Jak dodać skrzynkę e-mail na hostingu w beta.home.pl?

Za pośrednictwem Panelu klienta możesz utworzyć skrzynki e-mail, które będą funkcjonowały w adresach Twoich domen przypisanych do serwera. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić jak utworzyć nową skrzynkę e-mail na hostingu w beta.home.pl.

WAŻNE! Aby utworzyć nową skrzynkę e-mail i następnie móc z niej w pełni korzystać, powinieneś posiadać zarejestrowaną domenę, która jest połączona z hostingiem. 

W Panelu klienta istnieją dwa miejsca, w których możesz utworzyć nową skrzynkę e-mail. Są to sekcje: Hosting oraz Poczta, które dostępne są po zalogowaniu do Panelu klienta, po lewej stronie ekranu.

Jak dodać nową skrzynkę e-mail na moim serwerze (sekcja Hosting)?

Aby utworzyć nową skrzynkę e-mail na hostingu w beta.home.pl:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Kliknij sekcję menu: Hosting, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista wszystkich Twoich serwerów (hostingów). Kliknij przycisk: Akcje -> Utwórz nową skrzynkę pocztową, znajdujący się przy wybranym serwerze, na którym chcesz utworzyć skrzynkę.
  4. Uzupełnij wyświetlony formularz tworzenia nowej skrzynki e-mail:

    • Nazwa skrzynki – wpisz nazwę, która będzie wyświetlana m.in. w Panelu klienta oraz będzie służyła do łączenia się z daną skrzynką pocztową. Zwróć uwagę, że na podstawie wpisanej nazwy użytkownika zostanie utworzony adres e-mail.
    • Domena skrzynki – domyślnie skrzynka e-mail tworzona jest w ramach wszystkich domen przypisanych do wybranego serwera.
    • Hasło – określ hasło dostępu do skrzynki e-mail.
    • Potwierdź hasło – powtórz hasło dostępu do skrzynki e-mail.
    • Przestrzeń na pocztę (opcjonalne) – określ w tym miejscu jaką wielkość (MB) będzie posiadała tworzona skrzynka e-mail (minimalna wartość to 50MB).
  5. W sekcji: Dostęp FTP możesz określić czy tworzona skrzynka e-mail będzie mogła łączyć się z serwerem FTP oraz czy będzie miała dostęp do kopii zapasowej znajdującej się na FTP:

    • Brak dostępu FTP do konta – zaznacz tę opcję, jeśli nie chcesz, aby skrzynka posiadała dostęp do serwera FTP.
    • Dostęp FTP do całej zawartości serwisu WWW – skrzynka e-mail stworzona w ramach serwera może zyskać funkcjonalność dostępu do zasobów (plików) opublikowanych na hostingu. W ten sposób, np. firma projektująca stronę WWW, będzie mogła wprowadzać zmiany na plikach, bez koniecznej znajomości hasła do Panelu klienta.
      Taka konfiguracja dla skrzynki e-mail w beta.home.pl pozwoli na łączenie się z całą zawartością serwera FTP. Użytkownik połączony z serwerem zobaczy zawartość katalogu głównego oraz wszystkich podkatalogów, które znajdują się na Twoim serwerze.
    • Dostęp FTP do wybranego katalogu – zaznacz, jeśli chcesz umożliwić dostęp do serwera FTP, ale tylko do wybranego katalogu oraz jego podkatalogów. Po zaznaczeniu opcji o nazwie „Dostęp FTP do wybranego katalogu”, w polu tekstowym obok należy podać nazwę katalogu, do którego skrzynka e-mail będzie miała dostęp, np. „/stronawww”.
    • Zezwól na dostęp do kopii zapasowej – jeśli wybrałeś opcję dostępu do całej zawartości serwisu WWW, to możesz włączyć tę opcję, aby zezwolić dostęp również do kopii zapasowej hostingu, która znajduje się na serwerze FTP.
  6. Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól, kliknij przycisk: Zapisz w dolnej części ekranu, aby utworzyć nową skrzynkę e-mail na wybranym serwerze.
  7. Po utworzeniu nowej skrzynki e-mail, zostaniesz automatycznie przekierowany do sekcji menu: Poczta, w której zostanie wyświetlona lista wszystkich skrzynek e-mail zaktualizowana o nową skrzynkę e-mail. Aby przejść do tworzenia kolejnej skrzynki e-mail, przejdź wszystkie kroki powyższej instrukcji ponownie.

Jak dodać nową skrzynkę e-mail na moim serwerze (sekcja Poczta)?

