Bezpłatna skrzynka e-mail przy każdej domenie

Poczta wybrana przez tysiące firm

Poniższy artykuł dotyczy usług rejestrowanych przed 25 maja 2018 roku i utrzymywanych w panelu home.pl, w wersji sprzed aktualizacji (jak na screenach). Od 25 maja bezpłatne konto e-mail w domenie nie jest dostępne. W celu obsługi poczty e-mail w domenie konieczne jest posiadanie hostingu WWW i poczty e-mail.

Wprowadzenie

Każda domena zarejestrowana w home.pl, która spełni określone poniżej warunki ma możliwość utworzenia jednej skrzynki e-mail o pojemności 1000MB. Oznacza to, że nie musisz rejestrować serwera (np. hosting), aby móc sprawdzić jak funkcjonuje skrzynka e-mail w home.pl.

Hasło do skrzynki e-mail na domenie jest takie samo jak hasło dostępu do danej domeny. Pamiętaj więc, że zmiana hasła do domeny spowoduje również zmianę hasła do skrzynki e-mail.

Skrzynka e-mail utworzona w ramach samej domeny nie jest przeznaczona do wysyłania wiadomości masowych (mailingów). Każda próba wykonania takiej wysyłki może zakończyć się blokadą administracyjną konta pocztowego. Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta w tej sprawie.

Jakie wymagania musi spełnić domena, aby móc utworzyć skrzynkę e-mail?

Domena musi spełniać poniższe warunki, aby utworzenie skrzynki e-mail było możliwe:

  • domena jest zarejestrowana (opłacana) w home.pl i posiada status usługi opłaconej,
    Przykład: jeśli Twoja domena jest obecnie zarejestrowana (opłacana) u innego operatora niż home.pl, to wymagane będzie uprzednie wykonanie transferu domeny do home.pl. Kliknij tutaj, aby sprawdzić więcej informacji na temat transferu domeny.
  • domena jest utrzymywana na serwerach DNS home.pl
    Przykład: jeśli domena jest wydelegowana na zewnętrzne serwery DNS (np. “ns1.innafirma.pl”, ”ns2.innafirma.pl”), to utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie będzie możliwe. Wymagane będzie uprzednie wydelegowanie domeny na serwery DNS home.pl. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej na ten temat.
  • domena nie jest przypisana do serwera w home.pl
    Przykład: jeśli domena jest przypisana do serwera w home.pl, to utworzenie skrzynki e-mail na domenie nie będzie możliwe!
  • domena nie ma ustawionego przekierowania obsługi poczty na zewnętrzny serwer,
    Przykład: jeśli w konfiguracji domeny, w polu “Przekierowanie poczty (host/e-mail)” masz włączone przekierowanie poczty e-mail na zewnętrzny serwer, to utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie będzie możliwe. Wymagane będzie usunięcie danego przekierowania poczty. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o konfiguracji domeny zarejestrowanej w home.pl.
  • domena nie jest subdomeną,
    WAŻNE! Skrzynka e-mail może zostać utworzona tylko na domenie tzw. pierwszego rzędu, np. “twojadomena.pl”. W przypadku subdomen (np. “sklep.twojadomena.pl”) utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie jest możliwe. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej na temat subdomen.
  • domena nie jest pasywna.
    Przykład: posiadając domenę pasywną (np. domena “.xxx”) utworzenie skrzynki e-mail na samej domenie nie będzie możliwe. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o domenie “.xxx”.

Jak utworzyć skrzynkę e-mail na samej domenie?

Skrzynkę e-mail możesz dodać za pomocą Panelu klienta home.pl po zarejestrowaniu domeny. Przycisk dodawania nowej skrzynki e-mail zostanie wyświetlony po spełnieniu powyższych warunków.

Skorzystaj z poniższej instrukcji, jeśli chcesz utworzyć skrzynkę e-mail na samej domenie:

