serwer, aby móc nadal korzystać ze starego adresu e-mail.

Przygotowanie nowego serwera do przeniesienia poczty e-mail

Przygotowanie nowego serwera do przeniesienia skrzynek e-mail, a także ich zawartości, wymaga utworzenia kont pocztowych o takich samych lub nowych nazwach, a także zapewnieniu im wystarczającej pojemności, aby pomieścić przenoszone wiadomości.

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do nowego serwera lub usługi z uprawieniami administracyjnymi.
  2. Po zalogowaniu, utwórz nowe skrzynki e-mail na wybranym serwerze w home.pl
    • Kliknij tutaj, aby zobaczyć jak utworzyć skrzynkę e-mail na serwerze w home.pl.
    WAŻNE! Pamiętaj, aby tworzyć skrzynki e-mail o takich samych nazwach! Po przypisaniu domeny do serwera w home.pl, nowe skrzynki e-mail będą miały taki sam adres e-mail jak na poprzednim serwerze!
    Przykład: Jeśli na poprzednim serwerze miałeś utworzoną skrzynkę e-mail o adresie „biuro@twojadomena.pl”, to na wybranym serwerze w home.pl utwórz nowe konto pocztowe o nazwie „biuro”.

Jak przenieść zawartość skrzynki przy użyciu programu pocztowego (np. Outlook, Mail)?

Przenoszenie zawartości skrzynki e-mail za pomocą programu do obsługi poczty (np. Outlooku, Thunderbird, Mail), pozwala na przenoszenie wybranych wiadomości, a także całych katalogów. Warunkiem poprawnego przeniesienia poczty, jest skonfigurowanie programu pocztowego z użyciem protokołu IMAP, który zapewnia obustronną synchronizację wszystkich folderów poczty e-mail.
  1. Uruchom program do obsługi poczty (np. Outlook, Thunderbird, Mail).
  2. W programie pocztowym dodaj skrzynkę e-mal, która działa na „starym” serwerze, a także drugą skrzynkę, działającą na 'nowym’ serwerze. Kliknj tutaj, aby przeczytać o konfiguracji programów do obsługi poczty.
  3. Podczas konfiguracji konta e-mail skorzystaj z funkcjonalności protokołu IMAP.
  4. Po dodaniu obu skrzynek e-mail, możesz przenieść ich zawartość pomiędzy nimi.
    W celu przeniesienia wiadomości e-mail lub całych folderów z wiadomościami, skorzystaj z opcji przenoszenia lub kopiowania. Szczegóły dotyczące operacji przenoszenia/kopiowania znajdziesz w instrukcji obsługi wybranego programu pocztowego. Zazwyczaj, wystarczającym rozwiązaniem jest kliknięciem lewym przyciskiem myszki na wybranym folderze lub wiadomości i przeciągnięcie zaznaczonych elementów do folderu docelowego przy nowej skrzynce e-mail.

Jak przenieść zawartość skrzynki e-mail przy użyciu Poczty home.pl?

Przenoszenie zawartości skrzynki e-mail za pomocą Poczty home.pl, pozwala na przenoszenie wskazanych wiadomości e-mail pomiędzy skrzynkami e-mail oraz ich folderami.
  1. Zaloguj się w Poczcie home.pl do skrzynki e-mail, na którą będziesz przenosił wiadomości.
  2. Skorzystaj z opcji dodawania konta e-mail (tzw. konta zewnętrznego).

    WAŻNE! Funkcja konta zewnętrznego jest najczęściej stosowana w celu odbierania wiadomości e-mail z kilku skrzynek e-mail na jednym koncie w home.pl lub przeniesienia wiadomości e-mail z jednej skrzynki e-mail na drugą. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji konta zewnętrznego w Poczcie home.pl.
  3. Poruszając się pomiędzy folderami poczty, zaznacz wiadomości e-mail które chcesz przenieść, a następnie skorzystać z opcji „Więcej” -> „Kopiuj” lub „Przenieś”, wskazując folder przy docelowej skrzynce e-mail, do której chcesz przenieść wiadomości.

Więcej rozwiązań

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.