Program pocztowy zgłasza problem z certyfikatem SSL

Program pocztowy zgłasza problem z certyfikatem SSL

  • certyfikat SSL, z którego korzystasz skończył ważność i wymagane będzie przedłużenie jego abonamentu. Zaloguj się do panelu administracyjnego home.pl, sekcji Płatności, aby sprawdzić nieopłacone usługi i dokonać płatności,
  • w konfiguracji programu pocztowego zaznaczyłeś połączenie szyfrowane SSL, pomimo, że dla Twojej domeny nie został wykupiony certyfikat SSL. Przejdź na stronę z ofertą certyfikatów SSL, aby dokonać zamówienia certyfikatu dla Twojej domeny lub wyłącz połączenie szyfrowane SSL,
  • skonfigurowane konto e-mail działało, ale nie wiesz, czy posiadasz certyfikat SSL, istnieje prawdopodobieństwo, że program aktywował wyjątek bezpieczeństwa. Zaakceptował konfigurację konta e-mail, za zgodą użytkownika, pomimo braku wymaganych poświadczeń dot. działania certyfikatu SSL,
  • skonfigurowane konto e-mail działało do dziś, a certyfikat SSL jest opłacony i aktywny – warto w takiej sytuacji wprowadzić ustawienia konta od nowa lub sprawdzić szczegóły dot. pojawiającego się komunikatu, w dokumentacji programu pocztowego. Sytuacja może mieć miejsce także, gdy jesteś w trakcie przedłużania abonamentu na certyfikat SSL – jego działanie na kolejny okres abonamentowy, wymaga ponownej aktywacji.

Powyżej przedstawiliśmy najpopularniejsze przyczyny występowania problemów z obsługą certyfikatu SSL. Powinieneś wiedzieć, że do prawidłowej obsługi poczty e-mail zalecamy stosować się do przygotowanych instrukcji. Podczas konfigurowania konta e-mail zostaniesz poproszony o wskazanie kluczowych informacji, m.in. serwer przychodzącej poczty e-mail / Serwer wychodzącej poczty e-mail. To adresy serwerów pocztowych dla konfigurowanej skrzynki e-mail, które zawsze znajdziesz w Panelu klienta > w sekcji Poczta. Przeczytaj gdzie znaleźć adresy serwerów poczty IMAP/SMTP/POP3.

Zalecamy używać nazwy serwerów wskazane w Panelu klienta. Ta konfiguracja zapewni Twojej poczcie bezpieczne połączenie z użyciem SSL dla Twojego serwera (niezależnie czy kupiłeś SSL dla swojej domeny czy nie). Możesz użyć nazwy serwerów pocztowych w adresie domeny konfigurowanego konta e-mail, dopiero jeśli posiadasz aktywny certyfikat SSL dla Twojej domeny.

Jeśli chcesz korzystać z połączenia szyfrowanego dla swojej domeny (np. mojadomena.pl), wymagane jest posiadanie zarejestrowanego certyfikatu SSL dla tej domeny.Błąd certyfikatu - Nie można zweryfikować tożsamość serwera - Mail nie może zweryfikować tożsamości - Aby kontynuować, przejrzyj szczegóły certyfikatu

W sytuacji jak w przykładzie, pojawił się komunikat: Nie można zweryfikować tożsamości serwera. Użytkownik poczty, nie posiada wykupionego certyfikatu SSL dla adresu mojadomena.pl, program pocztowy będzie próbował skorzystać z certyfikatu SSL, który domyślnie i bezpłatnie przypisany jest do każdego serwera zarejestrowanego w home.pl – taka konfiguracja nie jest zalecana, ale możliwa do przeprowadzenia.

W przypadku jeśli pierwszy raz konfigurujesz skrzynkę e-mail w programie do obsługi poczty, wprowadź poprawną konfigurację, zgodnie z naszą dokumentacją dostępną tutaj. W ten sposób unikniesz w/w błędów działania aplikacji w przyszłości.

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.