Weryfikacja tożsamości serwera w programie pocztowym

Korzystanie z poczty home.pl umożliwia jej konfigurację wraz z włączoną obsługą certyfikatu SSL oraz połączenia szyfrowanego dla poczty e-mail. Bezpłatne certyfikaty SSL obsługujące adresy hostingów działających w obrębie adresu *.home.pl mogą podlegać aktualizacji. Może się zdarzyć, że w zależności od zapisanej w programie pocztowym konfiguracji, pojawi się komunikat, np. informujący o problemie z weryfikacją certyfikatu – nie można zweryfikować tożsamości serwera.

Taka sytuacja może mieć właśnie związek z aktualizacją certyfikatu SSL dla naszej domeny home.pl. Przechodząc do szczegółów komunikatu, możesz zaobserwować, że nowy certyfikat identyfikowany jest przez klienta pocztowego jako niezaufany. Poniżej zobaczysz przykład komunikatu Nie można zweryfikować tożsamości serwera na urządzeniu iPhone.

Nie można zweryfikować tożsamości serweraRys. 1 Przykład komunikatu przy weryfikacji tożsamości serwera na urządzeniu z systemem iOS.

Weryfikacja tożsamości serwera wymaga zaakceptowania wyjątku dla certyfikatu SSL:

  • w momencie pierwszej konfiguracji programu pocztowego,
  • lub, gdy następuje odnowienie certyfikatu SSL dla domeny home.pl.

Weryfikacja tożsamości serwera / zaakceptowania wyjątku może być konieczna w przypadku najpopularniejszych programów pocztowych, np. Outlook, Mail dla iOS (iPhone, iPad), Thunderbird.

Pojawienie się komunikatu jest zwykle następstwem konfiguracji skrzynki e-mail w programie pocztowym oraz dodaniem wyjątku. 

Weryfikacja tożsamości serwera a konfiguracja poczty

Jeśli podczas pierwszej konfiguracji programu pocztowego wprowadzono, np. adresy serwerów pocztowych w postaci adresu domeny, dla której nie był wykupiony certyfikat SSL oraz włączono połączenie szyfrowane, program pocztowy utworzył wyjątek. Skorzystał z dostępnego certyfikatu SSL dla hostingu (bezpłatny SSL dla adresu hostingu, np. serwer123456.home.pl), który otrzymujesz od nas bezpłatne.

W momencie pierwszej konfiguracji nastąpiło zaakceptowanie wyjątku dotyczącego certyfikatu. W momencie aktualizacji certyfikatu „*.home.pl” pojawił się nowy monit informujący o wystąpieniu nowego, niezweryfikowanego certyfikatu, który nie zawiera w sobie nazwy domeny, z której korzystamy w konfiguracji programu pocztowego.

Dodanie wyjątku bezpieczeństwaRys. 2 Przykład potwierdzenia wyjątku bezpieczeństwa w programie Mozilla Thunderbird.

Aby przywrócić poprawną funkcjonalność klienta pocztowego, można świadomie dodać nowy certyfikat „*.home.pl” jako wyjątek czyli zaakceptować go. Przy następnej aktualizacji certyfikatu SSL dla domeny home.pl sytuacja się powtórzy. W takim przypadku korzystamy z przycisku Zaufaj / Potwierdź wyjątek bezpieczeństwa lub podobne.

Ważne! Jeśli chcesz w przyszłości wyeliminować występowanie komunikatu „Nie można zweryfikować tożsamości serwera” dla urządzeń Apple, np. iPhone lub innych programów pocztowych, sugerujemy zaktualizowanie ustawień skrzynki e-mail w programie pocztowym lub zakup i aktywację certyfikatu dla Twojej domeny. Poniżej znajdziesz instrukcje, dzięki którym rozwiążesz problem:

Podczas konfiguracji programów pocztowych zalecamy posługiwanie się adresami serwerów poczty wskazanymi w Panelu klienta home.pl Twojego konta lub adresem domeny, w której konto e-mail zostało utworzone. O ile dla tej domeny został zarejestrowany i aktywowany certyfikat SSL.
Czytaj więcej:

 

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.