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do wybranej domeny, na której chcesz utworzyć skrzynkę e-mail.
  2. Kliknij opcję menu “Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Na wyświetlonej liście usług kliknij nazwę domeny, na której chcesz utworzyć skrzynkę e-mail.
    Panel klienta - Usługi - Wybierz nazwę domeny
  4. Po wyświetleniu mini-podglądu usługi kliknij przycisk, który odpowiedzialny jest za tworzenie skrzynki e-mail.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Kliknij przycisk odpowiedzialny jest za tworzenie skrzynki e-mail
    Rys. Na mini-podglądzie usługi kliknij przycisk, który służy do tworzenia skrzynki e-mail na domenie.
  5. Na wyświetlonym formularzu, w polu “Nazwa skrzynki” wpisz nazwę nowej skrzynki e-mail (czyli to co ma się wyświetlać przed znakiem “@” w adresie e-mail).
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Tworzenie skrzynki e-mail - W formularzu, w polu Nazwa skrzynki wpisz nazwę nowej skrzynki e-mail
    Rys. W polu “Nazwa skrzynki” wpisz nazwę, która ma być wyświetlana przed znakiem “@” w adresie.
    Przykład: jeśli w polu “Nazwa skrzynki” wpiszesz nazwę “test”, to adres utworzonej skrzynki e-mail będzie wyglądał następująco: “test@twojadomena.pl”.
  6. Kliknij przycisk “Zapisz”, aby utworzyć skrzynkę e-mail na domenie. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie utworzenia nowej skrzynki e-mail.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Tworzenie skrzynki e-mail - Formularz - Po przyciśnięciu przycisku Zapisz wyświetlony został komunikat potwierdzający utworzenie skrzynki e-mail
    Rys. Na ekranie zostanie wyświetlone potwierdzenie utworzenia nowej skrzynki e-mail na domenie.
WAŻNE! Skrzynka e-mail utworzona na samej domenie nie umożliwia dodawania dodatkowych aliasów. Kliknij tutaj, aby przeczytać czym jest alias.
WAŻNE! Skrzynka e-mail utworzona na samej domenie jest domyślnie zabezpieczona przed otrzymywaniem spamu.
WAŻNE! Klient nie może zalogować się na nazwę utworzonej skrzynki e-mail do Panelu klienta home.pl. Możliwe jest natomiast zalogowanie się do panelu Poczty home.pl.

Czy mogę zmienić parametry skrzynki utworzonej na domenie?

W ramach konfiguracji parametrów możliwa jest jedynie modyfikacja nazwy założonej skrzynki e-mail. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby zmienić nazwę dla utworzonej wcześniej skrzynki e-mail na domenie:

  1. Zaloguj się w Panelu klienta home.pl do domeny, dla której utworzyłeś wcześniej skrzynkę e-mail.
  2. Kliknij opcję menu “Usługi”, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta - Wybierz opcje menu Usługi
  3. Na wyświetlonej liście usług kliknij nazwę domeny, dla której utworzyłeś wcześniej docelową skrzynkę e-mail.
    Panel klienta - Usługi - Wybierz nazwę domeny
  4. Po wyświetleniu mini-podglądu usługi kliknij przycisk “Konfiguracja usługi”.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Kliknij przycisk Konfiguracja usługi
  5. Po prawej stronie ekranu, w module “Skrzynka pocztowa w domenie” kliknij przycisk “Zmień nazwę skrzynki”.
    WAŻNE! Kliknij przycisk “Usuń skrzynkę”, jeśli chcesz usunąć daną skrzynkę e-mail. Kliknij tutaj, jeśli usunąłeś skrzynkę e-mail na domenie przez pomyłkę.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Konfiguracja usługi - Skrzynka pocztowa w domenie - Kliknij przycisk Zmień nazwę skrzynki
    Rys. W module “Skrzynka pocztowa w domenie” kliknij przycisk “Zmień nazwę skrzynki”.
  6. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz zmiany nazwy skrzynki e-mail. Wprowadź nową nazwę i kliknij przycisk “Zapisz”.
    Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Konfiguracja usługi - Skrzynka pocztowa w domenie - Zmień nazwę skrzynki - Wpisz w polu nazwę skrzynki e-mail
    Rys. W wyświetlonym formularzu wprowadź nową nazwę skrzynki e-mail i kliknij przycisk “Zapisz”.
WAŻNE! Funkcja catch-all nie jest dostępna dla darmowej skrzynki e-mail, która została utworzona na samej domenie. Kliknij tutaj, aby przeczytać więcej o funkcji catch-all.

Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail na domenie?

Skrzynka e-mail utworzona na samej domenie jest domyślnie zabezpieczona przed otrzymywaniem spamu. Zmiana ustawień antyspamowych możliwa jest za pośrednictwem panelu Poczty home.pl.

  • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zalogować się do panelu Poczty home.pl dla Twojej skrzynki e-mail.
  • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak zmienić ustawienia antyspamowe za pomocą panelu Poczty home.pl.
WAŻNE! Klient nie może zalogować się na nazwę utworzonej skrzynki e-mail do Panelu klienta home.pl! Oznacza to, że edycja ustawień antyspamowych za pomocą Panelu klienta home.pl nie jest możliwa.

Jak skonfigurować program do obsługi poczty e-mail, np. Microsoft Outlook?

Każda skrzynka e-mail utworzona na domenie może zostać skonfigurowana w programie do obsługi poczty, np. Microsoft Outlook, Thunderbird, Windows Mail. Podstawowe dane służące do konfiguracji skrzynki e-mail znajdziesz w Panelu klienta home.pl.

Panel klienta - Usługi - Nazwa domeny - Konfiguracja usługi - Skrzynka pocztowa w domenie - Podstawowe dane służące do konfiguracji skrzynki e-mail

Poniżej znajdziesz dane konfiguracyjne na przykładzie skrzynki e-mail “test@twojadomena.pl”.

