Jak zmienić ustawienia antyspamowe dla skrzynki e-mail?

Poczta wybrana przez tysiące firm

Znajdziesz tu informacje o zabezpieczeniach antyspamowych na nowej platformie home.pl.

Zmiana ustawień antyspamowych (np. zmiana ustawień filtrów, blokad oraz ustawień czarnej i białej listy nadawców) dla wybranej skrzynki e-mail możliwa jest po zalogowaniu się do Panelu Klienta home.pl.

Poradnik Video: Ustawienia antyspam konta e-mail w Panelu Klienta

Jak zmienić ustawienia antyspamowe na skrzynce e-mail?

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta home.pl.
  2. Kliknij sekcję menu: Poczta, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
    Panel Klienta home.pl - Przejdź do sekcji menu Poczta
  3. Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której chcesz zmienić ustawienia antyspamowe.
    Panel Klienta home.pl - Poczta - Kliknij nazwę skrzynki e-mail, dla której chcesz zmienić ustawienia antyspamowe
  4. Kliknij przycisk: Antyspam.
    Panel Klienta home.pl - Poczta - Skrzynki e-mail - Kliknij przycisk Antyspam
  5. Na ekranie zostanie wyświetlony formularz, który pozwoli zmienić ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail.
    Panel Klienta home.pl - Poczta - Skrzynki e-mail - Antyspam - Zmień ustawienia antyspamowe dla wybranej skrzynki e-mail

    • Blokuj listy zawierające spam wg adresu nadawcy – polega na blokowaniu odbierania wiadomości e-mail od adresów e-mail, które zostały umieszczone na globalnej liście adresów e-mail znanych z wysyłania spamu.
    • Blokuj listy zawierające spam wg tematu i treści – polega na analizie tematu i treści wiadomości e-mail pod względem występowania w nim charakterystycznych dla spamu zwrotów i słów oraz sprawdzeniu domeny nadawcy.
    • Akceptuj pocztę z zewnętrznego przekierowania – włącz jeśli chcesz zablokować możliwość otrzymywania poczty z przekierowania. Funkcja może być dla przydatna dla użytkowników korzystających z zewnętrznych serwisów pocztowych. Przykładowo, użytkownicy poczty Blackberry lub Google wysyłający wiadomość z serwera beta.home.pl na inne konto w home.pl, wysyłają ją przez zewnętrzne serwery pocztowe. Powoduje to odrzucenie wysyłki ze względu na wykrycie „próby podszycia się” pod adres e-mail w home.pl
    • Wyłącz funkcję Catch-All – domyślnie przy włączonej funkcji Catch-All dla serwera, w przypadku jeśli do Twojego serwera podpięta jest np. domena moja-firma.pl i skrzynka e-mail biuro@moja-firma.pl, a inny użytkownik wyśle wiadomość na błędy adres bbiuro@moja-firma.pl, serwer zezwoli na dostarczenie wiadomości, na wybrany adres e-mail serwera. W ten sposób nie stracisz wiadomości, pomimo, że adresat źle wpisał adres e-mail odbiorcy.
    • Czarna lista nadawców: indywidualna lista zasad, na podstawie których wiadomości e-mail nie będą dostarczane na skrzynkę e-mail.
    • Biała lista nadawców: indywidualna lista zasad, na podstawie których wiadomości e-mail nie będą sprawdzane przez filtry antyspamowe w home.pl. Wiadomości e-mail będą automatycznie dostarczane do skrzynki odbiorczej – bez weryfikacji.
W obrębie Białej oraz Czarnej listy możesz skorzystać ze znaków globalnych:

* – zastępuje dowolny ciąg znaków w adresie,
? – zastępuje jeden pojedynczy znak w adresie.

Przykłady zastosowania reguł na białej oraz czarnej liście

Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości e-mail, pochodzące z adresów: dowolna_nazwa@domena.com (filtrowany jest adres e-mail znajdujący się w polu „Return-Path” w nagłówku).
@domena.com
Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości, które zostały wysłane z serwera pocztowego identyfikującego się takim hostem (RevDNS) lub adresem IP (zamiast hosta możesz wpisać IP).
domena.com
Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości e-mail, które posiadają dokładnie taki adres zwrotny (pole Return-Path w nagłówku)
adres@domena.com
Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości, które w polu „Return-Path” w nagłówku zawierają adres e-mail: dowolny_ciąg_znaków.domena.com
@*.domena.com
Poniższy wpis spowoduje, że filtrowane będą wszystkie wiadomości, które zostały wysłane z serwera pocztowego identyfikującego się dowolną subdomeną w danej domenie (np. mail.domena.com lub dowolny_ciąg_znaków.domena.com).
*.domena.com
WAŻNE! Zwróć uwagę, że jeśli w regule nie pojawia się znak „@”, to wtedy nie jest weryfikowany adres zwrotny nadawcy, lecz host (RevDNS) lub adres IP serwera, który się podłączył! Niezrozumienie tej zasady jest najczęstszą przyczyną błędnej konfiguracji białej lub czarnej listy.