Aby utworzyć nową skrzynkę e-mail na hostingu w beta.home.pl:

  1. Zaloguj się do Panelu klienta.
  2. Kliknij sekcję menu: Poczta, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
  3. Na ekranie zostanie wyświetlona lista wszystkich obecnie utworzonych skrzynek e-mail na wszystkich Twoich serwerach (hostingach). Kliknij przycisk: Dodaj, aby rozpocząć tworzenie nowej skrzynki e-mail.
  4. W górnej części wyświetlonego ekranu wybierz domenę lub serwer, na którym chcesz utworzyć skrzynkę e-mail. Jeśli wybierzesz konkretną domenę, to będziesz mógł utworzyć nową skrzynkę e-mail na serwerze, do którego wybrana domena jest przypisana. Natomiast jeśli wybierzesz serwer, to rozpoczniesz tworzenie nowej skrzynki e-mail od razu w ramach tego wybranego serwera.
    Jeśli wybierzesz w tym kroku domenę, będziesz mógł utworzyć nową skrzynkę e-mail w ramach tylko jednej konkretnej domeny. Jeśli wybierzesz w tym kroku serwer, będziesz mógł utworzyć nową skrzynkę e-mail w ramach wszystkich domen przypisanych do tego serwera lub w ramach jednej wybranej domeny.
  5. Następnie uzupełnij formularz tworzenia nowej skrzynki e-mail, który znajduje się poniżej.

    • Nazwa skrzynki – wpisz nazwę, która będzie wyświetlana m.in. w Panelu klienta oraz będzie służyła do łączenia się z daną skrzynką pocztową. Zwróć uwagę, że na podstawie wpisanej nazwy użytkownika zostanie utworzony adres e-mail.
    • Domena skrzynki – domyślnie skrzynka e-mail tworzona jest w ramach wszystkich domen przypisanych do wybranego serwera.
    • Hasło – określ hasło dostępu do skrzynki e-mail.
    • Potwierdź hasło – powtórz hasło dostępu do skrzynki e-mail.
    • Przestrzeń na pocztę (opcjonalne) – określ w tym miejscu jaką wielkość (MB) będzie posiadała tworzona skrzynka e-mail (minimalna wartość to 50MB).
  6. W sekcji: Dostęp FTP możesz określić czy tworzona skrzynka e-mail będzie mogła łączyć się z serwerem FTP oraz czy będzie miała dostęp do kopii zapasowej znajdującej się na FTP:

    • Brak dostępu FTP do konta – zaznacz tę opcję, jeśli nie chcesz, aby skrzynka posiadała dostęp do serwera FTP.
    • Dostęp FTP do całej zawartości serwisu WWW – skrzynka e-mail stworzona w ramach serwera może zyskać funkcjonalność dostępu do zasobów (plików) opublikowanych na hostingu. W ten sposób, np. firma projektująca stronę WWW, będzie mogła wprowadzać zmiany na plikach, bez koniecznej znajomości hasła do Panelu klienta.
      Taka konfiguracja dla skrzynki e-mail w beta.home.pl pozwoli na łączenie się z całą zawartością serwera FTP. Użytkownik połączony z serwerem zobaczy zawartość katalogu głównego oraz wszystkich podkatalogów, które znajdują się na Twoim serwerze.
    • Dostęp FTP do wybranego katalogu – zaznacz, jeśli chcesz umożliwić dostęp do serwera FTP, ale tylko do wybranego katalogu oraz jego podkatalogów. Po zaznaczeniu opcji o nazwie „Dostęp FTP do wybranego katalogu”, w polu tekstowym obok należy podać nazwę katalogu, do którego skrzynka e-mail będzie miała dostęp, np. „/stronawww”.
    • Zezwól na dostęp do kopii zapasowej – jeśli wybrałeś opcję dostępu do całej zawartości serwisu WWW, to możesz włączyć tę opcję, aby zezwolić dostęp również do kopii zapasowej hostingu, która znajduje się na serwerze FTP.
  7. Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól, kliknij przycisk: Zapisz w dolnej części ekranu, aby utworzyć nową skrzynkę e-mail na wybranym serwerze.
  8. Po utworzeniu nowej skrzynki e-mail, zostaniesz automatycznie przekierowany do sekcji menu: Poczta, w której zostanie wyświetlona lista wszystkich skrzynek e-mail zaktualizowana o nową skrzynkę e-mail. Aby przejść do tworzenia kolejnej skrzynki e-mail, przejdź wszystkie kroki powyższej instrukcji ponownie.

Więcej informacji:

  • Czy artykuł był pomocny?
  • TAK   Nie
Tematy powiązane
Więcej informacji na forum dyskusyjnym:   Kliknij tutaj, aby przejść na forum.home.pl