    • Adres e-mail – test@twojadomena.pl
    • Adres serwera poczty przychodzącej (IMAP lub POP3) – domainsXXX.home.pl
    • Adres serwera poczty wychodzącej (SMTP) – domainsXXX.home.pl
    • Numer portów dla SSL – tylko w przypadku, gdy zaznaczysz opcję, że chcesz używać połączenia szyfrowanego, w innym przypadku omiń tę opcję:
      • IMAP: 993
      • POP3: 995
      • SMTP: 465
WAŻNE! Standardowe numery portów to: SMTP: 25 lub 587, POP3: 110, IMAP: 143.
WAŻNE! W przypadku, jeśli chcesz korzystać z połączenia szyfrowanego dla skrzynki w domenie (np. “test@twojadomena.pl”), to wymagane jest posiadanie zarejestrowanego certyfikatu SSL dla danej domeny. Skorzystaj ze standardowych numerów portów jeśli nie posiadasz certyfikatu SSL dla Twojej domeny.
  • Nazwa konta poczty e-mail (nazwa użytkownika) – test@twojadomena.pl
  • Włącz autoryzację SMTP – abyś mógł wysyłać wiadomości e-mail włącz autoryzację SMTP. Funkcja ta znana jest również jako “Uwierzytelnianie serwera poczty wychodzącej (SMTP)”. Nie należy mylić tej funkcji z funkcją uwierzytelniania hasła – są to dwa różne zagadnienia.

Kliknij w przykłady konfiguracji najpopularniejszych programów pocztowych, aby zobaczyć szczegółowo opisane przykłady wraz ze zrzutami ekranów.

Co się stanie ze skrzynką e-mail na domenie po wykonaniu cesji domeny?

W przypadku cesji domeny utworzona skrzynka e-mail (razem z jej zawartością) zostanie automatycznie przeniesiona wraz z domeną (analogicznie jak w przypadku cesji dla serwera).

WAŻNE! Więcej informacji na temat procedury cesji znajdziesz pod tym adresem.
Klient obawiający się o prywatność informacji przechowywanych na skrzynce e-mail może usunąć wiadomości lub całą skrzynkę e-mail. Sugerujemy w takim przypadku wpierw usunąć wszystkie wiadomości, potem całą skrzynkę e-mail i dopiero wtedy rozpoczęcie procedury cesji domeny. Jeśli skorzystasz z tej porady, to kolejny abonent domeny nie będzie miał możliwości odczytu Twoich wiadomości e-mail.
  • Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak usunąć daną skrzynkę e-mail.

Co się stanie ze skrzynką e-mail, gdy domena przestanie spełniać warunki?

W przypadku, gdy domena zostanie:

  • przypisana do serwera w home.pl,
  • wydelegowana na zewnętrzne serwery DNS (inne niż home.pl),
  • przekierowana do obsługi poczty za pomocą serwera zewnętrznego (rekord MX).

To system nie przeniesie automatycznie skrzynki e-mail na nowy serwer. Skrzynka e-mail na danej domenie zostanie wyłączona. Podczas operacji przepięcia domeny wyświetlony zostanie komunikat, w którym należy potwierdzić cheć zmiany konfiguracji domeny. Dopiero po potwierdzeniu operacji zostanie zmieniona konfiguracja domeny, a co za tym idzie skrzynka e-mail na domenie zostanie wyłączona.

Jeśli chcesz zachować wiadomości ze skrzynki e-mail na domenie, to należy utworzyć skrzynkę e-mail na serwerze w home.pl, do którego domena ma zostać przypisana. Następnie w ciągu 7 dni należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, aby wskazać, do której skrzynki e-mail wiadomości mają zostać przeniesione.

WAŻNE! Jeżeli w przeciągu 30 dni domena zostanie “odpisana” od serwera i będzie ponownie spełniała powyższe warunki, to skrzynka e-mail na domenie zostanie automatycznie włączona. Zawartość skrzynki e-mail będzie taka sama jak w momencie wyłączania skrzynki e-mail.

Co zrobić jeśli skrzynka e-mail została przez pomyłkę usunięta?

W przypadku, gdy skrzynka e-mail na domenie została przez pomyłkę usunięta, to możliwe jest przywrócenie standardowej kopii bezpieczeństwa. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o kopii bezpieczeństwa w home.pl.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Najczęściej zadawane pytania
Dodatkowe narzędzia hostingu
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Programy pocztowe
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynek w Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Rejestracja usług
Program prowizyjny
RODO w home.pl
English
Website Builder
Marketplace
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL certificate
Aplikacje w marketplace
SimplySign
Antywirus ESET
Ochrona WWW
AVG Secure VPN
Backup WWW
SiteLock
Dropsuite Email Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Cloud Email Xchange
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
Dla biznesu
Kalendarz pracy 2020
lub