Poczta e-mail bez limitu załącznika

1,5 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.


  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie
Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Częste pytania
Narzędzia
Statystyki serwera (nowe)
Połączenie SSH
Statystyki serwera (stare)
WebFTP
Autoinstalator
Kontrola wersji (SVN)
Listy mailingowe
Poczta home.pl
Obsługa poczty webmail
Konfiguracja programów pocztowych
Nowa platforma home.pl
Częste pytania
Bezpieczeństwo
Instalacje
Panel klienta
Domeny
Hosting
Serwer Apache
Bazy danych
Certyfikaty SSL
Zamawianie SSL
Instalacja i konfiguracja SSL
Poczta e-mail
Office 365
WordPress Hosting SSD
Dodatki od partnerów
Poprzednia platforma home.pl
Certyfikaty SSL
Zamawianie certyfikatów SSL
Konfiguracja i instalacja SSL
Panel home.pl
Informacje podstawowe
Pulpit
Usługi
Płatności
Profil
Centrum Pomocy
Operacje w Panelu home.pl
Serwery
WebFTP
Informacje podstawowe
Konfiguracja serwerów
Serwery Unix
Serwery Windows
Obsługa baz danych
phpMyAdmin (MySQL)
phpPgAdmin (PgSQL)
myLittleAdmin (MSSQL)
Sklep internetowy eSklep
Panel usługi eSklep
RODO w sklepie internetowym
Panel sklepu internetowego
Pierwsze kroki
Promocja sklepu
Sprzedaż
Pierwsze uruchomienie
Dodatki od partnerów
Asortyment
Klienci
Integracje
Inne integracje
Systemy aukcyjne
Baza produktów
Aplikacje
App store
Aplikacja mobilna
Marketing
Modyfikacja wyglądu
Dokumentacja
Dla deweloperów
Style graficzne
Inne zagadnienia
Raporty i statystyki
Zawartość
Filmy instruktażowe
Konfiguracja sklepu
Rozliczenia i dokumenty
Faktury
Zmiana danych (cesja)
Rozliczenia i płatności
Dokumenty do pobrania
Produkty i usługi
Kreator Stron WWW
eCommerce
Moduły
Ustawienia
Szablony
Nawigacja
Publikacja i dodatki
Szybki start
Prestahosting
Profesjonalne Usługi IT
Certyfikaty SSL
Przywracanie danych
Udostępnienie logów oraz analizowanie błędów
Operacje na plikach i bazach danych
WordPress
Terminal płatniczy SumUp
Wordpress hosting SSD
Office 365
OneDrive
Domeny
Informacje podstawowe
Rejestracja / opłacanie
Konfiguracja domen
Transfer domen
Giełda domen
Dodatki do domen
Serwery VPS
Skrzynki e-mail
Microsoft Exchange
Cloud Email Xchange
Obsługa skrzynki e-mail za pomocą Panelu home.pl
Jak zarejestrować Personal email lub Business email?
Bezpieczeństwo
eKsięgowość
Wizyta - system rezerwacji
Reklama internetowa
Reklama Allegro Ads
Tworzenie stron WWW
Contact LEADer
Reklama banerowa Google
Zakupy Google
Google Ads (AdWords)
eKampanie Google
SEMSTORM
Pozycjonowanie
rankingCoach
Baza wiedzy
Facebook
Systemy CMS
Internet w praktyce
Przydatne programy
Konfiguracja programów FTP
Zagadnienia techniczne
.htaccess
mod_rewrite
Akademia home.pl
Poradniki do pobrania
Kursy i specyfikacje
Kurs HTML
Kurs PHP
Kurs SQL
Kurs mod_rewrite
Rejestracja usług
RODO w home.pl
English
Control Panel
Webmail
FTP
Office 365
WordPress
SSL
Aplikacje w marketplace
SiteLock - ochrona WWW
Dropsuite Backup
CCleaner
Antywirus Kaspersky
Dropbox - dysk w chmurze
Płatności PayU
Programy antywirusowe AVAST
Office 365
AVG PC TuneUp
Reklama na start
Google AdWords
Zareklamuj stronę WWW na Facebook
Dropbox
Cloud Email Xchange
Dropsuite
Brand24
Microsoft OneDrive
FreshMail.pl
Tłumaczenia online
G Suite - poczta Gmail
Program prowizyjny
Acronis Backup
Informacje podstawowe
Ustawienia dodatkowe
Panel użytkownika
Panel administratora
lub