Za pośrednictwem Panelu klienta home.pl możesz utworzyć skrzynki e-mail, które będą funkcjonowały w adresach Twoich domen przypisanych do serwera. Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić, jak utworzyć nową skrzynkę e-mail na hostingu w home.pl.
Instrukcje jak utworzyć skrzynkę e-mail na poprzedniej platformie home.pl znajdziesz pod adresem:
Aby utworzyć nową skrzynkę e-mail i następnie móc z niej w pełni korzystać, powinieneś posiadać zarejestrowaną domenę, która jest połączona z hostingiem.
Poradnik wideo: jak utworzyć nową skrzynkę e-mail w Panelu klienta home.pl?
W Panelu klienta home.pl istnieją dwa miejsca, w których możesz utworzyć nową skrzynkę e-mail. Są to sekcje: Usługi WWW oraz Poczta, które dostępne są po zalogowaniu do Panelu klienta home.pl, po lewej stronie ekranu.
- Jak dodać nową skrzynkę e-mail na moim serwerze (sekcja Usługi WWW)?
- Jak dodać nową skrzynkę e-mail na moim serwerze (sekcja Poczta)?
Jak dodać nową skrzynkę e-mail na moim serwerze (sekcja Usługi WWW)?
Aby utworzyć nową skrzynkę e-mail na hostingu w nowym Panelu klienta home.pl:
- Zaloguj się do Panelu klienta home.pl.
- Kliknij sekcję menu: Usługi WWW, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista wszystkich Twoich serwerów (hostingów). Kliknij przycisk: Akcje -> Utwórz skrzynkę e-mail, znajdujący się przy wybranym serwerze, na którym chcesz utworzyć skrzynkę.
- Uzupełnij wyświetlony formularz tworzenia nowej skrzynki e-mail (informacje dostępne na końcu artykułu). Tworzona w ten sposób skrzynka e-mail będzie możliwa do uruchomienia, tylko w domenie przypisanej do serwera, pod którym rozpocząłeś konfigurację.
Jak dodać nową skrzynkę e-mail na moim serwerze (sekcja Poczta)?
- Kliknij sekcję menu: Poczta, która znajduje się po lewej stronie ekranu.
- Na ekranie zostanie wyświetlona lista wszystkich obecnie utworzonych skrzynek e-mail na wszystkich Twoich serwerach (hostingach). Kliknij przycisk: Dodaj, aby rozpocząć tworzenie nowej skrzynki e-mail.
- W tym widoku możesz wyszczególnić tworzenie konta e-mail w zależności od
- domeny: podaj nazwę konta oraz domenę, w której konto ma być aktywne. Skrzynka e-mail zostanie automatycznie utworzone na serwerze, do którego domena jest przypisana.
- serwera: wybierz serwer, na którym chcesz utworzyć konto e-mail, a następnie wskaż jego nazwę oraz domenę, w której ma być aktywne. Mechanizm, po wybraniu serwera, sam wskaże Ci, w jakich domenach konto może zostać utworzone. Na liście dostępne będą tylko domeny, które są aktualnie przypisanego do wybranego serwera.
- Następnie uzupełnij formularz tworzenia nowej skrzynki e-mail, który znajduje się poniżej. Tworzona w ten sposób skrzynka e-mail będzie możliwa do uruchomienia w konkretnej domenie lub w opcji @we wszystkich domenach, co oznacza, że będzie aktywna w każdej domenie przypisanej do wybranego serwera. Funkcja ta przydatna jest, kiedy zarządzasz wieloma domenami, ale chcesz mieć wspólne konto e-mail (jedno) dla wszystkich adresów, np. jan@domena1.pl, jan@domena.pl, jan@domena3.pl. Możesz także utworzyć każde z tych konto osobno.
Uzupełnij formularz tworzenia nowej skrzynki e-mail
- W górnej części wyświetlonego ekranu wybierz domenę lub serwer, na którym chcesz utworzyć skrzynkę e-mail. Jeśli wybierzesz konkretną domenę, to będziesz mógł utworzyć nową skrzynkę e-mail na serwerze, do którego wybrana domena jest przypisana. Natomiast jeśli wybierzesz serwer, to rozpoczniesz tworzenie nowej skrzynki e-mail od razu w ramach tego wybranego serwera.Jeśli wybierzesz w tym kroku domenę, będziesz mógł utworzyć nową skrzynkę e-mail w ramach tylko jednej konkretnej domeny. Jeśli wybierzesz w tym kroku serwer, będziesz mógł utworzyć nową skrzynkę e-mail w ramach wszystkich domen przypisanych do tego serwera lub w ramach jednej wybranej domeny.
- Nazwa skrzynki – wpisz nazwę, która będzie wyświetlana m.in. w Panelu klienta home.pl oraz będzie służyła do łączenia się z daną skrzynką pocztową. Zwróć uwagę, że na podstawie wpisanej nazwy użytkownika zostanie utworzony adres e-mail.
- Domena skrzynki – domyślnie skrzynka e-mail tworzona jest w ramach wszystkich domen przypisanych do wybranego serwera.
- Hasło – określ hasło dostępu do skrzynki e-mail.
- Przestrzeń na pocztę (Pojemność) – określ w tym miejscu, jaką wielkość (MB) będzie posiadała tworzona skrzynka e-mail (minimalna wartość to 512 MB).
- W sekcji: Uprawnienia FTP możesz określić czy tworzona skrzynka e-mail będzie mogła łączyć się z serwerem FTP oraz czy będzie miała dostęp do kopii zapasowej znajdującej się na FTP. Dowiedz się więcej o tworzeniu skrzynki e-mail z dostępem do serwera FTP.
- Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól kliknij przycisk: Zapisz w dolnej części ekranu, aby utworzyć nową skrzynkę e-mail na wybranym serwerze.
- Po utworzeniu nowej skrzynki e-mail zostaniesz automatycznie przekierowany do sekcji menu: Poczta, w której zostanie wyświetlona lista wszystkich skrzynek e-mail zaktualizowana o nową skrzynkę e-mail. Aby przejść do tworzenia kolejnej skrzynki e-mail, przejdź wszystkie kroki powyższej instrukcji ponownie.
Po utworzeniu nowej skrzynki e-mail możesz przejść do jej dodatkowych ustawień, np. tworzenie dodatkowych adresów (aliasów), zmiana ustawień antyspamowych, ustawienie przekierowania lub włączenie asystenta nieobecności (tzw. autoresponder).
Więcej informacji
- Jak przejść do ustawień skrzynki e-mail w home.pl?
- Jak wyświetlić wszystkie skrzynki utworzone na serwerze w home.pl?
Bezpieczna Poczta e-mail
2 mln użytkowników nie może się mylić. Wybierz niezawodny i bezpieczny e-mail z kalendarzem, organizacją zadań i bez spamu.