Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail?

Znajdziesz tu informacje o zabezpieczeniach antyspamowych na nowej platformie home.pl

Zmiana ustawień antyspamowych (np. zmiana ustawień filtrów, blokad oraz ustawień czarnej i białej listy nadawców) dla wybranej skrzynki e-mail możliwa jest po zalogowaniu się do Panelu klienta home.pl.

Poradnik Video: Ustawienia antyspam konta e-mail w Panelu klienta

Jak zmienić ustawienia antyspamowe na skrzynce e-mail?

  1. Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
  2. Kliknij sekcję menu: Poczta, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel klienta home.pl - Przejdź do sekcji menu Poczta
  3. Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której chcesz zmienić ustawienia antyspamowe.
  4. Kliknij przycisk: Antyspam.
    Przejdź do sekcji Antyspam aby zmienić ustawienia antyspamowe skrzynki e-mail
  5. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz, który pozwoli zmienić ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail.
    Zmieniaj konfigurację zabezpieczeń antyspamowych skrzynki e-mail dostosowując je do swoich potrzeb

    • Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy – polega na blokowaniu odbierania wiadomości e-mail od adresów e-mail, które zostały umieszczone na globalnej liście adresów e-mail znanych z wysyłania spamu.
      Spam identyfikowany na podstawie tematu i treści wiadomości podlega automatycznej weryfikacji na podstawie zabezpieczeń antyspamowych home.pl uruchomionych globalnie dla wszystkich klientów firmy.
    • Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania – włącz, jeśli chcesz zablokować możliwość otrzymywania poczty z przekierowania. Funkcja może być dla przydatna dla użytkowników korzystających z zewnętrznych serwisów pocztowych. Przykładowo, użytkownicy poczty Blackberry lub Google wysyłający wiadomość z serwera home.pl na inne konto w home.pl, wysyłają ją przez zewnętrzne serwery pocztowe. Powoduje to odrzucenie wysyłki ze względu na wykrycie „próby podszycia się” pod adres e-mail w home.pl
    • Wyłącz funkcję Catch-All – domyślnie przy włączonej funkcji Catch-All dla serwera, w przypadku jeśli do Twojego serwera podpięta jest np. domena moja-firma.pl i skrzynka e-mail biuro@moja-firma.pl, a inny użytkownik wyśle wiadomość na błędy adres bbiuro@moja-firma.pl, serwer zezwoli na dostarczenie wiadomości, na wybrany adres e-mail serwera. W ten sposób nie stracisz wiadomości, pomimo, że adresat źle wpisał adres e-mail odbiorcy.
    • Czarna lista nadawców: indywidualna lista zasad, na podstawie których wiadomości e-mail nie będą dostarczane na skrzynkę e-mail.
    • Biała lista nadawców: indywidualna lista zasad, na podstawie których wiadomości e-mail nie będą sprawdzane przez filtry antyspamowe w home.pl. Wiadomości e-mail będą automatycznie dostarczane do skrzynki odbiorczej – bez weryfikacji.
W obrębie Białej oraz Czarnej listy możesz skorzystać ze znaków globalnych:

* – zastępuje dowolny ciąg znaków w adresie,
? – zastępuje jeden pojedynczy znak w adresie.

WAŻNE! Prawidłowy wpis na białą i czarną listę nigdy nie powinien zaczynać się od znaku „@”.
Na białej i czarnej liście niedozwolone są wpisy zaczynające się od „@domena.com”. W przypadku dodania jednego takiego wpisu, nie będzie możliwe dodanie na białą i czarną listę kolejnych wpisów. Dozwolone i prawidłowe wpisy bazują na schemacie „*@domena.com” lub „domena.com”. Dodanie na białą lub czarną listę wpisu zaczynającego się od „@domena.com” to częsty błąd powodujący problemy z prawidłowym skonfigurowaniem reguł antyspamowych.

Przykłady zastosowania reguł na białej oraz czarnej liście

Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości e-mail, pochodzące z adresów: dowolna_nazwa@domena.com (filtrowany jest adres e-mail znajdujący się w polu „Return-Path” w nagłówku).
W poniższej regule znak * występuje przed znakiem @. Znak * zastępuje dowolny ciąg znaków przed adresem domeny. Użycie znaku * jest warunkiem koniecznym do zadziałania tej reguły w przypadku użycia znaku @
*@domena.com
Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości, które zostały wysłane z serwera pocztowego identyfikującego się takim hostem (RevDNS) lub adresem IP (zamiast hosta możesz wpisać IP).
domena.com
Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości e-mail, które posiadają dokładnie taki adres zwrotny (pole Return-Path w nagłówku)
adres@domena.com
Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości, które w polu „Return-Path” w nagłówku zawierają adres e-mail: dowolny_ciąg_znaków.domena.com
*@*.domena.com
Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości, które zostały wysłane z serwera pocztowego identyfikującego się dowolną subdomeną w danej domenie (np. mail.domena.com lub dowolny_ciąg_znaków.domena.com).
*.domena.com
WAŻNE! Zwróć uwagę, że jeśli w regule nie pojawia się znak „@”, to wtedy nie jest weryfikowany adres zwrotny nadawcy, lecz host (RevDNS) lub adres IP serwera, który się podłączył! Niezrozumienie tej zasady jest najczęstszą przyczyną błędnej konfiguracji białej lub czarnej listy.
Korzystasz z poprzedniej platformy home.pl? Sprawdź:

  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Bezpieczna Poczta e-mail

2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.