Zmiana ustawień antyspamowych (np. zmiana ustawień filtrów, blokad oraz ustawień czarnej i białej listy nadawców) dla wybranej skrzynki e-mail możliwa jest po zalogowaniu się do Panelu klienta home.pl.
Poradnik Video: Ustawienia antyspam konta e-mail w Panelu klienta
Jak zmienić ustawienia antyspamowe na skrzynce e-mail?
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak to zrobić.
- Kliknij sekcję menu: Poczta, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której chcesz zmienić ustawienia antyspamowe.
- Kliknij przycisk: Antyspam.
- Na ekranie zostanie wyświetlony formularz, który pozwoli zmienić ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail.
- Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy – polega na blokowaniu odbierania wiadomości e-mail od adresów e-mail, które zostały umieszczone na globalnej liście adresów e-mail znanych z wysyłania spamu.
Spam identyfikowany na podstawie tematu i treści wiadomości podlega automatycznej weryfikacji na podstawie zabezpieczeń antyspamowych home.pl uruchomionych globalnie dla wszystkich klientów firmy. - Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania – włącz, jeśli chcesz zablokować możliwość otrzymywania poczty z przekierowania. Funkcja może być dla przydatna dla użytkowników korzystających z zewnętrznych serwisów pocztowych. Przykładowo, użytkownicy poczty Blackberry lub Google wysyłający wiadomość z serwera home.pl na inne konto w home.pl, wysyłają ją przez zewnętrzne serwery pocztowe. Powoduje to odrzucenie wysyłki ze względu na wykrycie „próby podszycia się” pod adres e-mail w home.pl
- Wyłącz funkcję Catch-All – domyślnie przy włączonej funkcji Catch-All dla serwera, w przypadku jeśli do Twojego serwera podpięta jest np. domena moja-firma.pl i skrzynka e-mail biuro@moja-firma.pl, a inny użytkownik wyśle wiadomość na błędy adres bbiuro@moja-firma.pl, serwer zezwoli na dostarczenie wiadomości, na wybrany adres e-mail serwera. W ten sposób nie stracisz wiadomości, pomimo, że adresat źle wpisał adres e-mail odbiorcy.
- Czarna lista nadawców: indywidualna lista zasad, na podstawie których wiadomości e-mail nie będą dostarczane na skrzynkę e-mail.
- Biała lista nadawców: indywidualna lista zasad, na podstawie których wiadomości e-mail nie będą sprawdzane przez filtry antyspamowe w home.pl. Wiadomości e-mail będą automatycznie dostarczane do skrzynki odbiorczej – bez weryfikacji.
- Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy – polega na blokowaniu odbierania wiadomości e-mail od adresów e-mail, które zostały umieszczone na globalnej liście adresów e-mail znanych z wysyłania spamu.
* – zastępuje dowolny ciąg znaków w adresie,
? – zastępuje jeden pojedynczy znak w adresie.
Na białej i czarnej liście niedozwolone są wpisy zaczynające się od „@domena.com”. W przypadku dodania jednego takiego wpisu, nie będzie możliwe dodanie na białą i czarną listę kolejnych wpisów. Dozwolone i prawidłowe wpisy bazują na schemacie „*@domena.com” lub „domena.com”. Dodanie na białą lub czarną listę wpisu zaczynającego się od „@domena.com” to częsty błąd powodujący problemy z prawidłowym skonfigurowaniem reguł antyspamowych.
Przykłady zastosowania reguł na białej oraz czarnej liście
*@domena.com
domena.com
adres@domena.com
*@*.domena.com
*.domena.com
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.