Zmiana globalnych ustawień antyspamowych. Jak zablokować niechcianych nadawców dla wszystkich skrzynek jednocześnie

W Panelu Klienta dostępna jest tzw. globalnych ustawień białej oraz czarnej listy nadawców, które obowiązują na wszystkich skrzynkach e-mail utworzonych na danym serwerze lub w ramach usługi pocztowej (np. Poczty Standard lub Poczty Pro).

Jeśli szukasz informacji na temat ustawień antyspamowych dotyczących jednej, konkretnej skrzynki, zapoznaj się z tą instrukcją: Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail?

SPIS TREŚCI

Jak zmienić globalne ustawienia antyspamowe?

Wprowadzane w tym miejscu ustawienia będą powielane dla wszystkich skrzynek e-mail, utworzonych w ramach serwera lub usługi pocztowej. Użytkownicy skrzynek e-mail nie będą mogli zmienić wprowadzonych w tym miejscu ustawień antyspamowych, ale nadal będą mogli uzupełniać własne czarne i białe listy nadawców dla poszczególnych skrzynek e-mail.

  1. Przejdź do ustawień

    • Panel.home.pl
    • Menu boczne ⭢ USŁUGI WWW
    • Kliknij w kafelek reprezentujący dany serwer lub usługę, w której chcesz zmienić ustawienia antyspamowe

  2. W sekcji: Konta e-mail kliknij OPCJE → Filtr antyspamowy.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlony jeden z dwóch formularzy, w zależności od tego czy zmiana dotyczy poczty na hostingu (3.1), czy usługi pocztowej jak np. Poczta Standard (3.2)
      • Blokuj listy zawierające spam wg tematu i treści: włącz, aby zablokować wiadomości na podstawie charakterystycznych zwrotów i słów kluczowych (zalecane).
      • Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania: włącz, jeśli chcesz otrzymywać wiadomości, które zostały przekierowane z innych skrzynek na Twoje konto pocztowe. Więcej informacji
      • Funkcja Catch-All: pozwala przyjmować wiadomości, które zostały wysłane na nieistniejące konta pocztowe w Twojej domenie. Włączenie Catch-All może skutkować zwiększoną ilością wiadomości SPAM. Więcej informacji
      • Aby dodać wpisy do czarnej i białej listy, w polu Dodaj nowy wpis wprowadź adres, który ma się na niej znaleźć, a następnie kliknij Enter i zapisz zmianę.
      • Czarna lista nadawców: wpisz adresy e-mail, domeny, adresy IP lub hosty, z których nie chcesz otrzymywać wiadomości.
      • Biała lista nadawców: wprowadź adresy e-mail, domeny, adresy IP lub hosty, z których chcesz zawsze otrzymywać wiadomości. Wpisy na białej liście mogą mieć wyższy priorytet niż te na czarnej.
      • Aby dodać wpisy do czarnej i białej listy, w polu Dodaj nowy wpis wprowadź adres, który ma się na niej znaleźć, a następnie kliknij Enter i zapisz zmianę.
      • Czarna lista nadawców: wpisz adresy e-mail, domeny, adresy IP lub hosty, z których nie chcesz otrzymywać wiadomości.
      • Biała lista nadawców: wprowadź adresy e-mail, domeny, adresy IP lub hosty, z których chcesz zawsze otrzymywać wiadomosci. Wpisy na białej liście mogą mieć wyższy priorytet niż te na czarnej.

    Przykłady zastosowania reguł na białej oraz czarnej liście

    W obrębie Białej oraz Czarnej listy możesz skorzystać ze znaków globalnych:

    • * – zastępuje dowolny ciąg znaków w adresie,
    • ? – zastępuje jeden pojedynczy znak w adresie.
    WAŻNE! Prawidłowy wpis na białą i czarną listę nigdy nie powinien zaczynać się od znaku „@”.
    Na białej i czarnej liście niedozwolone są wpisy zaczynające się od „@domena.com”. W przypadku dodania jednego takiego wpisu, nie będzie możliwe dodanie na białą i czarną listę kolejnych wpisów. Dozwolone i prawidłowe wpisy bazują na schemacie „*@domena.com” lub „domena.com”. Dodanie na białą lub czarną listę wpisu zaczynającego się od „@domena.com” to częsty błąd powodujący problemy z prawidłowym skonfigurowaniem reguł antyspamowych.
    Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości e-mail, pochodzące z adresów: dowolna_nazwa@domena.com (filtrowany jest adres e-mail znajdujący się w polu „Return-Path” w nagłówku).
    *@domena.com
    Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości, które zostały wysłane z serwera pocztowego identyfikującego się takim hostem (RevDNS) lub adresem IP (zamiast hosta możesz wpisać IP).
    domena.com
    Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości e-mail, które posiadają dokładnie taki adres zwrotny (pole Return-Path w nagłówku)
    adres@domena.com
    Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości, które w polu „Return-Path” w nagłówku zawierają adres e-mail: dowolny_ciąg_znaków.domena.com
    *@*.domena.com
    Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości, które zostały wysłane z serwera pocztowego identyfikującego się dowolną subdomeną w danej domenie (np. mail.domena.com lub dowolny_ciąg_znaków.domena.com).
    *.domena.com
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Poczta e-mail z własną domeną

Tylu użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.