Aktywacja opłaconego certyfikatu SSL w Panelu Klienta home.pl


Rejestracja, zamówienie, potwierdzanie zamówienia i instalacja certyfikatów SSL opisane są w naszej bazie wiedzy:

Po zamówieniu i opłaceniu zamówienia na certyfikat SSL, należy w Panelu Klienta home.pl aktywować certyfikat SSL (podczas tego procesu wybierzesz domenę, która zostanie zabezpieczona za pomocą zakupionego certyfikatu SSL). Dopiero po aktywacji i potwierdzeniu zamówienia na certyfikat SSL, właściwy certyfikat SSL zostanie wydany i będziesz mógł go zainstalować / uruchomić na serwerze.

SSL jest protokołem sieciowym używanym do bezpiecznych połączeń internetowych, przyjęto go jako standard szyfrowania na stronach WWW. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Intencją twórców SSL było zaprojektowanie protokołu uniwersalnego, tak aby mogły z niego korzystać protokoły aplikacyjne (HTTP, FTP, telnet itp.).

Oznacza to, że za pomocą SSL mogą być szyfrowane połączenia do poczty, serwera ftp, strony WWW itp. Dzięki swojej skuteczności oraz prostej obsłudze certyfikat SSL bardzo szybko znalazł zastosowanie zwłaszcza przy zabezpieczaniu transakcji realizowanych w bankowości elektronicznej, podczas aukcji internetowych oraz w systemach płatności online.

Jak działa certyfikat SSL?

W przypadku stron WWW, które nie korzystają z certyfikatu SSL, formularze oraz inne informacje przesyłane są do serwera przez sieć Internet otwartym tekstem, który stosunkowo łatwo przechwycić (szczególnie w sieci lokalnej). Jeśli serwer WWW ma zainstalowany certyfikat SSL do komunikacji z przeglądarką, wówczas informacja w obie strony (między serwerem WWW, a przeglądarką internetową) przesyłana jest przez sieć w sposób zaszyfrowany. Należy pamiętać, że szyfrowana jest transmisja danych tylko dla domeny, dla której certyfikat SSL został wystawiony (np. „https://www.twojadomena.pl”). Dla każdej Twojej domeny potrzebujesz osobnego certyfikatu. Dla subdomen potrzebujesz certyfikatu typu Wildcard.
W momencie nawiązania połączenia przez przeglądarkę internetową ze stroną WWW (np. pod adresem, „https://www.twojadomena.pl”) zabezpieczoną protokołem SSL, następuje ustalenie algorytmów oraz kluczy szyfrujących, które następnie są stosowane przy przekazywaniu danych między przeglądarką a serwerem WWW. Protokół SSL wykorzystuje do wstępnej fazy połączenia kryptografię asymetryczną (z kluczem publicznym), przy pomocy której uzgadniane są klucze symetryczne, stosowane później do szyfrowania danych.

Aktywacja opłaconego certyfikatu SSL w Panelu Klienta home.pl

  1. Zaloguj się do Panelu Klienta home.pl.
  2. Przejdź do sekcji Certyfikaty SSL, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista wszystkich Twoich certyfikatów SSL. Kliknij na certyfikat SSL, który chcesz aktywować (kolumna Nazwa domeny jest pusta, natomiast w kolumnie Data ważności certyfikatu wyświetlany jest status Oczekiwanie na aktywację).
  4. Kliknij przycisk Aktywuj.
  5. Na następnym ekranie rozpoczniesz konfigurację certyfikatu SSL – czyli właściwy etap, w którym określisz domenę internetową, do której zostanie przydzielony certyfikat SSL. Wypełnij wyświetlony formularz i kliknij przycisk: Dalej.W polu: Domena wprowadź adres domeny, którą chcesz zabezpieczyć danym certyfikatem SSL, np. twojadomena.pl.
    Jeśli nie chcesz zabezpieczać nazwy domeny z przedrostkiem www – odznacz checkbox: Dodaj wariant z prefiksem WWW.
    • W polu: CSR wybierz odpowiednią opcję:
      • wybierz opcję: Generuj automatycznie, jeśli certyfikat SSL będziesz chciał zainstalować na hostingu (serwerze) w home.pl.
      • wybierz opcję: Posiadam swój, jeśli certyfikat SSL będziesz chciał zainstalować na serwerze zewnętrznym (poza home.pl).
    • W polu RSA długość klucza szyfrowania wybierz 2048 lub 4096 (domyślnie zaznaczone 2048).
    • W polu Kraj wybierz kraj, w którym znajduje się firma, na której dane został wystawiony certyfikat SSL.
  6. Na następnym ekranie zostanie wyświetlone podsumowanie zamówienia. Sprawdź poprawność danych: nazwę domeny oraz wybierz adres e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość z linkiem do potwierdzenia zamówienia certyfikatu SSL.
    Nie możesz zmienić adresu e-mail, na który wysłana zostanie wiadomość z linkiem do potwierdzenia zamówienia. Jeśli nie posiadasz skrzynki e-mail o wskazanym adresie, utwórz ją na swoim serwerze, aby móc potwierdzić zamówienie na certyfikat SSL.
  7. Jeśli wszystkie informacje wyświetlone w podsumowaniu zamówienia są poprawne, kliknij przycisk: Zamów certyfikat.
    Jeśli po kliknięciu przycisku Zamów certyfikat, nie miałeś utworzonej skrzynki e-mail z adresem admin@certyfikowana_domena, to możesz ponowić wysłanie potwierdzenia zamówienia certyfikatu na ten sam adres e-mail. Kliknij tutaj, aby sprawdzić jak to zrobić.
  8. Na ekranie zostaną wyświetlone informacje o certyfikacie SSL oraz o rozpoczętym procesie potwierdzania zamówienia (na jaki adres e-mail została wysłana wiadomość z linkiem do potwierdzenia). Kliknij przycisk OK, aby wyświetlić informacje o certyfikacie SSL, który aktywowałeś.
  9. Po kliknięciu przycisku OK, na ekranie zostaną wyświetlone informacje o certyfikacie SSL, który przed chwilą aktywowałeś. Odbierz wiadomość e-mail i kliknij link potwierdzający zamówienie, który znajduje się w treści tej wiadomości.
    Więcej informacji na temat potwierdzania zamówień na certyfikat SSL (odbierania wiadomości e-mail z linkiem potwierdzającym) znajdziesz pod tym adresem.
  • Czy artykuł był pomocny ?
  • Tak   Nie

Tematy powiązane

Szukaj
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Wyświetl posty typu:
lub